Aankomen

Discussion in 'De lounge' started by mm7, Jun 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    Ik wil graag aankomen.....

Tijdens mijn zwangerschap ben ik ruim 30 kilo aangekomen, ik hoopte enorm dat er 'wat' zou blijven plakken, maar helaas.. Inmiddels ben ik nu weer lichter dan dat ik voor mijn zwangerschap was.

Ik wil dus graag aankomen, maar hoe doe je dat op een gezonde en verantwoorde manier? Ik wil best naar een diëtist, maar wil het liever eerst zelf proberen, aangezien ik anders eerst mijn eigen risico moet betalen voordat ik er iets van vergoed krijg. Kortom.... hebben jullie tips, en of ervaringen hiermee?

2. Tese

Tese Niet meer actief

Veel brood eten, 3 goede maaltijden met 3 tussendoortjes. Volle melkprodukten gebruiken geen lightdingen. Verder wel gezond natuurlijk. Zie ook dat je gewoon aan de 6 broodjes komt. Neem ze desnoods ook als tussendoortje.

3. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Je kunt herballife gebruiken, naast je voeding ipv als dieet.

Dus s'ochtends 2 boterhammen en een shake
    tussendoor een koekje
    s'middags 2 of 3 boterhammen en een shake
    tussendoor fruit of weer een koekje
    s'avonds je avondeten en weer een shake

4. Lillith

Lillith Bekend lid

Mar 29, 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Ik wil je best een paar kilo's van mij geven;)

Maar tips om aan te komen.... veel koolhydraten eten denk ik zo. Brood ed. Misschien kun je ook eens kijken op Homepage | Voedingscentrum. Succes!

5. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Mijn schoonmoeder was vroeger altijd te licht en die moest van de dokter (ik praat over 50 jaar terug) iedere dag slagroom eten, en een glas met een soort proteinemelk. Het klinkt ongezond, ze vertelde dat het wel het enige was dat werkte. Zoveel brood eten deed ze al, evenals alle andere dingen.

6. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    pfff lijkt me lastig zeg! Helaas heb ik te kampen met overtollige kilo's. Denk dat het makkelijker is om af te vallen dan aan te komen als je snelle stofwisseling hebt.

Ik zou inderdaad ook weinig light eten en zoveel mogelijk volle zuivelproducten.

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik ben vorig jaar naar een dietiste geweest, idd ook omdat ik te licht ben. Ik heb een BMI van 17,5, net ondergewicht dus. Haar advies: Geen shakes gebruiken, want als je daarmee stopt ben je weer terug bij af. Je krijgt dan hetzelfde jojo effect als iemand die ze gebruikt om af te vallen, alleen dan de andere kant op.. ;)

Haar dieetadvies:
    Volle producten bevatten in vergelijking met magere producten meer voedingsstoffen en meer energie. Denk eens aan de volgende volle producten:
     Volle melkproducten (melk, chocolademelk, yoghurt, vla, kwark, milkshake).
     Margarine(dieet) of roomboter.
     Energierijk beleg op brood, zoals worstsoorten, paté, ontbijtspek, cornedbeef, bacon, pindakaas, chocoladepasta, chocoladehagelslag.
     Volvette kaas, zoals 48+ kaas, roomkaas, brie.

Drinken:
    Probeer voldoende te drinken, kies hierbij zoveel mogelijk voor producten waar veel calorieën in zitten. Het voordeel van dranken is dat deze minder eetlust wegnemen dan vaste voeding. Denk hierbij eens aan volle melkproducten, drinkontbijt, vruchtensap, siroop en frisdrank. Water, koffie, thee en bouillon leveren geen calorieën, dus geen energie.

Tussendoor:
    Milkshake van volle melk, roomijs en fruit.
     Volle melkproducten en kant-en-klare desserts.
     Beschuit, knäckebröd, crackers of toastjes, royaal besmeerd en belegd.
     Gebak, gevulde koek, amandelbroodje, stroopwafel, cake of andere koeken.
     Krentenbrood, suikerbrood of ontbijtkoek royaal besmeerd met (dieet)margarine of roomboter.
     Chocolade, bonbons en candybars.
     Noten, pinda’s, chips en zoutjes.
     Blokjes kaas, stukjes worst, saucijzenbroodje, bitterbal, slaatje.
     Vis zoals haring, makreel, paling of gebakken vis.

Verrijken van de voeding:
    U kunt uw voeding rijker aan energie maken door bepaalde voedingsmiddelen toe te voegen, zoals:
     Roomboter of (dieet) margarine, bijvoorbeeld door groente, aardappelpuree, saus, soep en pap.
     Ongeklopte slagroom (geklopte slagroom kan een vol gevoel geven), bijvoorbeeld toegevoegd aan yoghurt, kwark, vla, pap, milkshake, koffie, vruchtensap en soep.
     Sojaroom (heeft als voordeel minder verzadigd vet dan slagroom) toevoegen aan yoghurt, kwark, vla, pap, milkshake, koffie, vruchtensap en soep.
     Strooi eens kaas over of door de groente, pasta, puree en ovenschotel.
     Noten toevoegen aan pasta en salades.
     Suiker, honing, siroop, stroop door pap, vruchtenmoes en vruchten

Ik doe niet alles van deze dingen, ik heb ook nog een man die wel een beetje op moet letten, en de laatste tijd merk ik dat ik vooral de tussendoortjes weer eens vergeet.

Maar goed, ik hoop dat je hier iets mee kunt, bij mij heeft het in elk geval wel gewerkt, ik zit (zat? heb al een poosje niet meer gewogen) nu op een BMI van 19 en dat is prima.

8. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ik lees even mee, wat een goede adviezen! Ik weeg momenteel 57 kilo en ik was altijd 65. Na de zwangerschap en de relatiebreuk was alles weg. Zouden mijn borsten ook weer gaan groeien dan? ik ben van volle D cup naar een kleine B cup gegaan...

9. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    Wat een fijne en uitgebreide tips, thnx dames, ik ga er mee aan de slag, maar nog meer tips zijn altijd welkom natuurlijk. Echter vind ik de slagroom tip niet zo goed haha... dat is gelijk weer super ongezond, maar goed ik eet ook regelmatig junkfood en kom er echt niet van aan....

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Fenegriek capsules. Da's een verder onschuldig kruid. Te koop bij reformzaak.

11. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Ik weeg ook maar 52 kil0 (bij 1m76) maar voel me er verder prima bij. Ik heb niet zo de behoefte om veel vet te gaan eten om aan te komen (gaat dan ook alleen maar bij mijn buik zitten). Wel heb ik heel snel honger en moet dan ook regelmatig wat eten.

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Het gaat ook niet om vet eten, het is meer dat we met z'n allen wat doorgeslagen zijn in het halfvol/mager gedoe. Gewone volle prducten, met zo min mogelijk toevoegingen zijn eigenlijk nog het gezondst. Alleen zijn die op de een of andere manier ook vaak het duurst... ;)

En als jij je verder goed voelt bij je gewicht, prima toch? :) Ik ga er echt ongezond uitzien als ik onder de 49 kilo kom. Dan gaat iedereen vragen of ik ziek ben ofzo. En ik voel me dan ook gewoon niet fit, ben dan snel moe en prikkelbaar. Dus voor mij zijn de vettere producten juist wel een uitkomst, want op een andere manier krijg ik het er gewoon niet bij...

13. Mayon

Mayon Niet meer actief

hee kan dat, je minder gaan voelen als je afgevallen bent?
    Ik was 65 en ben na de zwangerschap afgezakt naar 57. Nu dan wel weer 59, het hoeft ook niet meer te worden vn mij, heb wel een bvetrolletje op mijn buik namelijk..;) maar vroeg me af wat de oorzaak is dat je je minder fit voelt. Ik zie er ook nooit zo goed uit..

14. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    1,810
    1
    38
    Hoi hoi,
    Ik heb een tijdje geleden ook een aankom topic geopend. Ik heb van alles geprobeerd, maar blijf hangen tussen de 48 en 49.5 met een lengte van 1.74. Ik lees dus even mee voor hopelijk nieuwe tips;)

15. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    @Bluesky, ik eet ook wel veel volle producten, maar ik ga niet extra suiker, of ongeklopte slagroom eten...lijkt me niet bepaald gezond.

16. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    hier hetzelfde probleempje. Ik ben bij mijn eerste zwangerschap ook 30 kilo aangekomen. Daarna is er 19-20 kilo weer vanzelf vanaf gegaan. Gelukkig is er ook wat blijven plakken.Ik zou het niet erg vinden om er nog een paar kilo nog bij te hebben maar het lukt echt niet. Het enige wat ik nog heb is een buikje en een beetje love handles. Die willen dan weer niet weg. Ik weeg nu 59-60 kg bij 1.72cm. Dat was voorheen altijd 47+49 kg. Ik had 50 nog nooit op de weegschaal gezien voor ik zwanger was.
    Eerlijk is eerlijk, ik eet gewoon normaal. Ik heb geen vreetbuien. Als we hier eten heb ik op een gegeven moment gewoon genoeg en ik eet niet door omdat er toevalling nog over is. Ik mag graag snoepen maar ook dat is met mate. Meer gaat er gewoon niet in.

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nee idd, en dat is ook wat me een beetje tegenstond in dit hele dieetadvies, er zit wel erg veel suiker in. Ik neem dus nu tussendoor een extra boterham ipv een stroopwafel, zoals in de lijst genoemd word.

Ook neem ik volle melk ipv halfvol, Margarine ipv halvarine, vla of kwark ipv 0% vet yoghurt en daarmee red ik het aardig moet ik zeggen. Op zich zijn de vetten die daarin zitten niet heel ongezond, ik heb altijd het idee dat mijn lichaam in overdrive gaat als ik heel veel suiker eet. Dus dan heb ik eerst energie voor 10 en daarna ben ik zo lam als wat omdat mijn lichaam zo hard heeft gewerkt. Ik ben alleen nog niet zover dat ik mijn koffie met 2 klontjes suiker ervoor laat staan... ;)

18. Taby

Taby Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    4,366
    140
    63
    Je kan bij de apotheek ook drankjes en puddingkjes kopen die energieverrijkt zijn, maar ik denk wat kosten betreft, dat je die beter kan kopen nadat je een voorschrift hebt van de dieettiste.
    Wij geven dit onze bewoners die een te laag gewicht hebben.
    Het merk van die drankjes en puddingkjes is Resource van nestle nutrition.

Ik was 10 jaar geleden ook altijd veel te licht en nu ik ouder wordt merk ik dat de kilootjes wel blijven hangen.

Succes met aankomen.

19. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

beste tip...ga naar de tuinen en koop een potje fenegriek capsules ter bevordering van de eetlust. kost 8 euro geloof ik. je mag de capsule ook open maken en er een theetje van maken.
    helt heel erg goed hoor.

20. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

je hebt geen dietiste, dure drankjes, herbalife enz nodig. die pilletjes bevorderen je eetlust dus je hebt zelf in de hand of het gezond is of niet maar je komt er zeer zeker van aan.

Share This Page