Inderdaad: - zingen tijdens verschonen - zelf laatste stukje broek uittrekken (ja hoor schat je sokken mag je ook wel even uit doen...) - alles benoemen wat je doet... - drinken tijdens verschonen...
Dl vind alles prima zolang we haar een beetje mee laten doen en uitleggen waarom. Soms krijst ze wel, maar dan is papa bv vergeten dat ze het pakje billendoekjes vast wil houden. En we hebben spiegel en trekpoppetje boven de commode hangen, het os dus ook leuk om daar te liggen.
Haha er staat me nogal wat te wachten als ik het zo lees Zoon ligt hier nu al niet echt stil meer, sinds deze week gooit hij zn billen helemaal de lucht in als ik zn benen optil om te verschonen.
Nou hier inderdaad ook al drama. Meneer wil niet meer liggen, als ik z'n benen omhoog doe, maakt hij zich zo stijf als een plank, alleen z'n hoofd ligt dan nog op het kussen Ik geef m inderdaad wat te spelen, dat leid wel iets af, dan snel z'n luier verschonen en z'n romper weer vast en de rest doe ik maar zittend, ook dan zit hij niet stil, maar gaat in elk geval beter dan liggend, z'n broek doe ik dan omhoog als hij op de commode staat. Hopelijk hebben wij het drama voor over een jaar nu alvast gehad
Die fase speelt hier al sinds mijn zoon 9 maanden is! Het frustreert mij elke dag weer opnieuw. De laatste tijd is hij gelukkig wel al wat rustiger aan het worden, maar dat mag dan ook wel na al die maanden. Wat ik nu doe is hem verschonen op de bank met de tv aan. Hij is afgeleid door de tv en ik kan hem snel verschonen/omkleden.
Hier helpt het spelletje: "Wat zegt de koe?" of andere dieren. Zo blijft ze nog net liggen. Het zijn hier ook periodes. Hier is het sinds v/d week weer begonnen. Zo weinig mogelijk boos worden, ze moeten verschonen worden fijn vinden daarom dus kalm proberen te blijven. En vol blijven houden met het spelletje. Dat is tenminste wat hier helpt als er weer zo'n periode aan breekt.