Mijn dochter is precies (waarschijnlijk op paar dagen na) 2 jaar als de baby komt. Ik dacht in 1e instantie makkelijk voor de tweede hoef je bijna niets te kopen maar als je erover na gaat denken kwam ik opeens op zoveel dilemma's (of zijn dat de hormonen?) Allereerst heb ik een Bugaboo, perfecte wagen heel blij mee maar mn dochter (nu 16 mnd) loopt nog niet. Zoals het er nu naar uitziet zal ze lopen met 1,5 jaar dus tegen de tijd dat de baby er is loopt ze wel maar nog geen lange stukken lijkt mij? Dus een duowagen of heb je daar te kort iets aan?? En kan ze met 2 jaar al in een peuterbed of moet ik ter overbrugging eerst een wiegje/extra ledikantje kopen voor de baby? Het zijn allemaal geen halszaken maar ben bang om grote onnodige uitgaven te doen... Wie heeft ervaringen en kan mij tips geven?
hier ligt dochterlief ligt al met 14 maanden in een peuterbed en dit gaat super ik zou het proberen en heb je al gedacht aan een Board voor aan je kinderwagen??
Ja heb aan board gedacht maar zag haar al helemaal voor me erop/eraf hahaha ik loop vrij veel, denk wel 2 uur per dag met mn dochter en denk dat ook te gaan doen met de baby erbij dus t is ook niet even snel op en neer naar de bakker vandaar. Hebben jullie met het peuterbed geen last gehad dat je dochter het bed zelf uit kon of is t er 1 met een hekje ervoor?
hier 13 maanden verschil maar nooit de duowagen gebruikt, altijd 1 kindje in de draagdoek, de ander in de buggy ik zou dus aanraden een goede draagdoek te kopen, maar een ander zal weer niet zonder duowagen kunnen, het is net wat je fijn vind zelfde met het peuterbed, het ene kindje is er eerder aan toe als het andere kindje, ik zou zelf een 2e ledikantje kopen als je denkt dat ze er nog niet aan toe is, en mocht je wel voor een peuterbed gaan zou ik dat al voor de bevalling doen, want na de bevalling 'veranderd' er voor je oudste al zoveel zegmaar Mijn oudste is bijna 2 en blijft voorlopig nog lekker in het ledikantje
ze kwam er de eerste paar keer uit maar nu blijft ze liggen tot dat mama komt roept ook zelf sochtends heel hard MAMA het is een kwestie van wennen en ze de tijd gunnen om er aan te wennen wij deden in het begin voor de zekerheid haar ledikant matrasje op de grond leggen als ze eruit viel dat ze zacht viel maar ze is er tot nu toe nog maar 1 keer uit gevallen en is nu anderhalf
Ik zou gaan voor een peuterbed, mocht ze het nog niet willen kun je altijd het campingbedje gebruiken op op mp een ledikantje voor even aanschaffen. Duowagen zou ik niet doen, maar je hebt tegenwoordig ook plankjes waarop ze ook kunnen zitten. Dat is ook wel een idee lijkt mij.
ik zit dus precies hetzelfde als jou straks....kijk het nog even aan mischien een groter bedje of gewoon nog een ledikantje voor de baby.. En idd van die draagdoek is een goed idee...om nu een duowagen te kopen voor waarschijnlijk een korte tijd? Niet?
Ik heb ook het precies hetzelfde maar ik koop wel een duo wagen en ik heb nog een ledikantje staan.... Vind hem nog klein voor een groot bed, en een duo wagen is wel heel handig ik wandel ook heel veel...
Zeker als je veel wandelt dan is een duowagen echt ideaal. En zo duur zijn ze niet. Tweedehands zeker niet, maar ook nieuw vaak in de aanbieding. Mijn oudste is nu dik 3 jaar en die zit er nog heel vaak in. Het zit voor die kleintjes toch veel relaxter dan een board met stoeltje.
Oh ja, en de oudste is hier meteen naar een groot bed gegaan. Peuterbed vonden wij een onnodige uitgave. Ging ook meteen helemaal goed. Wel met een rekje ervoor, zodat ie er niet makkelijk uit kon vallen.
Mijn kinderen schelen ook bijna twee jaar. Ik heb wel een dou wagen en mijn oudste dochter van nu 27 maanden slaapt nog steeds in een ledikant. Ze slaapt er nog steeds heerlijk in en ik vind het ook wel makkelijk, want ze kan er niet zelf uit en zo kan ik s'morgens eerst even mijn zoon in bad doen enzo voordat ik haar eruit haal. Ze vindt het prima. De duowagen bevalt ook erg goed. Ik loop ook erg veel. Al is een draagdoek ook een goed idee!!
Mijn dochter is 25 maanden wanneer de baby komt. We gaan een peuterbedje kopen, een duowagen denk ik niet. Het is niet dat ik uren wandel iedere dag, denk dat ik een mooie draagdoek ga uitzoeken en een kiddyboard ergens vandaan ga halen.
Hier schelen ze straks zo'n 2 jaar en 3 maanden. Wij hebben een buggyboard aangeschaft. Eva loopt echt los vanaf 14 maanden en met 19/20 maanden ging ik altijd met haar op pad zonder buggy. Nu weer met buggy omdat ik het zelf anders niet trek . Straks mag ze dus gezellig op het buggyboard staan als ze even niet wil lopen, ze vindt het nu in ieder geval al heel leuk (even oefenen in de babykamer telkens ). Ik heb ook een draagdoek. Mocht het allemaal nou echt niet werken, dan kijk ik wel op marktplaats voor een 2e hands duowagen/buggy. Eva slaapt nu nog in haar ledikant, als haar zusje zo'n 2 maanden is en we allemaal een beetje gewend zijn, willen we haar in haar grote (1 persoons) bed laten slapen, deze staat al op haar kamer. De bedoeling is dat haar zusje vanaf 4 maanden overdag op haar eigen kamer in het ledikant gaat slapen. Voor die tijd in de wieg. Mocht het niet volgens planning lukken, dan gaan we het campingbed erbij gebruiken en hoeven we dus geen extra ledikant aan te schaffen.
Bedankt voor jullie reacties! Een draagdoek heb ik ook aan gedacht maar mijn dochter wilde er niet in toen ze een paar weken oud was, ze bleef krijsen totdat ik haar eruit haalde VInd t echt lastig maar denk idd dat ik geen duowagen neem en een draagzak probeer voor t eerste half jaar en daarna een kiddy board. Het kost allemaal zoveel geld en dan zal je net zien dat de oudste alleen nog maar wil lopen hahaha zie t nu al voor me!
Je hebt ook nog wel even hè, ik zou het sowieso even afwachten hoe het over een paar maanden is. En vlak voor of vlak na de bevalling kan je ook nog van alles kopen.
heb je bij je oudste een draagdoek of draagzak gebruikt? want dat is nogal een verschil he ik kan echt een geweven doek aanraden, of als je erg tegen het knopen opziet(wat heel erg meevalt) een ergonomische drager zoals bijvoorbeeld de beco butterfly, ideaal en vanaf de geboorte te gebruiken daar kunnen ze tot 20 kilo in en je kunt ermee buik en rugdragen, dus je kunt ook nog wisselen, oudste op je rug en kleinste in de wagen
hier schelen mijn zoons 13,5 maand.. (27 mnd en 13,4 mnd nu)...maar ze hebben beide nog een ledikant en zitten in de duowagen...dat komt omdat de oudste zon ondeugd is..die ken je niet rustig naast de wagen of zonder bedrail echterlaten hahah...dus ben blij dat ik alles gewoon dubbel heb aangeschaft (zo zie je maar weeer de 3de is al op komst dus die duowagen en extra bed blijven zijn werk doen )... wil je GOEDKOOP een duowagen (die echt handig is om te winkel..dat je kind niet kan wegrennen...dan check deze site.... BambinoWorld - Autostoeltjes, Kinderwagentjes, Bedden, Box en hulp bij het leren lopen, Kinderstoelen en baby-zitje, Veiligheidshekken, Pasgeboren baby`s, Wiegen en schommelen, Baden en hygiëne, Draagdoek om uw baby te dragen, Slapen en relaxen,
Wauw bedankt voor je site! Echt mooie prijzen & mooiere wagens dan ik tot nog toe gezien heb. Heb jij toevallig zelf ook een Bambino duowagen?
Ik zou met 2 jaar wel voor een duo wagen gaan. Wel je bugaboo houden, die duowagen kan dan zo weer op marktplaats! Mijn dochter loopt al vanaf dat ze 11 maanden was, das wel een verschil met 16 maanden... Verder gaat Ymke over een paar weken naar een groot bed verhuizen. Had ook wel eerder gekund hoor, maar we willen de babykamer niet te vroeg klaar hebben, omdat het dan nog zo lang wachten op de baby is (voor haar, ik kan er wel tegen ) Ze slaapt nu ook regelmatig in ons bed overdag, dus ik denk dat het een vlekkeloze overgang gaat worden...
dan zou ik zeker een duowagen aanschaffen! wij hebben er een 2dehands gekocht (via deze site ), en ben er dolgelukkig mee. extra ledikantje hebben wij ook, gekocht bij ikea voor 35 euro, dus viel wel mee. nou is mijn dochter wel wat jonger dan die van jou, maar is denk ook wel verschillend per kind.