hypoallergene verzorgingslijn

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jade12, 10 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jade12

Jade12 Niet meer actief

Ik had altijd het idee om zwitsal te gaan gebruiken, maar sinds ik zwanger ben staat dit idee mij tegen. Ik wil graag iets gaan gebruiken wat zachter is voor het babyhuidje. Ik ben zelf bekend met allergieen, dus dit lijkt mij wel verstandig.

Nu heb ik gekeken naar verschillende verzorgingsproducten, maar ik kan nog niet echt iets vinden.

De lijn van neutral vind ik echt verschrikkelijk stinken :). Ik heb gehoord over een lijn van Yves Rocher, maar kan niets specifieks voor baby's vinden.

Verder lees ik op internet dat je de eerste 3 maanden beter geen zeep kan gebruiken, maar gewoon badolie. Is dit juist? of is dit niet echt hygienisch?

welke producten gebruiken jullie? en raad je dit aan?

2. Lady7

Lady7 Niet meer actief

ik heb de lijn van natusan thuis. ruikt ook niet geweldig :)
    als t op is, ga ik ook andere kopen. Had deze gekocht omdat ik zelf ook erge gevoelige huid heb en vroeger niet tegen zwitsal kon. Overigens na alle proefmonsters die ik heb gehadd, blijkt mijn kindje er wel tegen te kunnen.

Ik gebruik verder alleen babyolie (in te smeren) en wasgel. Wasgel doe ik ook in t badje. Owja, en natuurlijk verder alles wat we aan proefjes gehad hebben :)

3. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Ik heb alles van Weleda. Dat vind ik wel ok ruiken.

Ik heb het ook een beetje voor mezelf gekocht. Ik ben zelf bijna overal allergisch voor (zeep, parfum ed). En tegen Weleda kan ik zelf wel. Je zit zelf toch ook met je handen in het water als je de baby gaat wassen...

4. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    De nature&pure lijn van kruidvat bevalt hier erg goed.
    J bleef berg en een schilverig hoofdhuidje houden met zwitsal shampoo. Kreeg een tip om de nature&pure babyshampoo van kruidvat te gebruiken. Berg én schilvertjes blijvend weg plus dat haar haartjes veel mooier vallen.

Ik heb de zwitsal wasgel opgemaakt en overgegaan naar de bath van deze lijn en haar huidje is nu minder droog, bijna geen bodylotion meer nodig!

Ik ben om, straks voor de kleine geen zwitsal meer maar de natuurlijke en biologische lijn van kruidvat!

5. tuc

tuc Niet meer actief

ja de lijn van kruidvat, die is echt heel fijn.

6. Gitster

Gitster Bekend lid

23 nov 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik heb Balneum en Weleda, en de bodylotion van Rituals....
    Kan je alleen nog niet vertellen of het fijn is in gebruik.
    Maar elke Etose hier heeft deze producten dus lijkt me sterk dat je niks kunt vinden. Gewoon een verkoopster aan d'r mouw trekken en proberen/ testen

7. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Hier zarqa. Ook erg fijn...

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

de producten van LIEF! lifestyle gebruiken wij en vinden we erg fijn

volgens hun website zijn de producten;

• hebben een milde samenstelling
    • zijn dermatologisch getest
    • bevatten allergeenvrij parfum
    • zijn pH-(huid)neutraal
    • zijn vrij van paraffineolie
    • zijn vrij van parabenen
    • zijn vrij van siliconenolie

9. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik ben ook zoekende...
    weet alleen zeker dat je geen zwitsal moet gebruiken! wat een rotzooi is dat! en dan de dure badolie!
    het leek wel of ze helemaal ging vervellen.
    heb nu op advies van het cb Balneum gekocht. maar dat heb ik pas 1 keer gebruikt.

10. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    De meeste producten zijn tegenwoordig hypoallergeen toch?
    Maar als je echt producten wilt zonder teveel toevoegingen dan weet ik de volgende merken te noemen: neutral, dermolin, zarqa, natusan first touch, weleda, urtekram. Kijk voor de zekerheid even op de verpakking welke stoffen er in zitten, want geloof dat niet altijd alles parfumvrij is.

Ikzelf heb natusan first touch gekocht maar kan nog geen ervaringen delen, onze kleine wordt pas over 2 maanden geboren ;)

11. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Ik ben op zoek naar het juiste om te gebruiken. Dacht zelf meer aan Natusan/weleda. Was vroeger ook allergisch voor zwitsal, maar vind die geur zoooo lekker :D Omdat ik nu nog maar tegen weinig producten kan, wil ik ook liever iets anders gebruiken bij onze kleine.

Ik dacht ook dat badolie beter is om te gebruiken, en dan alleen een beetje zeep om te wassen?

12. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik ben hysterisch fan van Weleda, vind die zachte geur heerlijk en geen rotzooi op het babyhuidje. Verder is het erg persoonlijk natuurlijk. Maar ik gebruik de hair and body wash en dan iedere dag olie om in te smeren. Met badolie werd alles zo glibberig en dat vond ik vooral onder de douche een beetje eng..

13. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hier weleda.

Zarqua pretendeert natuurlijk te zijn, maar is dat verre van hoor...

14. Kirsie86

Kirsie86 Lid

8 jul 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was ook altijd erg enthousiast over Zwitsal vooral omdat het lekker ruikt. Nu heb ik een paar producten van de Weleda lijn aangeschaft, dit omdat het naar mijn idee beter is voor het babyhuidje.

15. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Oh echt?! Ik dacht altijd dat het natuurlijk was!
    Er zit in ieder geval geen parfum in.

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hoe kan alles dan zo lekker ruiken als er geen parfum inzit vraag ik me af?
    Ik heb nog nooit iets gevonden wat helemaal perfect is voor mij en mijn kindjes.....we hebben allemaal eczeem en echt overal zit wel iets in wat uitdroogt en slecht is.....

Erg moeilijk allemaal.....

17. Koon

Koon Niet meer actief

Ik gebruik de parfumvrije lijn van kruidvat.
    Ruikt nergens naar, maar gelukkig ruikt mijn kindje van zichzelf heerlijk :D;)

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hmmmm dan moet ik die van kruidvat maar eens proberen....

19. Jade12

Jade12 Niet meer actief

bedankt voor alle reacties!

Ik ga denk ik voor de hypoallergene lijn van Zarqa! Op dit moment heeft Zarqa 1+1 gratis bij de tuinen (online), dus misschien nog een tip? scheelt veel geld.

20. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vond de parfumvrije wasgel van Natusan fijn.

Natuurlijk of niet-natuurlijk vond ik niet zo boeiend, aangezien mijn zoon en ik enorm allergisch zijn voor een paar heel natuurlijke producten.

Het water op zichzelf droogt de huid ook uit; kort badderen, niet te warm badderen, niet te vaak badderen, eventueel beetje badolie (balneum) en daarna heeeeeeel goed droogdeppen is dan het beste voor de huid.

Deel Deze Pagina