Misschien klinkt dit voor jullie overdreven maar ik heb echt geruststelling nodig. Ik heb net 3 keer heftig met een pan met gehaktballetjes staan schudden waarbij ook mijn hele lichaam (buik) mee bewoog. Dit deed ik omdat de gehaktballetjes aan de pan plakten en ik het op hoog vuur had dus 3 keer steeds na ongeveer 2 minuten met de pan schudde om ze los te laten raken. Maar pas bij de 3de keer dacht ik wat doe ik. Mijn buik beweegt/schudt net zo hard mee. Ik schrok en ben nog steeds geschrokken en bang dat ik mijn baby pijn heb gedaan. Het is ongeveer 10 minuten geleden en ik voel de baby nu maar voel me erg erg schuldig en ben zo bang dat ik de baby schade heb berokkend. Wat nu? Ik sta echt op het punt te huilen.
Och meissie toch! Dat is echt niet erg voor je baby hoor! Die zit veilig in je buikje en ik denk dat hij het zelfs wel fijn vond dat schudden in de buik! Maak je geen zorgen want die zijn niet nodig!
Ach meis, een baby zit heel veilig goed verpakt in dat vruchtwater, die dempt schokken. Er moet heel wat gebeuren voordat een baby er echt last van heeft. Hier zal hij zeker geen past van hebben! Ik ben bij mijn dochter met 32 weken gevallen met de fiets, en zelfs toen was er niets aan de hand!
Dat kan helemaal geen kwaad hoor meid! Maak je geen zorgen.... Ik heb pas een flink knietje in mijn buik gehad en niks aan de hand met de kleine (goed ik ben dan wel minder ver dan jou) dus het lijkt me dat schudden ook niet zo veel kwaad kan... Bovendien zijn er mensen die in hun zwangerschap gewoon nog door blijven dansen enz dus dan schudt de baby ook Geen zorgen dus En zolang je je kindje goed voelt lijkt me helemaal niks aan de hand....
Nee joh, kan geen kwaad! Dan zou je ook geen dingen meer op mogen rapen, je niet mogen omdraaien in je slaap, niet de slappe lach mogen krijgen, niet hoesten, niet niesen, niet springen en eigenlijk überhaupt niet bewegen als je zwanger bent. Je babietje zit lekker beschermd in je buik hoor, die heeft het vermoedelijk niet eens echt gemerkt! Ben zelf zo iemand die overal tegen aan loopt en zich stoot, heb toch echt een hele dochter op de wereld gezet en d'r broertje komt er vast ook weer in een stuk uit ondanks mijn gestuntel.
Dank jullie wel allemaal voor jullie woorden Maar echt, ik stond zo hard te schudden met die pan . Net of ik de hoelahoep deed (zegt dat jullie iets)? Maar in elk geval met de heupen rondjes draaien en dus ook mijn buik schudde behoorlijk mee. Pff, mijn hart zat echt in mijn keel. Loop nu tegen het einde en ben echt bang dat mijn baby iets overkomt door een stommigheid van mij terwijl ik er bijna ben. Ik houd echt onbeschrijfelijk veel van mijn kindje en wil de baby echt op geen enkele manier pijn doen. Dat wil natuurlijk geen enkele moeder maar daardoor voel ik me erg snel schuldig en ben ik bang de baby pijn te hebben gedaan. Maar ik ga het schuldgevoel uit mij proberen te krijgen. Heel erg bedankt in elk geval.
Hé meis, absoluut geen zorgen maken! Er zijn meiden die lopen nog hard gedurende de hele zwangerschap. Dan schud je buik ook flink mee en kan absoluut geen kwaad. Geen zorgen maken. Dikke knuffel
Meid maak je niet druk, er zijn geen bewegingen die jij kan maken die het kindje schade berokkenen hoor! Als jij niest komt er ook nogal wat kracht op je buik maar ook dat is geen probleem! Ik schud op dezelfde manier met de pan en mijn kindje doet het ook nog prima
Haha bedankt allemaal. Ben misschien wat overbezorgd maar het is ook ons eerste kindje dus dan komt er nogal wat op je af.