urineverlies bij hoesten, niesen

Discussion in 'Gezondheid' started by marjolein1987, May 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marjolein1987

Apr 8, 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben nu 25 week zwanger, en sinds dat ik ziek ben geweest, hoesten
    en niesen enz. constant dat ik mijn broek nat heb:(

wat kan ik hier aan doen? En hebben hier meer mensen last van, ik schaam me zo, heb trouwens altijd een zwakke blaas gehad, maar het is
    nu echt erg!

2. Evvie

Evvie Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    1,118
    30
    48
    Helaas herken ik het. Ik probeer te gaan zitten of kruis mijn benen als ik moet hoesten. Alleen dat plotselinge genies is zo vervelend... Troost je, er schijnen heel veel vrouwen last van te hebben!

3. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Train je bekkenbodemspieren! Als je niest of hoest trek je de spieren in je vagina aan, alsof je er n potlood in wil vastknijpen. Deze en meer oefeningen zijn belangrijk als je er nu al last van hebt, want de druk op je blaas gaat nog verder toenemen.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ga je bekkenbodemspieren trainen! Je hebt nu nog flink wat weken voor je bevalling om hieraan te werken want anders is de kans groot dat je na je bevalling nogsteeds last hebt van stress incontinentie! Je kan dit zelf trainen, of hulp vragen aan een bekken-therapeut die je speciale oefeningen voor kan schrijven.

5. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

Nov 14, 2009
    331
    1
    0
    Oja, ik had er ook last van tijdens mijn zwangerschap en nog enkele weekjs erna....zeer vervelend! Ik probeerde dan ook mijn benen te kruisen en het liefst nog erbij te gaan zitten. Goed oefenen inderdaad.

Groetjes Mik

6. eva33

eva33 Actief lid

Dec 23, 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oefen hier ook veel de bodem spieren. Gewoon op momenten dat je er aan denkt, staand, zittend, liggend maakt niet uit. Snel achter elkaar aanspannen, of een paar tellen vasthouden en dan weer loslaten.

Vandaag mooie pech, zat in de tuin op het pad.Vind het heerlijk om buiten te werken en doe dat dan in alle rust. Gat op een dekentje en een beetje rommellen. En toen moest ik niezen. Zat half in de planten, dus benen kruisen lukte niet meer :$.

Zit je dan op de 33 ste ordinair in je broek te plassen. Heb er maar om gelachen, wat anders aangetrokken en ben lekker verder gegaan met tuinieren. :)

7. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

Oct 4, 2011
    1,528
    59
    48
    Inderdaad bekkenbodemspieren trainen, kan je overal doen niemand die het ziet :p

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,178
    10,720
    113
    Yep, trainen! En als je je nies voelt opkomen, je bekkenbodem dus bewust optrekken...

en inlegkruisjes/kleine incontinentieverbandjes voor de zekerheid als je weg moet

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Idd trainen!
    Maar ik zeg eerlijk, bij mij is t nooit helemaal overgegaan!
    Ik heb het soms nog!

10. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

Apr 15, 2008
    1,366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ik hb dit helaas ook. Bij mijn dochter ook gehad en het is wel redelijk over gegaan na de bevalling. Nu ben ik ziek en moet ik heel de dag hoesten en niezen en dus ook in mijn broek plassen.

11. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik herken dit wel... ook een keer gehad toen ik niet zwanger was... heel vervelend.. ben na de dokter geweest en heb het verteld en ik kreeg een medicijn ervoor wat trouwens goed hielp...

12. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,930
    184
    63
    bekkenbodemspieren trainen, ook na je bevalling nog ff goed trainen. Hier was het 2 weken na de bevalling over.

13. Snowy09

Snowy09 Actief lid

Aug 13, 2011
    466
    0
    0
    Onder Rotterdam
    Heb ik ook. Gebruik nu maar inlegkruisjes

14. Pluus

Pluus Fanatiek lid

Aug 20, 2011
    2,530
    1
    0
    Ik heb hiervoor een tip gekregen van de fysio...

Kijk opzij, net als je dus tijdens het eten even weg kijkt van de tafel....
    Hierdoor komt de druk tijdens het hoesten/niesen niet op de rechte buikspieren te liggen maar op de schuine en daardoor kun je het beter tegen houden!
    Bij mij werkt het erg goed!

Share This Page