aankomen na de zwangerschap

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door setje, 18 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Hoi allemaal,

Ik zou graag willen weten of ik de enige ben, die hiermee worstelt.

Ik ben ruim 4 maanden geleden bevallen, vlak na de bevalling was ik 6 kilo kwijt (was een kleine 12 kilo aangekomen), maar nu ruim 4 maanden later ben ik weer bijna 6 kilo aangekomen!
    Ik geef geen borstvoeding, dat kan het dus ook niet zijn.

Ik ben al bij de huisarts geweest, bloed laten testen, maar schildklier, lever, nieren en suiker en weet ik wat allemaal waren goed, geen afwijkingen of wat dan ook.

Ik moet wel zeggen, dat ik toen ik de pil slikte, enorm aankwam, en daarna met spiraal ook. Bij beide na het stoppen vlogen de kilo's er weer af. Ik heb nu geen anticonceptie, maar zou een zwangerschap dit ook kunnen veroorzaken? Het is dan toch iets hormonaals denk ik?!

Nog even ter info, het ligt niet aan voeding of beweging. Ik sport en fiets en wandel, en eet gezond.

Ervaringen? Tips? Alles is welkom, begin er echt moedeloos van te worden :(

Groetjes Setje

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Nee, herken het niet. Wel dat het afvallen de eerste maanden gewoon niet lukt wat je dook doet, dat hoor ik vaker. Misschien toch een week een eetdagboek bijhouden? Dan kun je zien of je stiekem toch teveel snoept of ongezonde zaken eet?
    Het is ook geen vocht of zo ipv vetweefsel?

Hormonen spelen wel een belangrijke rol hierbij en die zijn niet in balans na de bevalling. Misschien moet je daar meer onderzoek naar laten doen. Je groeihormoon, testosteron, voorloper van de testosteron e.d.
    Of je kunt het een jaar de tijd geven, kijken wat dat doet. Als het weer ine balans komt, komt het wellicht vanzelf weer goed.

3. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Bedankt voor je reactie Sandana! Ik hoor inderdaad heel veel dat ik het de tijd moet geven, maar dat is heel moeilijk als je aan blijft komen terwijl je eigenlijk af zou moeten vallen. Ik zit nu ook echt niet lekker in mijn vel en voel me dik en onaantrekkelijk, heel frustrerend.

Volgens mijn huisarts kan er geen onderzoek gedaan worden naar hormonen. Ik denk zelf dat het aan de hormonen ligt, omdat ik ook zo heftig reageerde op de pil en spiraal. Met beide vlogen de kilo's er vanzelf weer af na stoppen. Alleen met het verschil, dat ik nu nergens mee kan stoppen, zodat de kilo's er weer vanaf gaan.

4. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik herken het en worstel hier ook erg mee. Voor de zwangerschap sportte ik 3/4 dagen per week maar hoefde daardoor niets te laten qua eten en drinken. Sporten lukt nu 8 maanden na de bevalling gewoon even niet dus let enorm op wat ik eet, maar afvallen ho maar. Erg frustrerend inderdaad:(

5. granberry

granberry Lid

27 jan 2014
    10
    0
    0
    Lukt bij mij ook nog niet echt. Moet eigenlijk nog 6kilo kwijt (minstens, mag ook meer ;) mijn dochter is bijna 8 maand, wil eigenlijk wel weer sporten maar op 1 of andere manier kan ik mij hier niet toe zetten. Tijdje terug begonnen met hardlopen en hier kreeg ik last van mijn bekken van. Dus daar maar weer mee gestopt. Denk dat ik het gewoon wat tijd moet geven. Zal vast wel weer goed komen

Deel Deze Pagina