Hallo dames, Ik start morgen met het spuiten voor mijn eerste IUI. Nu is mijn vraag of de gonal-f ook invloed heeft op de snelheid waarmee de eiblaasjes groeien? Ik heb normaal een cyclus volgens het boekje, maar dan zou ik nu precies op zondag uitkomen en dan doet het zh geen inseminaties en moet je alsnog zelf proberen. Als het dus een dagje of twee zou rekken, dan zou ik daar geen problemen mee hebben.
In mijn ervaring werd mijn cyclus met Clomid langer (O-dag lag een stuk later, NOD bijgevolg ook). "Een normale cyclus" is voor iedere vrouw anders, en ze gaan nu prullen aan de hoeveelheid hormonen in je bloed, dus mij lijkt dat je er niet van moet uitgaan dat het hetzelfde is als jouw gebruikelijke cyclus.
Clomid werkt heel anders dan Gonal-F en Puregon. Gemiddeld zou je cyclus niet heel anders moeten zijn volgens mijn gyn, maar if anything dan springt je eitje meestal wat eerder met deze hormonen.Mijn eisprong met Puregon (synthetische variant van Gonal-F) is meestal een dan of 2 of 3 eerder dan in een natuurlijk cyclus. Overigens proberen de meeste ziekenhuizen die niet op zondag werken het wel zo te plannen dat je toch net op zat of maa uitkomt.
Bedankt voor de reacties. Ik ga het even afwachten. Vandaag de eerste spuit gezet. De cyclus is normaal 26 of 27 dagen en dan kom ik precies op de zondag uit. Dus duimen dat het net anders wordt. Het spuiten viel me heel erg mee. Nu afwachten wat voor effect het heeft en hoe ik me eronder ga voelen. Nu vooral wat draaierig, maar dat kan ook komen van de wijntjes, ha ha. Heb het 2,5 jaar nauwelijks gedaan, maar neem er nu wel af en toe 1 of 2. Mits ik natuurlijk niet tussen eisprong en nod zit. Wat merken jullie voor bijwerkingen van de gonal f? Ik spuit nu 75 eenheden.
Ik heb nu een ronde Gonal F gespoten, 87,5 eh. Bij mij was het eitje in een keer heel hard doorgegroeid, dus kwam de eisprong eerder. Het was maar wel 1 eitje. Ik vond het spuiten erg makkelijk, zeker in verhouding tot de naald van Pregnyl, en heb geen bijwerkingen gehad. Succes met spuiten en je behandeling!
bij mij zijn cyclussen met Gonal/F ook elke keer korte geweest dan m´n eigen cyclussen. Dus er is wel een kans dat inseminatie voor zondag is. En vaak kunnen ze met pregnyl ook nog wel wat regelen...