spruw maar al wel bijna 9 mnd

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Moezel, Aug 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moezel

Moezel Lid

Jul 8, 2009
    28
    0
    0
    NULL
    zwolle
    Mijn zoon van bijna 9 maand heeft witte puntjes/stipjes op de voorkant van zijn tong en de binnenkant van zijn lippen. volgens de ass. van de huisarts is dit spruw? Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt op deze leeftijd?? hoe komen ze hier aan? geef flesvoeding!
    pasgeborene hebben het vooral vaak namelijk.....

groetjes

floor

2. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    waren het geen aftes? Dat zijn ook witte puntjes. Heeft hij er last van? Aftes zijn nmnlk wel pijnlijk meestal...

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Niet meegemaakt op die leeftijd. Thijs had het met 2 maanden, kreeg ook FV. Het is een schimmel, kan je dus gewoon krijgen.

4. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Heeft de huisarts je er niet meteen wat voor meegegeven? Zo nee, kan je tot die tijd het ook proberen weg te krijgen met extra virgin kokosolie. Is ontzettend schimmeldodend en heeft super geholpen bij mijn zoontje toen die candida bij zijn billen/balletjes had.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,309
    36,175
    113
    Mijn zoontje had ook pas rond die leeftijd voor het eerst spruw en kreeg ook flesvoeding. Ze kunnen het ook op de creche oid oplopen. Heb je er iets voor gekregen? Zo nee, zou ik dat toch nog even vragen. Gaat het snel weg en dat mag wel, want ze kunnen er behoorlijk last van hebben.

6. Butterfly85

Feb 22, 2007
    51
    0
    0
    mijn dochtertje heeft het vorige maand gehad met 1,5 jaar.. leeftijd maakt niks uit, zelfs volwassenen kunnen het krijgen.
    Gewoon even naar de dokter gaan, dan krijg je er wel wat voor.

Groetjes Sandra

7. Brezjika

Brezjika Bekend lid

De drie van mij kregen het nadat ze even ziek waren geweest, beetje verhoging. Ik denk ook dat 1 mee begonnen is en de andere twee hebben besmet door elkaars fles pakken etc.

Ik kreeg daktarin, ideaal spul, volgende dag was het al bijna weg. Ik moest het totaal geloof ik 4 dagen gebruiken.

Ze waren toen ruim 1 jaar.

8. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    Hier ook rond de 8 mnd spruw gehad.. Hebben gelijk creme voor in zn mondje meegekregen van de huisarts. Was al snel weer over gelukkig. We hebben wel gelijk al zijn speelgoed schoongemaakt + knuffels, en flessen etc. extra vaak uitgekookt.

9. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier ook met 8mnd spruw..

Gewoon even wat halen bij de ha en alles heel goed uitkoken de komende tijd

10. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Ja hoor, hier ook gehad rond die leeftijd en flesvoeding. Maar ja, ze proppen ook alles in hun mond op het kdv, dat ijzeren ding wat aan het winkelwagentje hangt voor de muntjes (als je even niet oplet), noem maar op waar je niet zo bij stil staat. Even een receptje vragen aan de huisarts, dan zijn ze er vaak zo vanaf.

Share This Page