Aankomen zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door butterfly89, 22 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Ben 27 wk zwanger was aan het begin 4 kg kwijt geraakt. Zit nu weer op me startgewicht. Misschien een halve kilo erboven ? Ben niet veel aangekomen tot nu toe.. En als t nog komt tsja niks aan te doen ...

2. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier nu bijna 22 weken zwanger en nu staat de teller nog op -2.
    Maar was 7 kilo afgevallen dus ondertussen evengoed 5 kilo alweer erbij.
    Al zitten die kilo's vooral in de laatste weken, ik groei de pan uit.

Mijn streven is om niet meer dan 10 kilo boven mijn startgewicht uit te komen, omdat ik al licht overgewicht heb (helaas van de voorgaande zwangerschappen er bleven steeds een aantal kilootjes achter)

3. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Vind het altijd zo grappig, in het algemeen klagen vrouwen veel over aangekomen te zijn tijdens zwangerschap (of babykilo's kwijtraken) hier lijkt wel of niemand extra aankomt alsof het een kunst is om zo min mogelijk aan te komen, op zich niet erg als je werkelijk genoeg eet natuurlijk maar laten we er geen wedstrijd van maken ;)

Dat mensen veel afvallen of niet aankomen tijdens zwangerschap is leuk voor ze (als ze idd genoeg eten) maar ik denk dat je wel reëel erin moet staan, als je daarvan uitgaat en je komt aan dan is dat een tegenvaller!

Het is juist heel erg gezond om wat extra reserves te hebben als moeder zijnde (als je moeder bent begrijp je heel goed waarom hihi) je kan dan net even wat meer hebben (lichamelijk) je hoeft geen 30 kilo aan te komen maar het is geen ramp als je er 12-15 aankomt, heel normaal..

4. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.714
    205
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Het is heel logisch dat je aankomt en ook (ook al hoeft dat niet) dat het op meer plekken gaat zitten dan je buik. Je lichaam zorgt ervoor dat je wat extra vet opslaat, omdat je lichaam ervan uit gaat dat je borstvoeding gaat geven en daarvoor heb je extra energie en reserves nodig.
    Ik ben zelf nog maar ruim 10 weken zwanger, maar ben er eigenlijk niet bang voor hoe mijn lichaam gaat veranderen. Ik vind het (nu nog) mooi dat mijn lichaam zich zo goed gaat voorbereiden op de komst van mijn Kleintje, maar ook voor de periode erna. Dat houd ik me voor ogen en dan neem ik die extra kilo's voor lief, met enorm veel liefde.

5. gusto

gusto Niet meer actief

Het scheelt natuurlijk ook heel erg wat je startgewicht is. Als ik lees dat sommigen kilo's afvallen... Ik woog 57 kilo bij de start, dan was er van mij niets overgebleven. Maar als je al een flink gewicht hebt, of zoals sommigen zelfs overgewicht, dan is dat een stuk minder erg. Dan snap ik dat je niets of weinig aankomt, reserves zat. Maar het geeft wel een vertekend beeld zo.

6. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

Klopt ook zeker als je een hoger BMI hebt hoef je minder aan te komen want dan heb je natuurlijk al reserves van jezelf.

Iemand met een laag BMI zal meestal meer aankomen.

Ik had pas een mooie tabel gevonden (al vond ik dat die nog steeds vrij laag gaan zitten en je schuldig laten voelen als je teveel aankomt :p )

Gewichtstoename tijdens de zwangerschap : de ikbenzwanger calculator

7. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Mooi gezegd Tiger vind ik dus ook het lijkt wel een trent om maar niets of weinig aan te komen terwijl dat het idd heel normaal is om zn 12 kilo te groeien.
    Kijk spuug je enorm ja daar kun je niets aan doen.
    Toch krijg ik vaak vooral in de media het gevoel dat heel veel vrouwen bewust minder eten en lijnen om maar niet "dik" te worden.

8. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik wou dat ik 'maar' 12 kilo was aangekomen! Bij de eerste ben ik 25 kilo aangekomen en er uiteindelijk 10 af gekregen. Bij de tweede ben ik 7 kilo aangekomen en deze zijn er helemaal weer af. Maar goed toen kwam ik al van de 70 kilo af. Ik hoop tijdens deze zwangerschap ook zo netjes te doen.

9. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Oh je vroeg of het alleen de buik was. Nee bij de eerste was ik echt een plofkip. Dikke benen, armen, gezicht, enkels had ik niet meer en vooral hele dikke billen. Maar hee ik heb een prachtige zoon gekregen :D

Nee tuurlijk baalde ik als een stekker van mijn lichaam, nog steeds. Maar ik kon er gewoon niets aan doen. Zoveel at ik niet. En onze zoon woog bij de geboorte net 3 kilo, ook geen flinke jongen dus. Laat je zus lekker kletsen en geniet van je zwangerschap!

10. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Proest zo herkenbaar.

11. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als ik om mij heen kijk, is 't uitdijen idd niet alleen je buik.
    Maar de meeste dames die ik ken, die zwanger waren, zijn keurig terug naar hun "oude" figuur hoor.
    Het ligt ook een beetje aan jezelf. (niet altijd natuurlijk)

Probeer te genieten van je zwangerschap hoor en laat je niet bangmaken door zulke negatieve uitlatingen. Jammer.

Ik ben heel weinig aangekomen in mijn zwangerschap (HG en dus vééééél spugen), de kilo's die ik aankwam kwamen in 't laatste trimester en dat was voornamelijk vocht.
    Inmiddels door bv een kledingmaat kleiner dan voor mijn zwangerschap. En wat terugveren in je oude figuur betreft... Direct na de bevalling was mijn "bollige buik" al weer een "kuiltje";).
    De vpk die mij hielp met douchen kon amper bevatten dat ik bevallen was.

12. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hier eigenlijk alleen echt "dikker" geworden op m'n buik en borsten. Later natuurlijk ook een beetje m'n hoofd en armen en benen, maar niet heftig. Kreeg veel complimenten over hoe ik eruit zag! :)
    Nu, de laatste week komt er veel meer aan, maar das voornamelijk vocht. Afgelopen zondag was ik 37+2 weken en 18 kilo aangekomen.
    Maak me r niet zo druk om hoor. Vriendin van me was over de 25 kilo aangekomen en was zo weer in d'r "oude" kleding. En zo niet, dan werk ik er wat harder voor. :D

En zoals hier al vaak gezegd is, iedereen is weer anders en "komt anders aan". Zou er vooral lekker van gaan genieten!

13. Andastra

Andastra Actief lid

15 sep 2012
    454
    0
    0
    Als je echt een kindje wil, dan neem je al de rest er gewoon bij.

Ik zou mijn meisje en meisje-in-buik nooit willen wisselen voor een perfect figuur.

Eerste zwangerschap was ik een 25kg bijgekomen, nu zit ik op +3kg, dus als het zo verdergaat ben ik na mijn bevalling lichter dan er voor.

14. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

Ja precies, als je er niets aan kan doen is het een ander verhaal maar mensen doen net of het erg is om 12-15 kilo aan te komen, terwijl dat heel normaal is.

Kijk ik heb er momenteel ook wel wat moeite mee hoor, was eindelijk op mijn goede gewicht en lekker in mijn vel en toen onverwachts zwanger (was al in de overgang dus niet meer verwacht) maar ik weet dat het erbij hoort en eet dan gezond en probeer wat te blijven bewegen en meer kan ik dan niet doen, dan is het aan de natuur, zou nooit minder gaan eten of opletten op mijn eten (wat vaak gelijk staat aan te weinig kcal eten!) terwijl ik zwanger ben, nee het is ook niet gezond voor jezelf om dat te doen.

15. paula1984

Weet ik Tiger jij was idd mega afgevallen ik ook trouwens ben er nog wel te zwaar maar goed van mijn zoon was ik er 33 gegroeid en daarna 23 kwijt toen ik weer zwanger raakte.
    Ja ik was nog bezig met afvallen maar ja dat is overboord tot volgend jaar haha
    Ach als ik kijk wat er voor terug komt en nog grappiger als ik hoor hoeveel complimenten ik krijg dat ik er fantastisch uit zie dan zit het wel okee plus deze ronde ben ik nog maar 9 kilo aangekomen bij de eerste nu al 23/24 kilo!

16. paula1984

Haha next oliebol echt te grappig!

17. paula1984

En er zijn ook voordelen hoor!
    Mooi vol haar en enorme borsten in mijn geval dan haha

18. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

geef mij eens wat van jouw borsten dan die van mij zijn nog steeds inieminie hahaha (wel wat groter dan normaal hoor, normaal een A en nu een kleine C ofzo..)

Ik merkte wel aan mijn broek dat mijn heupen wijder waren geworden maar echt zien doe ik het niet, het zit redelijk op 1 gebied..

hier een foto van 6 weken en nu bijna 25 weken

19. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Tsja die kilo's andere mensen lijken er soms wel meer last van te hebben dan jezelf, waardoor als je daar gevoel voor bent jezelf er ook last van krijgt.

Bij mijn eerste zwangerschap begon ik op 57 kilo (ik ben 1.73 cm lang) ik kwam let op 25 kilo aan. Ik had een mini buikje en een gigantisch achterwerk, benen, hoofd en eigenlijk alles zeg maar. Ik heb vreselijk moeten huilen dat mijn buik gelijk weg was. Na 2 maanden was ik 20 kilo kwijt.

Zwangerschap nummer 2 volgde al na 5 maanden dus startgewicht 62 kilo. Uiteindelijk kwam er weer 18 kilo bij. Jippie 7 kilo minder dan de vorige. Maar wederom mega kleine buik en de voor de rest ontploft.

Zwangerschap nummer 3 volgde na 7 jaar en toen dacht ik ohnee niet weer 18 kilo erbij (dit kwam voornamelijk dat ik toen erg last van mijn bekken had) Iedere kilo die erbij kwam stond mijn partner op de bank te springen zo mooi vond hij het. :)
    12 kilo aangekomen in totaal. Dit was overigens het eerste meisje. Totaal geen vocht en alles zat nu op mijn buik. geen dikke benen oid.

Nu ben ik opnieuw zwanger. Als deze man niet besluit eerder te komen schelen ze straks bijna 13 maand.
    Dit keer weer een zoon en wat denk je? Ik ben nu 22 weken zwanger en groei alle kanten op :p
    De laatste vier weken 2,5 kilo erbij en ik weet uit ervaring dat de laatste weken het hardst gaan.

Ga ik mij daar druk over maken? Nee echt niet! Gaan anderen zich daar druk over maken? Oh echt wel. Maar ik heb straks wel vier hopelijk mooie gezonde kinderen. Dat figuurtje komt wel weer. :)

20. paula1984

Graag tiger ik ben van f weer naar h geschoten pff
    9 weken 25 weken

Deel Deze Pagina