19 weken en al striemen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door e1ke, 3 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    hey

ik ben vandaag 19 weken zwanger en heb sinds een goeie week al last van striemen. mijn buik is al gegroeid maar ik ben zelf nog maar 0,5kilo bijgekomen. ik smeer 2 maal per dag al sinds 12 weken. wie had hier ook zo vroeg last van? en wordt het veel erger? en in hoeverre gaat dit nog weg? iemand ervaring? ik wil liever niet eindigen als een zebrapad:-D maarja het zij zo zeker...

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    kun je helaas niks aan doen. Je kunt smeren maar dat helpt niet om striemen te voorkomen, alleen om t lekker soepel te laten aanvoelen.

Zebrastrepen zijn niet charmant, maar je went eraan :D

3. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    haha ja het zal wel wennen. mijn mama heeft het bij geen 1 van ons 4 gehad. en het lijkt me gewoon zo onwijs vroeg. dacht altijd dat dat iets was voor de laatste weken van de zwangerschap. waar zal dat eindigen...

4. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik kreeg ze rond de 10 weken ineens , was nog niet eens echt gegroeid.
    Tot nu toe niks erbij *even afkloppen*
    Maar ik verwacht er nog wel wat te krijgen helaas :(

Is gewoon niet leuk al hoort het er bij :(

5. Peachy

Peachy Bekend lid

26 nov 2013
    654
    0
    0
    Ik heb ze nog niet, maar volgens mij is het niet echt te voorkomen.. Vraag me echt af of het smeren überhaupt helpt! Voor de zekerheid blijf ik dat maar wel doen ;)
    Heb wel nog iets gelezen over een bindweefselmassage. Misschien is dat de moeite waard om eens naar te kijken?

6. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    ja heb ik ook iets van gelezen. zal ik eens bekijken. bedankt voor jullie reacties 1

7. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    Ik had pas vanaf week 36 en het werd alleen maar meer. Ik smeerde ook elke dag 2x ler dag met bio oil maar het hielp niet. Gelukkig heb ik er niet zo veel van over gehouden.

8. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Ze komen van binnenuit, dus smeren heeft om te voorkomen geen zin. Wel om t lekker soepel te houden, doorbloeding goed te houden enz. (En de jeuk niet te vergeten als je op springen staat )

9. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bindweefselmassage mag toch niet als je zwanger bent?

Hier een en al streep, niet zo mooi, maar weinig aan te doen. Je huid rekt enorm op en als je dan strak in je vel zit dan kan het scheuren.

10. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

Ik ben 7 weken, en heb opeens striemen rond mijn borsten pas mijn bhs al vanaf 5 weken niet meer.

11. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Smeren helpt niet. Ik heb ze ook, voornamelijk boven mn navel en erg ook ;)

12. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Het is genetisch bepaald... Je hebt kennelijk de straie-genen van je vader. In eerste instantie zijn ze paars, later worden ze zilverkleurig en vallen ze minder op. Helaas wordt het nooit meer als vroeger.

13. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    *Klopt nu heel hard af*
    De laatste weken groei ik als een gek, maar nog geen streep te zien.. Moeder ook geen last van, ene zus wel heel erg, andere maar een kleintje bij haar navel (lijkt net een playboy-bunny)..
    Hoop dat ik ermee weg kom, maar dan moet ik nu toch wat minder hard gaan groeien denk ik zo hahaha

14. LaDebs

LaDebs Actief lid

6 jan 2014
    443
    2
    18
    Amersfoort
    Ik heb al striemen sinds week 13 en smeer me gewoon lekker in. VK geeft aan dat dit niets helpt, maar ach, dan is m'n buikie weer lekker zacht :)

Deel Deze Pagina