Beddengoed peuterbedje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sandraske, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij gaan onze dochter toch echt binnenkort in een peuterbedje leggen aangezien ze uit de ledikant klimt. Ondanks dat ze nog niet loopt maarja komt vanzelf wel..

Nou ben ik de winkel geweest en daar raden ze me éénpersoonsdekbed aan, kun je beter instoppen en het is uiteindelijk toch nodig..

Hebben jullie dekbed op peuterbedformaat? En wat is het voordeel t.o.v. eenpersoons?

Kan ik trouwens gewoon een dekbed gaan gebruiken?? Ze is pas 16 maanden

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    daniel heeft gewoon een klein dekbedje hoor. Eenpersoons lijkt mij lastig, hou je een half dekbed over wat onder de matras moet

3. Loe

Loe Niet meer actief

lijkt me dat het matras gaat deuken met zoveel dikke dingen eronder gestopt. Bij de hema heb je peuterdekbed (150/70) en hoeslakens en dekbedovertrekjes. Prenatal heeft een dekentje 150/70 als je dat liever hebt. Ikea heeft bedjes van 165/70 en meegroeibedjes en hoeslakens voor hun eigen bedjes van 165/70. Succes!

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Wij gaan over een maand of 4 ook over naar een meegroeibedje. Wij zijn van plan gewoon een klein dekbedje erbij te kopen. Zeker omdat ze officieel nog te jong zijn, durf ik een groot dekbed niet aan. Vind dit niet 1 van de dingen waarop ik wil bezuinigen. Zo duur is het nu toch ook weer niet?

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    we hebben een bedje op het oog van coming kids 70x150..

dacht zelf ook al dat eenpersoons wel heel groot is..

6. babyproject

babyproject Niet meer actief

150x70 vind ik al groot voor een dreumes van max. 85 cm ;)

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nee ik ga ook zeker niet bezuinigen maar ik denk zal het hier een vragen..

Ik vind het bedje ook echt GROOT, ze heeft in de winkel erin gelegen, dan is het eigenlijk nog maar een ukkepuk! Maarja we hebben weinig keus, onze ukkepuk klimt uit het ledikant..

8. YouBri

YouBri Actief lid

28 jan 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon is met 18 maanden in een peuterbedje (van 150x70) gaan slapen. Ik heb daar gewoon een peuterdekbed en kinder/peuter?kussen voor gehaald bij de prenatal.
    Wel hebben we er een bedrand op gezet van Ikea. Om te voorkomen dat hij in zijn slaap uit bed kan rollen.

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    wij gaan over met Tycho zn 2e verjaardag. Gewoon in een peuterbed met een klein dekbedje. Vind dat zowiezo al eng want hij gaat nu nog zn hele bed door en daarom slaapt hij alleen in een slaapzak.... Durf er geen deken en laken in te leggen al denk ik soms weleens aan hoe koud het kan zijn 's nachts!

x

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Klimt ze er echt uit? Lijkt me nl wel erg onhandig als ze nog niet loopt.
    Wij hadden met 14 maanden een periode dat ze ging klimmen. Wilden toen ook overgaan, maar op advies van vrienden even afgewacht en met 15 maanden stopte het en nu is ze bijna 22 maanden en nooit meer geprobeerd.

Ze ligt hier nu wel onder een dekbedje, dat gaat prima.

11. Mommy83

Mommy83 Actief lid

20 aug 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Ik had ook een peuterdekbedje, maar ben vrij snel over gegaan op 1 persoons. Vond het makkelijker instoppen, andere ging steeds los door omdraaien/woelen. Maar mijn zoontje was dan ook (net) 2 jaar op het moment dat hij in het peuterbedje ging slapen...

12. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Dochter heeft een 1 persoons dekbed in een peuterbed.
    Zoon heeft een peuterdekbed in een ledikant.

13. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier ook een eenpersoons dekbed op het peuterbedje. De onderkant flink ingestopt, en gaat prima

14. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Yep ze heeft al twee keer op de rand gezeten. De uit bed klim fase duurt hier al vier maanden en is begonnen na ziekenhuisopname vier maanden geleden en steeds lukte het haar niet en sindskort dus wel.

Ons besluit staat dus al vast, zou het mezelf niet vergeven als ze uit ledikant valt en ze komt verkeerd terecht..

15. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hier ook een meisje dat aanstalten maakt, pfff!! Ik zie een open bedje echt nog niet zitten alleen, die gaat dan enorm spoken en door haar hele kamer heen 's nachts volgens mij. Wij wachten nog wel even af, maar ik snap je hoor.

16. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Ik ben ook benieuwd of ze in bed blijft liggen en niet de kasten leeg gaat halen. Haar kledingkast heeft vouwdeuren dusdie krijgt ze (nog) niet open..;)

17. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij hebben een peuterbedje met een bijbehorende maat dekbed. Echter de hoes die we er om heen is dan wel weer een slag groter, omdat het instoppen anders niet lukte. Dekbed was steeds los, nu slaan we de losse flappen onder het matras en blijft de deken goed liggen

Deel Deze Pagina