Aankomen zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by butterfly89, Oct 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Mooi omschreven matonneke!

2. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

May 1, 2012
    1,087
    0
    36
    22 weken & net bevallen van kindje 3

3. Zweden

Zweden Bekend lid

Nov 14, 2011
    711
    79
    28
    Phoe wat een onzin van je zus! Ik ben ook 12 kg aangekomen, maar alleen al de baby, het vruchtwater, de placenta en het extra bloed wegen al heel wat kilo's. Ik ben van mezelf heel slank en had best nog wat meer mogen aankomen. Ik was echt een "streepje met een buik van voren" :D. En die buik was echt heeeel bescheiden. Na de bevalling ook een week erna al weer mijn oude spijkerbroeken aan. Ben nu slanker dan ooit (nu weer pril zwanger trouwens). En ik ben echt geen uitzondering in mijn omgeving al zijn er zeker ook vrouwen die wel zwaarder worden en ook blijven. Maar dat is echt niet standaard.

4. Letizia

Letizia Lid

Oct 22, 2013
    98
    0
    0
    Balie medewerkster bij tandheelkundige kliniek
    Rotterdam
    Nu 33 weken in verwachting van een tweeling en 13,5 kilo aangekomen.

5. justxme

justxme Bekend lid

Mar 27, 2013
    671
    0
    0
    Hmm, ondanks een normaal eetpatroon toch al zo'n 18kg aangekomen. Besef wel dat het ook veel vocht en baby is.
    Een deel zit 'm ook in mn borsten en voor de rest is alles net ff wat voller. Ikzelf vind het verschrikkelijk, al dat gewicht etc maar niemand in mijn omgeving die raad dat ik al zó veel ben aangekomen hoor;)

6. Sproetepetoet

Sproetepetoet Actief lid

Jul 18, 2013
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Bij de eerste zwangerschap (bevallen met 37 weken) ongeveer 15 kilo bijgekomen. Ik heb nooit gelet op wat ik at, dwz... ik zorgde wel dat ik echt heel veel groente en fruit at en drie gezonde maaltijden per dag, maar daaromheen had ik zo enorm veel snoeplust... (wat ik normaal niet zo heb) Ik heb alles wat los en vast at gesnoept. :D
    Voornamelijk bij mijn buik aangekomen, van de achterkant zag je niet dat ik zwanger was. Na zijn de kilo's vanzelf weer verdwenen, heb er niks voor gedaan of gelaten.
    Tweede zwangerschap had ik mindersnoeplust, ook minder aangekomen, weer voornamelijk de buik. Aan het einde ook aardig wat vocht (het was zomer), maar dat was twee dagen na de bevalling weg. De andere kilo's ook weer vanzelf verdwenen.
    Nu (derde zwangerschap) blijft alles ineens overal plakken, volgens mij ben ik in kilo's nog niet een zoveel aangekomen, en ik heb ook geen snoeplust, maar ik ben nu echt soort van mollig. Gelukkig kijkt manlief alleen maar door een rose bril geloof ik, want die vind het alleen maar geweldig mooi dat ik er "zooo zwanger uitzie"

Natuurlijk hoop ik wel straks weer een beetje redelijk figuur te krijgen, maar ik ga me er niet druk om maken. Voor drie gezonde kids heb ik het graag over. En ik denk dat je er verder zelf toch weinig aan kunt sturen. Als mijn figuur af had gehangen van mijn eetpatroon dan had ik nu hartstikke slank moeten zijn, want ik ben zooooo beroerd geweest en heb nog steeds niet heel veel trek.

7. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    Tenzij je aan het begin van de zwangerschap met verhoogde BMI zit, tegen mij is gezegd dat ik max 6 kilo mag aankomen. Nu gaat me dat prima af omdat ik gezonder en bewuster eet dan ooit, maar menigeen heeft een dietist nodig.

8. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

ja dat zei ik later ergens ook dat je als je al reserve hebt geen extra nodig hebt!

9. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    Dat las ik nu net :)

Met verhoogde bmi is het zelfs oppassen, ivm zwangerschapsuiker en bloeddruk.

10. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Het is heel natuurlijk dat een vrouw gemiddeld 13 kg zwaarder wordt als ze zwanger is, ik schrik soms van gigantisch slanke dames die er blijkbaar alles aan willen doen om slank te blijven.
    Ik ben nu al 9 kg bijgekomen en heb cellulitis overgehouden aan mijn eerste zwangerschap en ook ben ik steeds 5 kg zwaarder gebleven sinds mijn eerste. Vind het natuurlijk niet zo fijn dat ik niet meer in broekmaatje 38 pas, maar anderzijds voel ik me goed in mijn vel en ga ik niet voor de buitenwereld gaan diëten om weer in een maatje kleiner te kunnen omdat het zo 'hoort'.

11. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Bedankt voor jullie reacties! Heel verschillend dus per persoon.. Blijkbaar moet ik maar gewoon afwachten.

Ben wel gevoelig voor zulk soort opmerkingen en ik heb anorexia gehad, dus vandaar is 't wel een wat gevoeliger punt.

12. littlemissme

littlemissme Bekend lid

Sep 1, 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik was totaal 10 kilo aangekomen tijdens mn zwangerschap. Ik ben eigenlijk helemaal niet dikker geworden in mn gezicht of op mn benen/billen. Alleen mn buik dus en ik had een royale hoeveelheid vruchtwater.
    Een week na de geboorte van mn zoontje was ik 8 van die 10 kg kwijt en pas ik mn eigen kleding weer. Alleen mag die buik wel wat strakker :)
    Had ik overigens niet verwacht. Ik ben wat stevig en heb aanleg om aan te komen maar dus niet tijdens mn zwangerschap. Heb nooit rare dingen gegeten of overdreven veel. Maar heb ook niets laten staan, gewoon normaal eetpatroon dus.

13. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

Nov 7, 2011
    1,354
    0
    0
    Hihi, jeetje wat een opmerkingen soms zeg. Het is heel normaal om aan te komen, sterker, het is abnormaal om het niet te doen!
    Ik ben zelf niet groot, 1.66 en begon bij mn dochter op 57 kg. Uiteindelijk geëindigd op 75 kg, alhoewel mensen verbaasd waren als ik zei dat ik zoveel woog. Ik had een goeie toeter maar was ook echt wel bij mn heupen wat meer aangekomen e.d. :) Verder zag je het niet heel erg, ik was in mn gezicht wel wat voller, en ja, iets vocht in mn enkels..

Een week na de bevalling was ik alweer 10 kg kwijt en nu ze een jaar is (en net voordat ik weer zwanger was), was ik 60 kg. Prima gewicht vond ik, zeker niet te zwaar. Ik kan niet meer in de broeken van voor mn zwangerschap want het zit allemaal op mn heupen, maar dat vind ik echt niet erg. Ik vind het niet uit proportie.

Sommige mensen zijn gewoon geobsedeerd door gewicht. Mijn nicht ook, toen ze zwanger was. Had echt een mini buikje. Weet niet of ze het onbewust beinvloedde.. kindje van haar was ook echt dysmatuur, oorzaak onbekend.. heel vreemd. Mij boeide het echt niet hoeveel ik aankwam (oke, op een gegeven moment dacht ik wel; vijf-en-zeventig-kilo?! :$ Maargoed, alles voor mn kindje.. En met 38 weken is ze geboren, 3365 gram! Helemaal goed dus. :)
    Zou je niet teveel zorgen maken, gewoon gezond eten en af en toe toegeven aan je cravings, dan komt het echt wel weer goed.
    Ja, je buik is wat flubberiger en je borsten zijn natuurlijk ook anders, maar het is ook wat voor je lijf, een zwangerschap. :)

14. Searwen

Searwen Actief lid

Mar 22, 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tot nu toe zo'n 16 kilo erbij, terwijl je van achter nauwelijks kan zien dat ik zwanger ben. Ik draag compleet naar voren. Ik krijg veel complimenten over mijn mooie buik, maar het geeft mij veel last. Al was ik tonnetje rond geweest, dan had ik waarschijnlijk niet met bekkeninstabiliteit gelopen.

Het gewicht zit bij mij dus vooral op mijn buik en mijn borsten(+3 maten) en nog wat op de heupen. Daarnaast zijn er dagen dat ik flink vocht vasthou.

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    Eigenlijk is het niet zo aardig van iemand om zo'n opmerking te maken. En helemaal niet als ze zou kunnen weten dat dat gevoelig ligt bij jou.
    Volgens mij is het redelijk 'normaal' om zo'n 12-15 kilo aan te komen tijdens de zwangerschap. Ik zat zelf ook ongeveer rond dat gewicht.
    Ben nu, na 3 weken, nog zo'n 2-3 kilo boven mijn normale gewicht, dus dat gaat heel goed. Het geven van borstvoeding helpt wel: die kleine eet mij zo ongeveer op.

16. GFH

GFH Fanatiek lid

Dec 27, 2010
    3,539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Ik ben tot nu toe (31 weken) 12 kilo bijgekomen. En dat is te zien aan mn buik en borsten. Mn heupen zijn ook iets dikker geworden maar dat is vooral iets wat ik zelf zie. Anderen zeggen adat je het alleen aan mn buik en borsten ziet. Maar het zal me een rotzorg zijn. Straks na de geboorte weer lekker sporten om de kilootjes kwijt te raken.

Share This Page