Hoi allemaal, Ik hoop dat ik even mijn verhaal kwijt kan. Zal proberen het kort te houden haha. 'Vroeger' had ik pcos. Na gestopt te zijn met de pil en een jaar geen menstruatie naar de gyn gegaan. Uiteindelijk via de gyn en clomid bij de eerste poging zwanger geworden. Daarna een spiraal gehad. Na het stoppen ook geen menstruatie (ook geen kinderwens hoor) En een tijd geleden aan de pil gegaan en in overleg met mn gyn, vanwege bijwerkingen gestopt. Ondertussen ben ik veel afgevallen en moest vanwege controle op baarmoederhalskanker regelmatig naar de gyn, en die zag geen symptomen meer van pcos. Na het stoppen van de pil ben ik ongesteld geworden! (yess) Maar mn cyclus duurde wel steeds wat langer. Nu vier maanden later, onbeschermde seks gehad (ik weet het, oer dom!!!) Maar ik heb geen idee hoe mn cyclus nu is en of ik in de gevaren zone zit. Na 28 uur heb ik de morning after pil gehad. Ik had al een beetje buikgriep ofzo. En heb nu ook allemaal vage klachten. En je raad het al.. Ik blijf in de zenuwen zitten of ik nu zwanger ben of niet. Eerder zou ik dit niet hebben gehad, vanwege mijn pcos. Maar het feit dat de gyn het niet meer ziet én de menstruaties... Ik neem aan dat de klachten ook kunnen komen van de morning after pil. Daar ga ik maar van uit.. Ik kan in het begin van het nieuwe jaar testen. Wat gaat de tijd opeens langzaam haha En aangezien ik niet mijn omgeving wil lastig vallen met mijn zenuwen, hoop ik het hier even kwijt te kunnen! Het verhaal kort houden is niet helemaal gelukt haha. Maar bedankt voor het lezen! xxx
De kans dat je zwanger bent is heel klein, maar hij is er wel. Je kunt nu niets anders dan afwachten helaas.
Vandaag bij de dokter geweest voor anticonceptie. Gekozen voor een spiraal. Maar die kan pas geplaatst worden als zeker is dat ik niet zwanger ben De kans van een zwangerschap was aanwezig. Dus het is even afwachten.
Ja..... Even wat spannende dagen, hopelijk vliegen die voorbij met de drukte van de feestdagen! Goed dat je daarna voor een vrij zekere vorm van anticonceptie gaat.
Dank je Lieke. Ik heb eerder een spiraal gehad. Leek me de beste optie Dit is zeker niet voor herhaling vatbaar. Tenzij het gepland is haha! Ik laat weten hoer het afloopt!
Dank jullie. Mijn vriend is wel heel blij haha. Dus dat geeft al rust. Maar het is nog lastig. We kennen elkaar een maand of 4. Hebben 1 keer seks gehad haha. Wow. En dan dit, ondanks de pil.. Maar de relatie voelt goed. Als ik het met iemand ga redden is hij het. Maar stel dat het niet goed loopt, willen we dat het kindje aan doen. Ik ga dus erg verward het nieuwe jaar in
Euh lees ik het nou goed? 1 keer seks gehad met hem, nog maar 4 maandjes samen en ondanks dat je moeilijk zwanger kan zijn direct zwanger? Wauw. Ondanks het misschien niet de beste tijd is had het dan zeker zo moeten zijn. Gefeliciteerd en geniet ervan
Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik voel me nogal dom haha.. Het was even wennen en veel praten. Morgen een afspraak bij de dokter maken voor hoe en wat.. En ik hoop dat ik door mag voor een echo. Ben zo bang dat de kleine spruit niet op de goede plek zit.. Maar mijn gevoel zegt ook, dat we gewoon voor dit kleine wonder moeten gaan!! Gelukkig is de vader in spé er ook blij mee. Ik heb een zoon van 6 uit een eerdere relatie. Eens kijken wat die ervan gaat vinden haha. En idd.. 4 maanden samen. Op de 18de 1 keer veilige seks. Op de 19de 1 keer onveilig (ook letterlijk de tweede keer dat we seks hadden hahaha). En de 20ste een map gehad. Blijkbaar waren we er toen al te laat bij haha.. Daarvoor een pcos geschiedenis en jaren spiraal/pil. Mijn relatie van toen ging uit, gestopt met de pil en vanwege de bijwerkingen. Drie keer een (hele korte) menstruatie gehad. En toen.. dit..
Ik weet niet of je gelijk een echo krijgt hoor... met 4 weken is er niets te zien. Ik zou ook tegen he zoontje nu nog niks zeggen, maar pas na een goede eerste echo
We vertellen het nog aan niemand hoor Eerst maar afwachten of het goed gaat. Ik heb gisteravond gelezen dat er bij 4 weken nog niet veel te zien is.. We moeten gewoon nog iets langer geduld hebben..
Met 4 weken is er alleen eventueel verdikt baarmoederslijmvlies te zien. Ik had een spiraal en ben wel zwanger geworden. Later bleek dat mijn spiraal zweefde in mijn vagina, de ha kon het er zo uitpakken met tangetje . Ik werd doorverwezen naar het ziekenhuis voor een echo (omdat ik door spiraal zwanger was) en daar zag ze idd alleen verdikt baarmoederslijmvlies en er zat nog wel iets anders, maar zo vaag en niet goed zichtbaar.. Later met 6+3 boontje met kloppend (traag) hartje.. Wij zijn voor het kindje gegaan. Helaas bleek hij (na onderzoek) een hartafwijking te hebben en heeft de natuur bepaald dat dit niet zo kon met 15+4. Ondanks dat ons kindje niet gepland was (wel zeer gewenst!!), daarna wel sterk de wens voor een 2e kindje. En voila nu 10+3 zwanger. Dochter weet het nog niet. Vertellen het als mijn buik letterlijk wat dikker is en rond de 16 tot 20 weken zijn, gezien mijn geschiedenis). Gefeliciteerd met dit prille geluk en inderdaad, zit niets anders op dan nog geduld te hebben.. Hoop dat het voor jullie goed blijft gaan 😘
Wow dan zat die spiraal niet goed nee! Wat jammer dat jullie kindje het niet gered heeft! Maar gefeliciteerd met de zwangerschap! Eerst hadden we echt zoiets van 'neeeee dit meen je niet'. Maar merk dat ik me nu zorgen maak van 'stel dat er iets met het kindje zal gebeuren'. Dus de kleine zit ook al in mijn hart Idd.. We kunnen niks anders dan afwachten..
Bedankt, kan er steeds wat meer van genieten ☺. En super om te lezen dat kleintje nu al zo gewenst is en in je hart zit! Het krijgt een warm huisje. Hopelijk heeft de morning after pil verder dan helemaal geen invloed gehad en hebben jullie ook dit jaar een prachtig wondertje in jullie armen!
Fijn dat jij er ook steeds meer van kan genieten. We hebben gisteren de knoop doorgehakt. We gaan er voor De kleine is zeker gewenst!! Hopelijk blijft het goed gaan!! Volgende week terug naar de dokter en vertellen dat de knoop is doorgehakt!