Aankomen - Heb jij ook ondergewicht?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door KleineLai, 27 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Hello,

    Zijn hier meer moeders met ondergewicht die eigenlijk een paar kilo (of meer) moeten aankomen voor een gezond BMI?

    misschien kunnen we een groepje starten om elkaar te motiveren, tips uit te wisselen, enz.

    :)
     
  2. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Zelf woog ik te weinig en ben iedere avond een flinke bak yoghurt met cruesli en lepel honing erbij gaan eten. Nu heb ik tenminste weer een beetje vlees aan mijn lijf :D
     
    aardbei1707 en KleineLai vinden dit leuk.
  3. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.921
    558
    113
    Jep ik... Ik zit met bmi net op ondergewicht. Weeg nu 48kg. Veels te weinig. Wilde nooit onder de 50kg, maar 't lukt me niet.

    Dus lees graag mee voor tips.

    Zijn jullie onlangs afgevallen of altijd laag gewicht?

    Ik ben snel bezorgd ook nu ik weer afgevallen ben. Helpt ook niet mee
     
  4. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    fijn! :D
    Hier lukt eten niet zo goed, laat staan een flinke bak. Maar uiteindelijk is meer / vaker eten wel de oplossing ja (voor mij dan).
     
  5. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Ik heb geen ondergewicht (BMI van 19), maar boven de 70 wegen zou voor mij wel mooier zijn (weeg normaal rond de 65).
    Ben al een keer met een diëtiste bezig geweest, maar dit heeft eigenlijk geen zoden aan de dijk gezet.
    Was alleen maar de hele dag bezig met eten, wat me steeds meer ging tegenstaan en kwam er niet van aan.
    Heb me er maar bij neergelegd dat het nou eenmaal zo is. Stofwisseling is snel en mijn porties te klein, maar meer krijg ik er ook niet in.
    Wel was haar tip om volle kwark extra eten, maak het lekker op een manier die jij wil.
    Maar dan krijg je veel vetten en eiwitten binnen op de juiste manier.
     
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Hoe lang ben jij?

    Ik ben zojuist onder de 45 gezakt. Maar ik ben maar 1.60m, dus het klinkt super licht maar het valt op zich wel mee als je verhoudingsgewijs kijkt. Maar wel een paar kilo te licht dus.
    Ideaal voor mij is 48 kilo. Daar voel ik me goed en energiek. Kleding staat dan ook mooi vind ik.
    Ik heb het nu vaker koud, en ik vind het niet zo mooi. Ik ben geneigd wijde kleding te dragen, en geen moeite meer te doen om er leuk uit te zien want ik wil geen aandacht op mijn lichaam.
    Ik hou wel van slank hoor, maar 45 kilo slank vind ik iets te.. ik ben liever 48 kilo slank :o:

    Ik ben altijd al slank geweest. Tijdens zwangerschappen krijg ik enorme honger en kom ik veel aan ( +30 , +18 en +15 kilo) en daarna gaat alles er weer vanaf want de eetlust verdwijnt.
     
  7. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.921
    558
    113
    Ik ben ongeveer 1,67 dus ietsje groter. Ik ben ook altijd slank geweest. Vooral na de 1e zwangerschap vloog het er af (was ook maar 10 kilo aangekomen) rond mijn 20e woog ik 59, net voor mijn zwagerschap wel wat afgevallen en toen er na kwam ik op 52 kg. En steeds ging er wat af. En nu dus sinds weken op 48 wat voor mij echt ondergewicht is.

    Ik ben ook een kleine eter, zit snel vol.
     
  8. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.992
    2.473
    113
    Vrouw
    NB
    Ik moet heel erg opletten, ik ben nu eindelijk 54kg (1,71). Dus voor nu precies goed maar ik hoef maar een beetje stress te hebben of een griepje en val meteen een paar kg af. Ik heb voor mijn zwangerschappen op mijn diepte punt 47kg gewogen en een tijdje extra drinkvoeding gehad. Ik wil eigenlijk nog wel 2kg aankomen en dan vind ik het prima. Ik probeer wat meer zuivel te eten en wat vollere producten te kiezen.
     
  9. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Denk met een minder flinke bak dat je uiteindelijk ook wel wat aankomt.

    Heb zelf een snelle spijsvertering en zeker bij stress val ik al snel af.
     
  10. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik ben ook jaren te licht geweest. Producten met eiwit en energie eten hielp soms wat. En sporten kiezen waar je wat spieren mee opbouwd.
    Maar wat mij uiteindelijk het beste hielp was gelukkig en ontspannen zijn.
    Als ik dat niet ben heb ik geen eetlust.
     
  11. Padmee

    Padmee Fanatiek lid

    19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    #11 Padmee, 28 nov 2022
    Laatst bewerkt: 28 nov 2022
    Hier ook altijd te licht geweest. Sport om spieren op de bouwen helpt goed inderdaad. Ben daarmee 2 kilo aangekomen (ben gaan klimmen/boulderen). Heb jaren geleden ook bij diëtiste gelopen. En die zijn vooral van het gezond aankomen natuurlijk. Maar dan ben je echt de hele dag aan het eten (voor je gevoel?). Dat vond ik erg vervelend. Ik heb een tijd terug (tijd van stress en veel afvallen) schenkslagroom in mijn melk gedaan. Klinkt smerig maar je merkt er niks van als je ongeveer 50/50 aanhoud. 1 grote snicker/mars of iets anders van rond de 200+ calorieën per dag en wat meer frisdrank gedronken. Toen kwam ik wel aan. En ben je niet de hele dag aan het eten. Ik kon het na de stress periode stabiel houden met alleen de grote snack en af en toe frisdrank. Eet verder gewoon gezond dus denk dat dit niet eens zo’n heel slecht ‘aankom dieet’ is. :roflmao:
     
  12. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Geen ervaring zelf. Maar wilde toch een tip delen. Fantomalt kan helpen bij ondergewicht om wat extra calorieën binnen te krijgen. Helpt bij mijn zoontje super.
     
  13. Geodriehoek

    Geodriehoek Actief lid

    28 mrt 2022
    332
    310
    63
    Present! Ik ben 1.60 m en weeg al jaren 43 kg. Ik heb me er bij neergelegd dat dit gewoon mijn basisgewicht is, al zou ik graag wat meer wegen om wat meer reserves te hebben en wat meer kleding te passen. Ik kan er met veel moeite een paar kilo aan eten, maar zodra ik weer in mijn normale eetpatroon verval, gaan die extra kilo’s er ook weer af. Tot ik weer op die 43 kg zit, dan val ik niet verder af, gek toch? Ik eet wel zoveel mogelijk volle producten en neem gerust een extra koekje. Maar structureel meer eten dan waar je zin in hebt, is gewoon niet vol te houden. Ik denk dat je het dan toch moet zoeken in spieropbouw door sporten en vervanging van producten door vollere varianten.
     

Deel Deze Pagina