Wat ook eetlust opwekkend werkt: - een borrel voor de maaltijd. Alcohol verlaagt de bloedsuiker waardoor er een seintje naar je hersenen gaat dat je moet gaan eten. - Citrusfruit of zuur fruit voor het eten. Als klein meisje zei ik altijd al: van een appel krijg ik honger. Mijn moeder vond dit onzin, maar tijdens de studie leerde ik dat het echt kan! - bouillon (rundvlees) voor de maaltijd drinken... Wat voor mij ook werkt is sporten. Hierdoor wordt het lichaam aan het werk gezet en vraagt het ook naar meer energie..
Ik ben echt iemand die niet kan eten bij stress en andere heftige emoties. Wat bij mij goed werkt is; - 6 keer per dag iets eten. Ook al wordt je er misselijk van, gewoon doorgaan. Dan vergoot je je eetlust. - Ik kan geen gezeik hebben bij het avondeten, dus vaak maak een 'groot' bord met eten voor mezelf en schuif het dan voor de televisie naar binnen. (Niet nadenken, gewoon verstand op nul en eten) - Gewoon gezond blijven eten, maar geen light producten gebruiken. Ik heb trouwens geen eetstoornis, maar ik ben echt een hele moeilijke eter. Emoties verknallen mijn hongergevoel.