echte of gecorrigeerde leeftijd??? hoe zit dat?? ik nu zwanger van een tweeling dus kunnen ze eerder komen nu lees ik veel over echte en gecorrigeerde leeftijd maar wat is het verschil en waar moet je dan rekening mee houden?? ze hebben toch een gewone geboorte datum die houd je toch aan???
hoi de gecorrigeerde leeftijd is dus de leeftijd vanaf de eerste dag van de uitgerekende datum. de ongecorrigeerde leeftijd dus de leeftijd waarop ie dus echt geboren is, ik kan je een voorbeeld geven van mn dochtertje, ik was 30 oktober uitgerekend van haar maar zij is 30 juli geboren, dus de ongecorrigeerde leeftijd is 6,5 maand maar haar gecorrigeerde leeftijd is 3,5 maand meestal corrigeren ze als de babies onder de 36 weken geboren worden, heel enkel corrigeren ze ook nog met 36 weken. hopenlijk snap je het een beetje haha, groetjes manon
Wiskagirl thx dat snap ik nu maar waar is het goed voor???? je kijkt toch van hoe oud het kindjes is vanaf de geboorte datum???
Dat doen ze vooral voor de ontwikkeling. Je mag van een kindje van 3 maanden oud die 2 maanden te vroeg is geboren niet hetzelfde verwachten qua ontwikkeling als een kindje van 3 maanden oud dat a terme is geboren. Kindjes die te vroeg worden geboren lopen vaak achter in de ontwikkeling als je kijkt naar de echte leeftijd en dat geldt ook voor de groei.
Mijn dochtertje is 10 weken te vroeg geboren en ik beschouw haar ook als bijna 7 maanden qua ontwikkeling. Voor mij makkelijk omdat de uitgerekende datum de verjaardag van grote zus is. Dus eigenlijk is ze in ontwikkeling net zou oud als grote zus was. Maar grappig is dat de jongste veel sneller is met draaien, rollen enzo. Maar naarmate de tijd verstrijkt zeggen ze ook dat ze haar niveau te boven kan gaan en dat ze er tussenin zit. Maar hier is ze zeker qua lengte en gewicht lange na geen bijna 9 maanden.