bij 29 weken een weekendje weg

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door snoepje84, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Hallo dames!

Mijn man wil heel graag een weekendje weg naar Parijs boeken begin augustus ben dan 29 weken zwanger. We zouden dan met een bus gaan (busreis) maar is dit bij zoveel weken wel verstandig? En wat voor voorzorgsmaatregelen zou ik moeten nemen? :D

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hebben hetzelfde gedaan rond 25 weken, ook Parijs. Met eigen auto en ook nog zelf gereden. Prima te doen. Lekker genieten!
    Voorzorgsmaatregelen??? Eh... Paspoort meenemen!

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Waarom niet?;)
    Lekker nog even genieten met z'n 2tjes nu het nog kan!

4. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja hoor, mooie termijn juist nog! Prima te doen! Ik ben ook net nog op vakantie!

5. snoepje84

Bedankt dames!

We wilden eigenlijk een paar weken naar Marokko maar dat vond ik best zwaar want het kan makkelijk tegen de 50 graden worden in augustus en dat werd m dus niet helaas. Maar een weekendje Parijs vind ik wel ok! Moet ik denken jullie ook niks aan mijn zorgverzekeraar doorgeven? Ik hoop t niet maar stel je voor dat er wat gebeurt dat we niet voor onnodige kosten komen te staan

6. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien met de trein ipv de bus maar verder lekker gaan!

7. snoepje84

Het is een all in busreis daarom met de bus :D

8. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh :D
    Tja de trein lijkt mij relaxter maar goed bus ook prima waarschijnlijk. Het is niet zo heel ver.

9. Blie

Blie Actief lid

24 jun 2014
    281
    0
    0
    Ben net terug van een weekendje weg. Gaat prima maar ik voelde vannacht toch wel dat het een erg drukke dag was geweest (hele dag gelopen in stad, 's avonds voetbal kijken in kroeg en om 03u op bed). Ik heb gisteren wel een hoge slip aangehad om wat meer steun te creeëren voor banden/bekken, dat vond ik wel fijn. Gewoon op je eigen tempo doen dan komt t helemaal goed :) (ohja ik ben 28 weken).

10. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo'n buikbannd (niet zo'n kitsch sierding maar een ondersteunende) is ook echt een uitvinding: Naadloze Zwangerschapsbuikband (zwangerschaps buikband) - Carriwell

11. snoepje84

Misschien een dom vraagje maar waar dient die buikband nou voor? Is dat ter ondersteuning van de buik? En zijn dat de banden die men ook na de bevalling moet dragen??

12. DigiGee

DigiGee Niet meer actief

Wanneer je op reis gaat je gewoon goed voorbereiden.
    Alle verzekeringspapieren meenemen en kijken waar de ziekenhuizen zijn waar je zal verblijven. Eventueel ook wat belangrijke vertalingen op een papiertje schrijven en die mee nemen en verder lekker genieten! Wel is het belangrijk dat je na iedere 2 uur reizen even rondloopt en rust maar je kan gewoon lekker vakantie vieren hoor!

13. blondje1987

blondje1987 Actief lid

7 jan 2014
    128
    3
    18
    Vrouw
    Provincie utrecht
    Ik kwam met 28 +2 dagen terug van een 10 daagse reis naar Italië met vliegtuig. Gewoon lekker doen! Ik vond het heerlijk om nog even saampies weg te zijn geweest. Regelmatig je benen even strekken in de bus onderweg is wel fijn. Gewoon af en toe even opstaan en heen en weer lopen.
    Zorgverzekering hoef je niet te bellen. Die kunnen niets met deze info. Wel je reisverzekering. Meer om te horen wat er gebeurd als.. Je naar het ziekenhuis moet of onverhoops toch niet kunt gaan omdat je je dan ineens niet goed voelt.

Fijne vakantie!!

14. Karin76

Karin76 Actief lid

9 aug 2011
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn paar weken terug nog naar Turkije geweest. Mijn verloskundige gaf toen aan dat als er wat was, ik altijd eerst háár moest bellen. Zij zou dan aangeven hoe of wat en eventueel contact opnemen met een ziekenhuis.
    Ze gaf aan dat elk land weer anders kon reageren bij kwaaltjes en zij het best en snelst kon zien waar ik dan eventueel heen kon.
    Wellicht dus ook even met jouw verloskundige overleggen? Het gaf mij wel een fijn gevoel.

En verder? Idd voldoende rust pauzes nemen. Tenminste, ik ben nu vrij snel moe maar ik wellicht voel jij je nog helemaal fit. En zorg voor voldoende water in je tas ;)

En verder...een goed gevulde portemonnee...hihi..want je zal daar ongetwijfeld leuke dingen tegenkomen voor de kleine...

Veelplezier!

15. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Ik zou niet met de bus gaan.
    Tenzij het echt een confortabele bus is.

Toen ik rond 25 weken zwanger was hebben wij met (welliswaar een werkbus) spullen uit de buurt van Soest moeten halen. Ik ging gezellig mee met mijn vriend.
    Het was een rit van ongeveer 60 km. Ik wist halverwege al nie tmeer hoe ik zitten moest.
    Buik zat in de weg, mijn rug deed pijn, kon geen kant op ... en dat was maar een uurtje rijden werdt helemaal gek.
    Ik kon op geen mogelijke manier op een fijne manier zitten terwijl er toch ruimte genoeg was.

16. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Wij gaan zelfs met 36 weken nog een weekendje weg, wel met de auto en naar zeeland (2,5 uur rijden).
    De verloskundige vond dit geen probleem, ik moest wel de zwangerschapskaart meenemen en vragen of hun hem up to date maken.

17. snoepje84

Bedankt dames voor de tips!

We zijn al eerder met de bus naar Parijs geweest en het viel wel mee ben nu natuurlijk best zwanger dus ik kijk t wel aan tegen 29 weken. We willen gewoon zo dolgraag weg nu we nog met zn tweeën zijn :D

18. Ja, als je je verder goed voelt zeker doen! Ik zou wel van tevoren even checken of de tourbus een wc heeft :D

19. Peachy

Peachy Bekend lid

26 nov 2013
    654
    0
    0
    Gewoon lekker gaan! Wij zijn met 26 weken nog naar de Canarische eilanden gevlogen. Dat is 4 uur opgevouwen in een vliegtuig.. Met veel opstaan, lopen en water drinken ging dat prima! Dan moet een bus ook goed gaan, toch? Geniet ervan!

20. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Ik heb twee weken geleden nog op een luchtbedje in een tentje geslapen... Zou niet weten waarom niet tenzij je bi hebt ofzoiets...

Deel Deze Pagina