Ik ben momenteel 10 kilo aangekomen en het zit toch echt alleen bij mijn buik. Heb genoeg foto's voor en na om te vergelijken omdat ik er zelf ook bang voor was.
Nou ik vind de reactie van je zus ook wat overdreven, ik heb daar nooit over nagedacht dat ik dik zou worden! En inderdaad je kindje,placenta etc. Wegen ook en het heeft ook te maken met wat je allemaal op eet! Al heb je wel extra voedsel nodig maar dan in de vorm van een extra boterham/fruit/yoghurt of iets anders gezonds Hier tot nu toe 4,9 kg aangekomen en dat zit alleen aan mijn buik dus ik ben dik tevreden. En btw die mooie dikke ronde buik is prachtig!! En daar mag je trots op zijn
Hier 25 kg aangekomen en het is er eigenlijk nooit meer af gegaan. Moet er wel bij vermelden dat ik door de zwangerschap de ziekte Hashimoto heb overgehouden..
Het verbaasd mij dat mensen altijd meteen zn mening hebben over het gewicht in zwangerschap, ik krijg soms ook reacties van: ''hopelijk kom je niet te veel aan hoor'', of ''ik kwam MAAR 5 kilo aan gelukkig''. Het hoort er toch allemaal bij? Plus je lichaam veranderd helemaal en je kan er echt niks van zeggen, je leest hieronder ook sommige meiden veel aangekomen maar direct weer af paar weken na bevalling. Of heel veel eten niks aankomen, weinig eten veel aankomen. Tuurlijk voor je kindje gezond eten enz., vooral voor de juiste vitamines/mineralen is belangrijk, maar voor je eigen gewicht? Dit is juist niet de 9maanden om daarover na te denken . Anyway, ik begon met 61kilo, bij 28 weken 10kilo erbij. Ik had nooit een buikje en die is nu dus al flink gegroeid maar verder zit het ook een beetje aan mijn heupen en armen hoor... hihi. Geniet van je zwangerschap!
Ik ben eerst een kilo afgevallen (veel spugen, weinig eten), nu zit er weer twee kilo bij, dus 1 kilo zwaarder. Ik maak me er niet zo druk over, meestal is veel er kort na de bevalling weer af, en anders ga ik wel sporten.. Maar ik kan het tot nu toe wel goed gebruiken, ben pas over zes kilo extra niet te licht meer. Ik moet zeggen dat ik niet let op wat ik eet (behalve de dingen die niet mogen natuurlijk ). Het eten gaat al zo moeilijk dat wanneer ik een goede dag heb, ik echt niet ga proberen mezelf vol te stoppen met groentes e.d. Als een pizza of wat dan ook meer aantrekt en ik er dus meer van eet, neem ik die lekker.
Pfff kom op zeg! Natuurlijk willen we allemaal lekker slank blijven maar je wordt niet voor niets dikker! Je doet het voor je kind!! Ik was bij de 1e OVERAL dik! Van 60 naar 83. En was in no time alles weer kwijt... Zegt dus helemaal niets!!! Nu kom ik iets minder snel aan maar voel me wel slechter, moe, maagzuur, chagrijnig. Weet niet wat je beter kunt hebben haha.
Bij de eerste was ik 12 kg aangekomen tijdens 40 weken zwangerschap. Na de bevalling, dus 1 dag later al 7 kg kwijt en in de loop van de weken daarna is er vanzelf nog wel meer af gegaan. Uiteindelijk moest ik zelf nog 2 kg wegwerken... wel te doen toch? Nu ben ik bij 32 weken 8 kg aangekomen, dus hopelijk hou ik het nog netjes als ik straks op 40 weken zit Bij beide zwangerschappen heb ik totaal niet op eten gelet en at ik gewoon waar ik zin in had. Oh ja en bij mij zit het vooral op mijn buik dus, gezicht is ook wat boller en mijn borsten.
Bij mijn eerste startte ik op 73 kilo en eindigde ik op 88 kilo. Binnen twee weken pastte ik mijn eigen kleren weer en woog ik 75 kilo. Door de gebroken nachten een pnd en ander gedoe woog ik 9 maanden ná de bevalling 63 kilo... Bij de tweede startte ik op 63 kilo en nu, 20 weken zwanger, weeg ik al 68! Bij mijn eerste was ik toen nog maar 1.8 kilo zwaarder. Ik hoop maar dat het er weer af gaat Schrok nogal van de weegschaal dus heb even navraag gedaan bij vriend en vriendinnen (of ik geen dikke kont krijg of een bolle kop) en die geven aan dat het écht alleen op mijn buik zit
Sorry maar onzin.. Als je graag een kindje wilt, moet je je die angsten niet zo aan laten praten. Zelf ben ik al flink & ik wilde graag zwanger raken maar had een beeld dat ik 30 kg zou bij komen, wegens mijn gewicht. Nou ik ben inmiddels echt aan t eind en ben 8 kilo kwijt. Bij mij is alles gaan krimpen & zag je pas vanaf maand 6 dat ik echt zwanger was. Voorbeeld van een maatje 36, mijn schoonzusje. Je zag aan haar dat ze zwanger was. Altijd erg dun geweest & had een flinke buik. Er is nauwelijks iets over van haar buik. Niks uitgezakt, ze is terug bij het begin. Denk dat 't echt onzin is.. En daarbij, let op wat je eet. Als je dat in de gaten houdt, en gezond blijft eten, lekker blijft bewegen en na de bevalling weer rustig aan sport, ben je zo terug bij het begin. En daarbij denk ik, je moet er wat voor over willen hebben.
ik krijg een beetje het gevoel dat je zus een beetje jaloers is... eerste zwangerschap ben ik ruim 30 kilo aangekomen. heeft anderhalf jaar geduurt voordat ik alles eraf had terwijl ik zo op mn eten had gelet. tweede zwangerschap heb ik me lekker uitgeleefd en elke week taart gegeten. ik hield onwijs veel vohct vast en ben 25 kilo aangekomen. binnen 2 maanden was alles weg. had binnen de kraamtijd zelfs mn eigen broek alweer aan. nu zwanger van de derde met 31 weken was ik 18 kilo aangekomen en durf nu eigenlijk neit meer te kijken. ben zo bang dat ik weer over die stomme 100 kilo heen ga bah... ga in januari vet aan de lijn geef flesvoeding en ook al is het ongezond ik wil de kilo's er zo snel mogelijk af hebben deze keer
Eerste na 41 weken 1 kilo aangekomen. Tweede 0 kilo aangekomen Derde (dus nu) zit ik nog steeds 1 kilo onder mijn startgewicht. Kleine dame schatten ze bij de geboorte op 4000 gram dus die heeft nergens last van. Ze eet mij als het ware gewoon op. Ik eet keurig mijn dingen die ik moet eten alleen heb ik al de hele zwangerschap een stuk minder trek. Snoepen doe ik al helemaal niet meer. Ik kan het ook wel missen de kilo's. Maakte me er eerst heel druk om maar nu ik hoor dat zij zo stevig is (vergeleken met mijn andere kindjes) kan ik er wel rust in vinden.
Zwanger zijn is prachtig! Daar wil ik wel extra kilo's voor aankomen! Niks van aantrekken van je zus. Even voor de statistieken. 1e zwangerschap 10 kilo 2e zwangerschap 12 kilo 3e zwangerschap al 9 kilo bij 28 weken. Geen idee waar het zit. Heb m'n figuur nog en een mooi bescheiden buikje. Tuurlijk wordt je wat ronder naarmate je verder in de zwangerschap komt, maar je krijgt er iets prachtigs voor terug! Een zwangere vrouw straalt iets moois uit, iets vrouwelijks Dus of je nu 10 of 30 kilo aankomt, zou me er mooi niks van aantrekken en vooral van genieten!
Ik ben rond de 7 kilo aangekomen en nu 30 weken. Je ziet behalve aan m buik verder aan niets dat ik zwanger ben
Ik ben nu 9 kilo aangekomen en van de achterkant zie je zeg maar echt niet dat ik zwanger ben of ben aangekomen. Het meeste gewicht zit gewoon in je buik hoor, beetje raar ook dat je zus er zo negatief over doet. Natuurlijk kom je aan, nou en? Al was ik 30 kilo aangekomen, ik krijg een kindje, dat is veeeeeeeel te leuk om me druk te maken over wat extra gewicht. En als je dat zo verschrikkelijk belangrijk vindt dan ga je keihard sporten na je zwangerschap, en tijdens een beetje normaal blijven eten.
Pfff wat flauw van je zus zeg! Gewoon eten zoals je anders ook doet en niet voor twee gaan eten. Ik zelf had en heb daar beetje moeite mee en snaai tijden mijn zwangerschappen alles bij elkaar. Eerste zwangerschap dan ook 22 kilo rijker geweest maar alles er weer af. Nu met 17 weken nog maar 1 kilo erbij terwijl ik net zo veel snoep en eet. Blijkbaar kan het dus per keer verschillen.
Ik ben bij mijn eerste zwangerschap 26 kg bijgekomen, overal! Maar zelfs dat ben ik na de bevalling terug kwijt geraakt, zonder er wat voor te doen. Vlak na de bevalling was ik dadelijk 15 kg lichter, ik hield heel veel vocht vast. Elke vrouw is anders, je kan op voorhand niet voorspellen hoe je bij gaat komen. Genieten van je zwangerschap, die kilo's zijn zorgen voor later...
Ik ben 19 weken en ben 3,5 kilo aangekomen, maar bij mij is het niet alleen mijn buik maar ook me borsten die echt een cupmaat groter zijn geworden.
33 weken zwanger en 10 kilo aangekomen. Alleen m'n buik. Heb gewoon mazzel daar kan je niets aan doen, ik sport namelijk ook niet en eet normaal en af en toe een vreet bui
Bijna 35 weken zwanger en tot nu toe 2,7 kilo aangekomen, ukkie wordt volgens de vk op basis van 34 weken echo een lange dame van geschat 8 pond dus lijden doet ze niet onder mijn weinig aankomen.