slaapzakje of onder de dekentjes/lakentjes?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Saartje123, Mar 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    Hoi meiden,

21mei ben ik uitgerekend... Ik ben nu aan het twijfelen wat ik voor deze periode van het jaar het beste kan aanschaffen. Een slaapzakje of gewoon het bedje geheel opmaken en dekentjes/lakentjes voor de kleine gebruiken?

Wat vinden jullie het handigst?

2. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Ik heb beide aangeschaft aangezien onze kleine man geboren is in december.
    Gezien de tijd van het jaar waarin jullie kleine geboren zal worden lijken mijn dekentjes/lakentjes voldoende.

Onze kleine man lag de 1e weken in zijn kleertjes onder een deken+laken.....al snel begon hij het bedje te verkennen waardoor hij vaak boven de dekens uitkroop.
    Ik ben nu sinds een paar weken begonnen hem in een slaapzak te laten slapen zodat hij gewoon op zijn plek blijft liggen.

3. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

zou gewoon in eerste instantie het bedje opmaken met laken en deken,een slaapzak is dan niet nodig.
    zou pas een slaapzak gebruiken als hij/zij steeds naar boven kruipt in bed.

4. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    oke bedankt voor jullie hulp meiden!!

5. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Hoi! Bij die hele kleintjes is het handiger een dekentje met lakentje te gebruiken. Vanaf een maand of 3 kun je overgaan op slaapzakjes. Zo heb ik het ook gedaan.

6. kimmie179

kimmie179 Nieuw lid

Mar 3, 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi
    ik ben zelf eind april uitgerekend dus had het zelfde maar mij is verteld dat het in ieder geval de eerste maand uberhaupt niet in een slaapzak mag slapen heb ze voor de zekerheid wel al gekocht een met mouwtjes en een zonder
    ps wel een super tijd om straks verlof te hebben he!;)

7. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    bedankt meiden, ik heb er weer iets nieuws bij geleerd! Als ik een leuke slaapzak zie koop ik hem voor als de kleine iets groter is. Maar ik zal beginnen met dekentjes en lakentjes.

hihi Kimmie jaaaa ik kan niet wachten tot het lente is en wij onze lentebabietjes mogen zien!

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi Stralend!

Ik wil je niet in de war brengen hoor ;), maar onze man lag vanaf dag 6 in een slaapzak. Anders vonden we hem namelijk boven in zijn bedje... :D. Bij de HEMA waren kleine slaapzakjes te koop (mt 56-62) die goed pasten. Deze waren overigens zonder mouwtjes. Als je een slaapzak koopt moet je er even goed op letten dat de gaten voor het hoofdje en de armen niet te groot zijn, zodat je kindje zich eruit kan wurmen, anders deze even met een paar steekjes wat verkleinen.

Succes!

9. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Wij hebben hem ook al in de eerste week in een slaapzak gelegd omdat hij door het hele bed ging en dus zonder deken kwam te liggen.
    H&M had toen kleine slaapzakken. Ik weet niet of ze die nog hebben. Prenatal heeft ze ook geloof ik.

10. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Wij hebben gekozen voor lakentjes en dekentjes.. vind slaapzakken er stom uitzien :p Beetje loze reden.. maar meer zit er niet achter vrees ik :D

Als ik er over nadenk is het wel handig (die lakentjes en dekentjes), zo kun je variëren met dekentjes naar temperatuur. Ik heb dan ook dikke en dunne dekentjes :)

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Lakens en dekens klinken misschien handig, maar als je kleintje zich eronder vandaan wurmt heb je er zo weinig aan ;). Eva had ook na een aantal weken al een slaapzakje aan (die van de Hema) en na een paar maanden hebben we de lakens en dekens maar helemaal weggelaten, had toch geen zin. Sinds een paar maanden slaapt ze weer onder een deken :), maar van ongeveer 4 maanden tot 2 jaar dus niet.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Hier nog steeds een dekentje. Het is al wel vier keer voorgekomen dat Ilias zich er onderuit had gewurmd. Maar zolang het nog een uitzondering is.

13. Nisa

Nisa Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    2,007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    vraagje voor de dames die een slaapzak zonder mouwen gebruiken: hoe doe je dat met de armpjes :D
    krijgen die het niet koud dan of ???
    ik ben eind sept/begin okt uitgerekend
    zit ook te denken om een slaapzak te gebruiken maar ben bang dat de armpjes het koud krijgen of gebruik je een MET mouwen???
    of doe je er een dekentje bij???

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik heb eigenlijk altijd alleen maar slaapzakken zonder mouwen gebruikt. Het gaat er vooral om dat het lijfje warm blijft, de ledematen mogen wel wat afkoelen, baby's hebben vaak ook koude handjes als ze slapen, kan geen kwaad. Wij hadden tot 4 maanden wel een dekentje erbij die ze altijd wegtrapte, dus eigenlijk zo goed als geen deken ;)

15. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik denk dat het dus beter is om dekentjes en lakentjes te kopen, maar ook een slaapzakje voor het geval dat het ook een trappelbeebje wordt.

16. nense

nense Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,358
    0
    36
    Female
    Gelderland
    Wij hebben ook een dekentje en laken.
    Nu slaapt mijn zoontje met een slaapzak met mouwen. Hij ligt altijd met zijn armpjes boven zijn hoofd.
    De eerste 4 maanden wilde hij geen slaapzak aan. Als hij hem aan had was het alleen maar huilen en zodra de slaapzak uit was. Werd hij stil en ging lekker slapen.

17. Diamaria

Diamaria Bekend lid

Mar 10, 2009
    586
    0
    16
    Hey Stralend!

Zie dat je ook 21 Mei bent uitgerekend!
    Ik ook!! :D
    Grappig! ;) :)

Liefs, Diamaria

18. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    Hey Diamaria!

Haha zeker leuk! En.......en...en....Houd je het nog een beetje vol qua nieuwsgierigheid naar jullie kleine ukkie?? ;):D

19. Tania

Tania Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,240
    0
    0
    Ik heb lakens met dekentjes gekocht en zo'n klein slaapzakje van de Hema. Die was niet zo duur en het leek me wel handig om gewoon allebei in huis te hebben.

20. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    In het begin sliep onze dochter met kleertjes en al onder een dekentje en een lakentje, toen ze op een gegeven moment steeds boven de dekens lag (en het was dec-jan) heb ik een slaapzakje gekocht, gewoon de kleinste maat bij de HEMA (56-62 geloof ik), dat werkte echt heel goed. Ik vond het best lastig in het begin omdat ik niet wist of ze zich goed op temperatuur hield, maar ze sliep uiteindelijk in een slaapzakje met een romper die lange mouwen had. Uiteindelijk overgestapt op een pyjama en toen ze in bed ging staan zijn we gestopt met de slaapzakjes.

Nu slaapt ze onder een kinderdekbed ;). Ik denk dat ik het bij de tweede precies zo ga doen... en weet je, een slaapzakje is ook zo gehaald he...

Share This Page