**EDIT** ik zie dat ik dit topic in het verkeerde deel geplaatst heb... Admin, mods, kan dit even veranderd worden? Waar de meeste (denk ik in ieder geval?) vrouwen juist willen afvallen na de zwangerschap, zou ik graag aan willen komen. Voor mijn zwangerschap (en ik stond echt niet wekelijks op de weegschaal) woog ik gemiddeld 54 kg (bij lengte van 1.52). Tijdens zwangerschap heb ik mijzelf bewust niet gewogen, maar op dit moment (vanmorgen gewogen) weeg ik dus 48,5 kg. En aangezien ik borstvoeding geef, neemt de kleine veel van mijn energie weg. Ik eet al veel meer dan normaal, maar heb nog steeds het gevoel dat ik dus weinig energie heb. Heeft iemand ook wat "tips and tricks" voor mij. Want ik wil mijn zoon het beste geven, maar wil er zelf niet aan onderdoor gaan..
koolhydraten - pasta, noodles, sultana, boterhammen en volle producten - roomboter, volle melk, vla, etc. etc.
Ha ik heb ditzelfde probleem! Volle producten, volle melk, volle chocolademelk, roomboter, chocola etc etc Veel vetten, veel vlees, vis, aardappelen en groente En van mijn VK mag/moet ik meer snoepen (gevulde koek, chocola, extra koekje bij de koffie) en veeeeel meer zuivel producten tot me nemen. Ach voor mijn huid is het niet het beste (puistenexplosie ) maar als het voor mijn kindje maar goed is!
Ik zie mijn gynaecoloog pas weer over 2 maanden (mei, meende ik), maar ik zal het dan ook een aan haar vragen. Ik eet nu bij het ontbijt al (minimaal) 3 broodjes en 'tussendoor' ook nog wel meerdere broodjes. Heb alleen nog niet het gevoel dat dat erg vult. Ik weet het, mijn bevalling is amper 2 weken oud en ik moet het ook de tijd gunnen. (Ze zeggen toch ook dat je 9 maanden zwanger bent en ook 9 maanden moet 'ontzwangeren'?). Mijn onderbuik is ook nog wel gevoelig (hangbuikje).