heey dames, welke maat kleding had jullie kindje bij de geboorte? En hoe lang heeft hij/zij erin gezeten?
maat 50 was eigenlijk net iets te groot, ze had denk ik 1 weekje in maat 44 gepast maar dit hebben we niet gedaan. Nu draagt ze nogsteeds maat 50
Dit ga ik even volgen Ik was gister wat kleertjes aan het inruimen, en vroeg me al af hoeveel ik bijv. van maat 50 nodig heb. (heb nu 1 wat dikker boxpakje, en 3 setjes in die maat)
Hier was mt. 50 eigenlijk nét te klein, maar 56 erg ruim... Het lag heel erg aan het merk kleertjes, hoe het valt. Maar laten we het houden op 56. Daar heeft ie best een tijdje ingezeten (week of 6/7)en als je het geen probleem vindt om mouwtjes en pijpjes om te slaan, kan het best! Ik had wel een flink kind, 3850 gram en 52 cm.
Hier de eerste 3/4 weken maat 44 daarna naar maat 50 gegaan. Maar mijn ventje was ook wel kleiner dan gemiddeld.
Ligt heeeeel erg aan het merk is mijn ervaring! Van Noppies kon Julie maat 50 makkelijk aan, heeft ze een week of 5-6 ingezeten. Maar bv Prenatal viel bij haar erg groot, de broekjes in maat 44 waren daarvan goed. Julie was trouwens een baby van 48 cm en 3020 gram.
ik kan niet meedoen met de poll. nog niet eens maat 40, na 3 weken maat 40 aangedaan en nog te groot. Met 4 weken maat 44. hij is met 27 weken en 6 dagen geboren. hij woog 1790 gram en was 41 cm en dat best groot!
Mijn eerste dochter kon in maat 50 en heeft dat enkele weken gedragen. Was 50 cm en 3380 gram. Mijn 2e dochter was een stuk groter 54 cm en 4320 gram en heeft maar een paar weken 56 aangehad zit nu in 62. En ik vind het ook erg van het merk afhangen.
Mijn dochtertje kon met de geboorte maatje 56 aan. Maatje 50 paste echt niet. Ze woog met de geboorte wel 4170 gram, een flinke dame dus! Hoe lang ze het heeft gedragen weet ik niet meer.
Mijn oudste dochter had bij haar geboorte maat 56 aan en binnen een week of 2-3 maat 62. Zij was ook wel 56cm en 4700 gram bij geboorte, hoor (3 dgn, te laat geboren) Mijn jongste dochter had ook maat 56 aan, maar grote pakjes maat 50 pasten ook. Zij was 52 cm en 3910 gram (iets meer dan 1.5 week te vroeg)
Maat 50 was aan de grote kant maar hij heeft dit bijna 8 weken gedragen, was 48 cm en 3530 gram, wel afgevallen naar laagste was 3020gram
Hij draagt nu trouwens nog maat 68 gaat binnekort richting 74 denk ik( hoop ik ook eenbeetje had 68 veel zomergoed en moest best wat bijkopen maar ga de boel maar een keer wassen en dan kijken of hij niet verzuipt dit was 3 weken geleden nog wel.)
Mijn zoontje had maat 48 aan 50 was hem echt te groot. Maar hij groeide er wel heel snel allemaal uit zat met 6 weken al in maat 56!