Baby bedje

Discussion in 'De babyuitzet' started by Daantje85, Apr 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    Hallo,

We kunnen het babybedje van een tante van mij overnemen dat gaat al 20 jaar in de familie rond, maar nu zij mijn schoonzus dat de spijlen van het bedje te ver uit elkaar stonden. Wat kan ik daar nu het beste mee doen, zijn daar oplossingen voor?
    of moet ik nu toch een nieuw bedje kopen?
    Mijn neefjes en nichtjes zijn er ook allemaal groot in geworden.

groetjes Danielle

2. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,085
    3,869
    113
    Denk dat je dat helemaal zelf moet bepalen. Kies je voor veiligheid, dan zou ik een ander bedje nemen, maar heb jij het idee dat het allemaal geen kwaad kan, dan neem je dit bedje.

3. babyeindhoven

Dec 7, 2007
    38
    0
    0
    Eindhoven
    Hi Daantje,

Het klopt helemaal wat schoonzus zegt en ook dat van Jo79.
    Vroeger waren de veiligheids eisen anders dan tegenwoordig. Men heeft uit heet verleden geleerd van de "ongevallen" die er hebben plaats gevonden.

Om te kijken of je bedje aan de "eisen" voldoet zou je de Cola-proef moeten doen.

Wat is de Cola-proef zul je zeggen.
    Eigenlijk heel eenvoudig. Pak een blikje (hoeft geen cola te zijn hoor ;) ) en kijk of je het blikje in normale positie tussen de spijltjes door krijgt.
    Is dit het geval dan voldoet het bedje niet aan de huidige eisen.
    Het is raadzaam om toch te overwegen een ander bedje te kopen.

Kan het blikje er niet tussendoor dan zou je het bedje gewoon kunnen gebruiken.

Nog wat toelichting: Een blikje is circa 6 cm en dat is ongeveer ook de huidige norm. Exacte details weet ik zo niet meer en zou deze eventueel voor je kunnen opzoeken indien dit wenselijk is.

Met vriendelijke groeten
    Jan Rooijackers
    Babyplezier

4. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    Dan ga ik dat zeker eens proberen, zou jammer zijn als ik een nieuw bedje moet kopen, maar als dit bedje niet veilig is wil ik het niet op mijn geweten hebben dat er straks per ongeluk is gebeurd.

in iedergeval bedankt voor jullie reactie

groetjes Danielle

Share This Page