Ik heb er ook geen moeite mee, ook al lijk ik soms de enige. Ik zit nu op +15 en zolang de vk het goed vindt, vind ik het ook prima. Ik ben niet bijzonder gaan snaaien en toch vloog het eraan. Probleem voor later. Mijn kindje doet het goed. Dat vind ik het belangrijkste. Ik zal het wel nodig hebben. Ieder gaat hier op een eigen manier mee om.
Ik heb bij de gyn gelopen en heb ook een kijkoperatie gehad voor endometriose. Ondanks mijn "gehandicapte" eileiders gelukkig! toch voor de 3e keer zwanger. Ik bedoel het daarom niet lullig maar ik vind zulke opmerkingen best dooddoeners. Ja, het is natuurlijk ongelofelijk vervelend als je in de mmm zit maar daardoor hoef je er niet alles mee "kapot" te relativeren. Het is een gevoel wat je hebt. Ik ben nooit super slank geweest, maar zat ook nooit écht lekker in m'n vel. Na de 2e is het me toch gelukt om af te vallen tot een gewicht waar ik me wel lekker bij voelde. Nog steeds niet super slank maar ik vond een maat 40 goed genoeg. Ik bedoel, ik ben 31, mama van 2 kids en ik hoef ook geen maatje 38 meer. Maar nu ik weer richting die 80 kilo toe ga, moet ik toch wel even slikken hoor En natuurlijk heb ik het allemaal over voor m'n meissie maar dat wil niet zeggen dat het geen pijn doet
Ik heb er geen moeite mee omdat ik nog binnen gezonde gewichtstoename val (ja dat hou ik bij, hoezo erg, hahaha). Ik ben wel vorige week 1 kg aangekomen en deze week ook iets van 1,5 kg. Daar moet ik dan ook even van slikken. Ik ben ook al 8 kg aangekomen (en we zijn ongeveer even ver) Bij m'n vorige zwangerschap ging het precies zo. Toen ben ik wel eens 2 kg in een week aangekomen. Dat vond ik niet zo'n ramp, maar toen ik ging rekenen als ik dat elke week zou doen, dat ik dan over de 100 kg zou gaan (en ik begon bij 62 kg ofzo) toen kreeg ik het wel even benauwd. Gelukkig waren er ook weken bij dat ik niet aankwam. Ik herken je gevoelens dus wel... Maar ik heb besloten me er nu niet druk over te maken
Ik ben helemaal klaar alles maar om een hoekje te moeten relativeren omdat ik nou toevallig wel gemakkelijk zwanger word en niet in het hele medische circus zit. Sterker nog, deze baby was onverwacht en ongepland. Ik was bezig met mijn carriere en met een sportprestatie waar ik al jaren naar toe werk. Ik heb in 2006 een auto ongeluk gehad wat me een beschadiging in mijn nek heeft opgeleverd. De enige manier waarop ik kan voorkomen dat ik ongeveer 24/7 hoofdpijn heb is door te sporten, en dat kan niet meer. Ik heb een pittige baan in de IT, en mijn "meditatie" om mijn hoofd leeg te krijgen na een zware dag was een blokje hardlopen. En dat kan niet meer. Ik loop al vanaf week 12 met bekkeninstabiliteit en zit vanaf week 15 in de ziektewet. Als ik 200 meter heb gelopen, houdt het gewoon op voor mij. En iedereen die dan zegt dat ik "Het maar moet relativeren" omdat ik tenminste een gezond kindje in mijn buik heb, die kan wat mij betreft de boom in. Want geloof me, zwanger zijn is gewoon niet leuk als je om de vijftien minuten moet gaan zitten/liggen en dagelijks onder de maximale dosis (nauwelijks werkende) paracetamol zit om de hoofdpijn op afstand te houden. Dan kun je "een beetje verdrietig omdat ik niet kan sporten" rustig vervangen door ronduit depressief. Het enige wat me er tot nu toe door heen sleept is dat het een einddatum heeft. Sorry als ik fel overkom. Ik word gewoon zo moe van iedereen die me maar op zo'n roze wolk wil zetten... ik moest het even kwijt.
Helemaal mee eens!! Vorige zwangerschap ben ik zeker wel 30 kg aangekomen. OKe, was gestopt met roken, mijn schildklier hield er mee op, maar ik ben ook zeker heul veul gaan eten. Ben echt bijna 2 jaar ongelukkig geweest in mijn lijf! Het is me zeker wat waard om lekker in mijn vel te zitten en daardoor veel meer te kunnen genieten van mijn baby. Ik sta op bijna geen enkele babyfoto omdat ik me zo ongelukkig voelde. Dat heeft helemaal niks te maken met makkelijk zwanger kunnen raken of niet! Ik weeg me nu gewoon niet meer. Mag ik ook niet van mijn internist en gyn. Ze zijn veel te bang dat ik mezelf voedingsstoffen ga ontzeggen omdat ik er gewoon een tik aan over heb gehouden. Nu eet ik gewoon gezond en af en toe zondig ik wat. We halen vanaf nu geen extra lekkere dingen in huis en gaan alleen aan de chips in het weekend. Normaal gesproken sportte ik ook 2 a 3 x in de week. De eerste paar weken heb ik dit gedaan, maar daaarna kwam de vermoeidheid en daarna mijn bekken. Nou, toen zag ik het er wel bij komen hoor. Ik gok dat er nu zo'n 5 kilo bij zit. Ik zie het aan mijn bollere kop Ga pas de dag van de bevalling wegen, dan weet ik wat me er na te doen staat.
Hoe gaat het met iedereen hier? Mijn buikje begint nu echt op te vallen dat andere mensen het ook zeggen..super leuk
Zo is dat meid! Ik heb gelukkig niet de klachten die jij hebt, maar snap dat je er soms klaar mee bent. Ik heb bedacht dat ik in verwachting zijn leuk vind (het emotionele, het feit dat ik een kindje mag krijgen), maar zwanger zijn (fysieke kant en alle kwaaltjes) is zeker niet altijd leuk. Laat anderen maar praten, jij beleeft het op jouw manier. Oh...en ik heb ook jarenlang in de mmm gezeten, maar vind niet dat 'niet MMM-ers daarom alles maar moeten relativeren'. Iedereen heeft zijn eigen uitdagingen.
Hier gaat het goed, ik merk aan mijn lichaam wel het verschil dat ik nu let op mijn voeding. Vorige keer vond ik het veel zwaarder Nu heb ik nog nergens last van, zelfs niet overdreven veel van mijn bekken, terwijl ik vorige keer met 16 weken niks meer kon!
Ook ik omarm mijn extra kilo's niet vol liefde Ik eet nauwelijks meer, maar ik ben zó verschrikkelijk moe de hele tijd! De vorige keren kwam ik de eerste 20 weken nauwelijks aan, maar ik vrees dat ik met deze zwangerschap de 100 kilo ga halen Enne Libra: je hebt gelijk! Je kan alles wel wegrelativeren, maar dat maakt niet dat je je ineens wel fijn voelt.
Libra: goed gesproken meid! Hier gaat het best goed. Ik merk lichamelijk dat ik deze zwangerschap een heel stuk minder kilo's meedraag ( omdat ik van te voren al zoveel afgevallen was ) Gelukkig is de stijgende lijn ook weer voor even gestabiliseerd. Buik is wel goed aanwezig en er is geen twijfel meer mogelijk of ik nu zwanger ben of gewoon dikker aan het worden ben
Haha, ik begin ook echt een toeter te krijgen en snap ook wel dat er wat meer gewicht aan de achterkant bij moet Ach....ik pas nog in maat M en daar ben ik allang blij mee. Heb nu een broek maat 29 aan en die zakt nog steeds af. Vorige keer zat 31 al strak