Aankomen ipv afvallen

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Babynummer2, 12 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babynummer2

    Babynummer2 Actief lid

    10 sep 2018
    468
    511
    93
    Vrouw
    Hallo dames,

    Ik hoop dat iemand zich herkent in mijn vraag.

    Ik ben net 7 weken geleden bevallen en alles gaat super goed ik ben goed ter been al vanaf het begin en voel me ook top!
    Ik geef borstvoeding en dat gaat ook goed, je leest alleen maar op internet dat je eerder afvalt wanneer je bv geeft en dat het beter is etc etc.
    Nou ik kom alleen maar aan :confused:, ik was eerst 10kg afgevallen en nu sinds 3 weken weer 4kg erbij en ik ben niks anders gaan doen of anders gaan eteno_O.
    Ohh en vetreserves heb ik genoeg want ik woog sowieso al 10kg te zwaar voor de zwangerschap. :p

    Herkent iemand dit?
     
  2. Marbloempje

    Marbloempje Actief lid

    6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    Ik herken het ook, ik ben heel erg aangekomen sinds ik bv geef. Ik ben nog nooit zo erg aangekomen als nu, zelfs niet tijdens mijn zwangerschap zo dik geweest
     
  3. Babynummer2

    Babynummer2 Actief lid

    10 sep 2018
    468
    511
    93
    Vrouw
    Zou het nog goedkomen?
    Ik ben nu nog 15kg boven mijn startgewicht en hoop toch dat dit nog verdwijnt :cry:
     
  4. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    573
    113
    Ja, ik heb dat ook altijd. Ook gewoon normaal eetpatroon voldoende bewegen etc.
    Ik ben daarna wel extra gaan sporten en een soort van dieet gaan doen. Geen crash dieet maar toen uiteindelijk toch af kunnen vallen.
     
  5. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ja hier ook zo, ik ben nooit afgevallen van bv, maar heb het slechts 4 maanden volgehouden. Duurde tot een jaar na de bevalling voordat ik eindelijk weer kon afvallen. Vriendin van mij ook niet in het begin maar na de zes maanden grens ging het bij haar opeens hard en viel ze veel af. Hormonen zijn rare dingen :rolleyes:
     
  6. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Hier ook geen gram afgevallen tijdens de bv periode.
    En de jongste heeft 2,5 jaar borstvoeding gehad.
    Voor veel vrouwen zal het zeker werken, maar blijkbaar niet voor iedereen.
     
  7. Roty

    Roty Actief lid

    22 apr 2015
    449
    74
    28
    Ik val pas af na enkele maanden bv geven.
    Je hormoonhuishouding heeft er ook veel mee te maken dat je in de eerste maanden juist aankomt. Zal ook vocht zijn.
    Maar inderdaad, de één zal veel afvallen de ander weinig of niets
     
  8. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Ik val ook niet af van borstvoeding geven helaas... Bij de 1e 11 maanden gevoed, en daarna 6 maanden nodig gehad om de 10 zwangerschapskilo's eraf te lijnen. Ging helaas niks vanzelf.
    Bij de tweede 4 maanden BV en 14 kg blijven plakken, nu na 2 maanden lijnen nog 10 kg te gaan.

    Probeer het los te laten. Na de bv periode komt dat afvallen wel weer. Bij mij werkte lijnen tijdens de BV trouwens niet, gewoon teveel honger.
     
  9. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Ik heb trouwens wel eens het idee dat dit te maken heeft met hoe jouw stofwisseling van nature gaat. Ik ben zelf stevig en hoor vaker dat stevige dames niet afvallen van bv. En heb juist een paar erg slanke vriendinnen die zoveel afvallen tijdens bv dat ze het er echt bij moeten eten. En die eten echt meer dan ik!
     
  10. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Hier ook, 3wk na bevalling de 14.5 kg kwijt, en toen sloop het er gestaag weer aan. Met 41wk zwangerschap woog ik 75, nu 81 :(
    Je hormoonhuishouding verandert gewoon echt, bijna iedereen die ik ken is dikker gebleven dan voor de zwangerschap. En slaaptekort veroorzaakt ook gewichtstoename. 5 jaar en 4 dietistes verder heb ik het min of meer opgegeven, maar ik baal er nog elke dag van dat die kilo's niet verdwijnen.
     
  11. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Hier altijd slank geweest. Tijdens de zwangerschap behoorlijk aangekomen en nu nog 10 kilo zwaarder dan voor de bevalling. Ondanks dat ik gezond eet alleen maar water, thee en in het weekend een wijntje drink en 3x per week intensief sport (kickboksen).

    Ik probeer me erbij neer te leggen. Al vind ik fotos van mezelf vreselijk. Dat vind ik zo jammer. Daardoor heb ik bijna geen foto's met mijn man en dochtertje en mezelf. Ik sta zelden op foto's, omdat ik mezelf gewoon niet mooi meer vind. :(
     
  12. Babynummer2

    Babynummer2 Actief lid

    10 sep 2018
    468
    511
    93
    Vrouw
    Slapen doe ik heerlijk, onze dochter nu bijna 10 weken slaapt al 11u door, echt slaap te kort heb ik niet gehad..
    Het zal wel aan mijn gestel liggen denk ik, maar ik geef de moed nog niet op :p
     
  13. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Dit herken ik ook!
     

Deel Deze Pagina