Wij gaan onze dochter toch echt binnenkort in een peuterbedje leggen aangezien ze uit de ledikant klimt. Ondanks dat ze nog niet loopt maarja komt vanzelf wel.. Nou ben ik de winkel geweest en daar raden ze me éénpersoonsdekbed aan, kun je beter instoppen en het is uiteindelijk toch nodig.. Hebben jullie dekbed op peuterbedformaat? En wat is het voordeel t.o.v. eenpersoons? Kan ik trouwens gewoon een dekbed gaan gebruiken?? Ze is pas 16 maanden
daniel heeft gewoon een klein dekbedje hoor. Eenpersoons lijkt mij lastig, hou je een half dekbed over wat onder de matras moet
lijkt me dat het matras gaat deuken met zoveel dikke dingen eronder gestopt. Bij de hema heb je peuterdekbed (150/70) en hoeslakens en dekbedovertrekjes. Prenatal heeft een dekentje 150/70 als je dat liever hebt. Ikea heeft bedjes van 165/70 en meegroeibedjes en hoeslakens voor hun eigen bedjes van 165/70. Succes!
Wij gaan over een maand of 4 ook over naar een meegroeibedje. Wij zijn van plan gewoon een klein dekbedje erbij te kopen. Zeker omdat ze officieel nog te jong zijn, durf ik een groot dekbed niet aan. Vind dit niet 1 van de dingen waarop ik wil bezuinigen. Zo duur is het nu toch ook weer niet?
we hebben een bedje op het oog van coming kids 70x150.. dacht zelf ook al dat eenpersoons wel heel groot is..
Nee ik ga ook zeker niet bezuinigen maar ik denk zal het hier een vragen.. Ik vind het bedje ook echt GROOT, ze heeft in de winkel erin gelegen, dan is het eigenlijk nog maar een ukkepuk! Maarja we hebben weinig keus, onze ukkepuk klimt uit het ledikant..
Onze zoon is met 18 maanden in een peuterbedje (van 150x70) gaan slapen. Ik heb daar gewoon een peuterdekbed en kinder/peuter?kussen voor gehaald bij de prenatal. Wel hebben we er een bedrand op gezet van Ikea. Om te voorkomen dat hij in zijn slaap uit bed kan rollen.
wij gaan over met Tycho zn 2e verjaardag. Gewoon in een peuterbed met een klein dekbedje. Vind dat zowiezo al eng want hij gaat nu nog zn hele bed door en daarom slaapt hij alleen in een slaapzak.... Durf er geen deken en laken in te leggen al denk ik soms weleens aan hoe koud het kan zijn 's nachts! x
Klimt ze er echt uit? Lijkt me nl wel erg onhandig als ze nog niet loopt. Wij hadden met 14 maanden een periode dat ze ging klimmen. Wilden toen ook overgaan, maar op advies van vrienden even afgewacht en met 15 maanden stopte het en nu is ze bijna 22 maanden en nooit meer geprobeerd. Ze ligt hier nu wel onder een dekbedje, dat gaat prima.
Ik had ook een peuterdekbedje, maar ben vrij snel over gegaan op 1 persoons. Vond het makkelijker instoppen, andere ging steeds los door omdraaien/woelen. Maar mijn zoontje was dan ook (net) 2 jaar op het moment dat hij in het peuterbedje ging slapen...
Yep ze heeft al twee keer op de rand gezeten. De uit bed klim fase duurt hier al vier maanden en is begonnen na ziekenhuisopname vier maanden geleden en steeds lukte het haar niet en sindskort dus wel. Ons besluit staat dus al vast, zou het mezelf niet vergeven als ze uit ledikant valt en ze komt verkeerd terecht..
Hier ook een meisje dat aanstalten maakt, pfff!! Ik zie een open bedje echt nog niet zitten alleen, die gaat dan enorm spoken en door haar hele kamer heen 's nachts volgens mij. Wij wachten nog wel even af, maar ik snap je hoor.
Ik ben ook benieuwd of ze in bed blijft liggen en niet de kasten leeg gaat halen. Haar kledingkast heeft vouwdeuren dusdie krijgt ze (nog) niet open..
Wij hebben een peuterbedje met een bijbehorende maat dekbed. Echter de hoes die we er om heen is dan wel weer een slag groter, omdat het instoppen anders niet lukte. Dekbed was steeds los, nu slaan we de losse flappen onder het matras en blijft de deken goed liggen