Aankomen met dit warme weer

Discussie in 'De lounge' gestart door Brinta, 2 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Goedemorgen,

Hebben jullie ook zo onwijs veel last van aankomen met dit warme weer?
    Ik ben in drie dagen tijd 3 kilo aangekomen :$!

Voel mij net een opgeblazen olifantje. Ik neem aan dat dit door het vasthouden van vocht komt, mijn enkels zijn ook onwijs dik.

Hebben jullie tips hoe je extra vocht kwijt kunt raken?
    Ik drink al heel veel water en zo min mogelijk zout.
    Ook al drink ik nu veel water, heb ik nou niet echt het idee dat ik vaker naar de wc moet.

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ik zwel ook op met dit weer. Met name mijn voeten en enkels. Ik doe er niet heel veel tegen, beentjes hoog leggen

3. penseel

penseel Niet meer actief

Is van de warmte.

Benen hoog en koelen dan stoomt het weer terug.

Nu nog geen last van maar kan elk moment gebeuren op gezetten benen en voeten. Dan drink ik veel en neem een plastabletje.

4. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ben helaas aan het werk, dus beentjes omhoog gooien is niet echt een optie omdat er ook klanten en werknemers langskomen. S'avonds ga ik wel gelijk liggen met mijn benen omhoog, maar helaas merk ik niet veel verschil :(.

5. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Veel water drinken, zo min mogelijk zout eten.

6. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Ik heb net ook, serieus nog nooit gehad:(. De weegschaal loopt op terwijl ik veel minder eet door de warmte. Irritant;). Ik plas trouwens wel veel... En drink te weinig, daar even extra op letten dus.

Voordeel is wel dat je die kilo's waarschijnlijk snel weer kwijt bent als het afkoelt.. Maar anders misschien even plastabletjes vragen bij de huisarts?

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben ook zwaarder, komt gewoon door de warmte. Meer dan veel water drinken en vochtafdrijvend voedsel eten kun je niet doen denk ik. Zal volgende week wel weer voorbij zijn ;)
    Ik zou persoonlijk hiervoor echt niet naar de huisarts gaan voor plastabletjes oid :)

8. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Geen last van. Of nja, misschien wel maar ik heb geen weegschaal, lol.

Het is wel belangrijk om zout te eten hoor met dit weer! Dat is belangrijk voor het zweten etc.

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Bij mij is dit probleem ook pas ontstaan na mijn zwangerschap ;)

10. penseel

penseel Niet meer actief

Ik wel maar ik heb dan ook suiker. Daar zit het verschil in denk ik:)

11. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    Ja met zweten verlies je veel zout. Kan je ook akelig van worden.
    Hier eten wel 's middags maar een chippie.

12. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    'S ochtends op nuchtere maag een heel groot glas lauw water met 1/3 theelepel hymalayazout drinken. Dat helpt je cellen weer te openen.
    Nu kan het vocht niet in je cellen, waardoor je lichaam het buiten je cellen vasthoudt.
    Ik doe dit elke dat, ook in de winter, onder andere om m'n maag voor te bereiden op het ontbijt wat een half uurtje later komt. Maar ik hou dus totaal geen vocht vast!

13. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ohh echt? Ik dacht dat zout juist vocht vasthoud waardoor ik het zo veel mogelijk probeer te vermijden.
    Dan vanavond ook maar lekker een zak chips open trekken. Ik eet inderdaad ook veel minder nu door de warmte, maar als ik dan op de weegschaal sta dan schrik ik mij een ongeluk :D.
    Plaspillen gaan mij inderdaad ook iets te ver omdat het geen medische oorzaak heeft.
    Had gehoopt dat er misschien een 1 of ander middeltje was waardoor ik morgen weer blij op de weegschaal kon stappen haha.

14. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Bedankt voor deze tip!
    Deze zout is zeker niet gewoon in de supermarkt te krijgen?

15. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ha ha...echt vrouwenpraat hier. Ik ga ook maar even niet op de weegschaal....houd ook opeens 2 kilo vocht vast...:$

16. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Extra zout is niet nodig. En zeker geen zouttabletten. Daarvan raakt de hele zouthuishouding uit balans. Dat wordt alleen in extreme gevallen gebruikt, en dat is nu niet aan de orde. Bovendien zit in alles wat we eten en drinken genoeg zout. Als je toch flauw bent, neem dan liever bouillon in plaats van extra zout of een handje chips.

Ik heb ook gauw last van opgezette enkels. Ik drink veel brandnetelthee en groene smoothies met oa bleekselderij en komkommer, dat watert lekker af!

Andere groente en fruit die vochtafdrijvend werken zijn: bijvoorbeeld asperges, wortel, tomaat, venkel, ananas, peterselie en selderijblad.

17. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Heel soms wel in van die kleine potjes. Het is van dat roze zout.

18. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Ik zit in een cut... val gewoon af gelukkig. Nog geen vocht ook.

19. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Hahaha, het was mijn vader toevallig ook opgevallen dat hij aan was gekomen :D.
    Ik denk alleen niet dat hij nu ook op zoek is naar middeltjes om het vocht sneller te laten verdwijnen :cool:.

20. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Dankjewel, zal even bij de kleine potjes kijken vanmiddag.

Deel Deze Pagina