na 41 weken bevallen; hoe zwaar/groot was jullie baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Migga, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Ik ben vandaag al weer 10 dagen overtijd.....
    Als de weeën niet spontaan opgang komen dan word ik waarschijnlijk maandag a.s. ingeleid. Ik ben dan precies 42 weken.
    Ik ben er een beetje huiverig voor dat ik straks van zo'n grote baby moet bevallen! Ik bedoel: zo'n kindje groeit tussen de 40 en 42 weken toch ook nog gewoon door?
    Hoelang liet jullie bevalling op zich wachten en hoe groot was jullie kindje uiteindelijk?

2. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Ik denk dat het per persoon verschillend is... als ik naar mezelf kijk bijvoorbeeld.. ik was precies 3 weken te laat bij moeders uit d'r buik en was 51 cm en iets meer dan 6 pond...

3. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi hoi

arend is geboren toen ik 11 dagen over tijd was.
    hij was bij de geboorte 51 cm en 3585 gram.
    dus dat is gewoon normaal.

groetjes sandra

4. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Lotte is geboren met 41w6 dagen en was 3880 gram.
    Ligt je kindje nu trouwens weer goed?

5. Marijtje

Marijtje Actief lid

20 sep 2006
    201
    0
    0
    twee kids met 41 weken geboren, een van 4680 gram en een van 4400 gram. Vond het trouwens niet vreselijk zwaar hoor. Ben ook niet echt enorm ingescheurd ofzo.
    Heb vertrouwen in je lijf! Succes!

6. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38

Ja, gelukkig ligt de baby weer goed! Het is de gynaecoloog gelukt om de baby terug te draaien. Het is heel erg onduidelijk wat er aan de hand was, want vooral bij een eerste kindje komt dit bijna nooit voor en al helemaal niet zo ver in de zwangerschap. Ook heb ik nou niet bepaald veel ruimte in mijn buik, dus de kleine moet toch wel héél ongemakkelijk gelegen hebben in die dwarse positie!
    Maargoed, vanwege de dwarsligging is de baarmoeder nog helemaal niet geprikkeld en is er van rijping nog helemaal geen sprake. De kans dat ik dus rustig die 42 weken af moet wachten is heel erg groot.
    De VK zei altijd dat onze kleine de 8 pond vast wel ging halen, dus aangezien het nu nog kans heeft gehad om 2 extra weken door te groeien......... :confused: Wordt vast geen fijne bevalling.....

7. Watervrouw

Watervrouw Actief lid

19 apr 2007
    178
    0
    0
    Adm. medewerkster
    Rotterdam Nesselande
    Met Keanu was ik 11 dgn overtijd de 10 dag hebben ze me gestript en avonds hebben we gemeenschap gehad en een halfuur later kwamen langszaam de weeen. :D Zijn gewicht was 3.215 kg en 52 cm dus ook netjes. Alleen daalde hij niet in zijn navelstreng zat om zijn hals en navelstreng was kort dus we hebben alle2 ff benauwd gehad maar verder is het in een rap tempo gegaan :D

8. Marit80

Marit80 Actief lid

10 jul 2006
    220
    7
    18
    Mijn meisje is geboren met 41 wk 2dg en was bij haar geboorte 4120 gram en 55 cm... De VK had steeds gezegd 6 a 6,5 pond :-D.
    Verder superbevalling gehad, kleine had wel een gebroken sleutelbeentje maar dat was in 2 weken weer helemaal geheeld. Ik kan het niet vergelijken met een kleinere baby natuurlijk, maar volgens mij voel je tijdens de bevalling niet eens of je een groot of een klein hoofd naar buiten moet persen ;).
    groetjes en succes!

9. xje

xje Actief lid

26 feb 2007
    157
    0
    0
    ZH
    Onze dochter is 10 dagen na de uitgerekende datum geboren en was 3330 gram en 51 cm. Iets kleiner dan gemiddeld dus...

10. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Erik is 10 dagen na de uitgerekende datum geboren.
    Ik werd toen ingeleid omdat ik geen vruchtwater meer had.

Erik woog bij de geboorte 3295 gram en was 50 cm lang

Ze hadden hem trouwens geschat op 8 - 9 pond ;)

11. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Ik was 11 dagen overtijd en Alannah was 54 cm en 4265 gram bij de geboorte. Zij bleek te groot voor mijn bekken dus ik kreeg uiteindelijk een keizersnee.

12. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    Ik was 13 dagen overtijd en Dionne woog 4400 gram en was 56 cm. Gewoon bevallen maar wel met alle toeters en bellen, vacuumpomp tot 4 maal toe, uiteindelijk is ze eruit getrokken. Kwam deels doordat ze zo groot was maar ook deels omdat ze niet door de laatste draai kwam, ze zat vast! Ik krijg nu bij deze zwangerschap een glucosetolerantietest ivm eventueel zwangerschapssuiker. Dus het gewicht zeg niks over hoelang ze is blijven zitten!

13. Willow

Willow Actief lid

31 jul 2007
    339
    0
    0
    Bij mij was het 2 x 41,5 week over tijd.
    Beide ongeveer 4100 gram.

De eerste vond ik best zwaar, maar ik denk niet meer dan gemiddeld.
    En de tweede floepte er zo uit.

14. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Jolijn is met 41,3 weken geboren en woog 3170 gr!
    Ze hadden haar geschat op 3700 gr

15. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    okee, het kan dus allemaal nog best meevallen!

Maar desondanks wil ik dat de baby er NU gewoon een keer uitkomt. Ik ben het zo verschrikkelijk zat! Iedere keer als ik in de stad loop kom ik meiden van mijn pufclub tegen met een kinderwagen, die tegelijkertijd met mij waren uitgerekend! Het is niet eerlijk!
    Grrrrr........
    Eén ding weet ik wel zeker: maandag ben ik er echt vanaf!

16. engel25

engel25 Actief lid

29 jun 2007
    205
    0
    0
    Ik was precies twee weken over tijd, mijn dochter woog 3750 gram en was 52 cm, de uitdrijving viel reuze mee, de baby schijnt ook niet veel meer te groeien na de 40 weken omdat de placenta op raakt. Succes als je bevalling begint!

17. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Hoi Shanna was 12 dagen te laat en woog 4200 kg.
    Het was niet extra zwaar denk ik...
    Succes met de laatste loodjes!

18. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Bij mijn eerste ben ik bevallen toen ik 10 dagen overtijd was (opwekken was niet nodig). Ze was 55 cm en 4685 gram. Ik heb een knip gehad en verder een gewone bevalling gehad. Dus je kunt een normale bevalling hebben hoor!
    Ik was het de laatste twee weken ook zo zat! Elke dag was ik zwaar geirriteerd. Ook omdat de kleine steeds ging uitrekken met de beentjes en dat deed me een partij pijn... daar was helemaal geen ruimte voor in mijn buik.
    Wat je zegt, nog eventjes en dan is het zover! Heel veel succes en probeer zo veel mogelijk te ontspannen.

19. Michelle20

Michelle20 Actief lid

3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    Bij mijn zoontje beviel ik 12 dagen te laat en hij was zon 50 cm en 3560 gram, normaal dus!

20. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Ik ben met 40 weken en 2 dagen thuis bevallen van een super gezonde meid van 4780gr en 53 cm.... Zonder inknippen of in scheuren....

Deel Deze Pagina