Aankomen!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by ikbenhet, Jun 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

Aug 5, 2011
    271
    1
    18
    Inderdaad de opmerkingen; 'jeeh jij ben dun zeg' komt ook m'n neus uit. Van sommige kan in het wel hebben, zij bedoelen dit niet zo negatief. Wat me de laatste tijd opvalt is dat er zoveel reclames (zowel op tv als op de radio) zijn over afvallen, maar dus niet over aankomen. Nu ik hier zelf mee te maken heb merk je het pas... Over afvallen is blijkbaar mder bekend?!

2. Jenka

Jenka Actief lid

Jun 2, 2012
    338
    0
    0
    Almere
    Die opmerkingn idd over het dun zijn komt mn strot uit..

Als je een eer een gebakje overslaat vragen ze gelijk af of je geen eetprobleem hebt..

Het ergste is dat er na mijn mk is gezegd dat mijn figuur waarschijnlijk de oorzaak was, onder het mom van als je zo dun bent dan kan het niet anders dan fout gaan. Je kindje heeft geen reserve..ik was woest!

En hoe vaak er niet "uit het kader van zorg" is gevraagd of ik wel goed eet??!! Uhhh..waarom denken mensen altijd iets te kunnen weten over een ander? Ik vraag toch ook niet of ze een schildklier afwijking hebben omdat ze zo dik zijn?

Ben blij dat er meer meiden zijn die dit ondervinden, al is het jammer dat er zo is.

@ ikbenhet, jij zit lekker in je vel.. Hou dat zo. Lukt het niet met aankomen dan pech hoor! Zolang je gezond bent en goed gezond eet is er niets aan de hand. Het is gewoon je bouw

3. Damar

Damar Lid

Aug 14, 2012
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien een rare gedachtengang van mij. Maar misschien zou je bij de Weightwatchers kunnen gaan. Als je je "probleem" voorlegt aan de coach kan zij je helpen een "dieet" te volgen om wat aan te komen. Weightwatchers werkt in principe met een puntensysteem. Om af te vallen moet ik bijv. 26 punten per dag eten. Misschien is het mogelijk dat jij bijvoorbeeld 40 punten per dag eet om een paar kilo aan te komen. Met behulp van de boodschappengids of de app kun je je punten dagelijks bijhouden. Zo leer je precies wat magere of juist volle producten zijnen daar kan je "gebruik" van maken zonder dat je nou meteen extreem slecht hoeft te gaan eten.

Overigens ben ik het met de bovenstaande schrijvers eens dat het in principe ook met een laag BMI mogelijk moet zijn een vruchtbaarheidsbehandeling te ondergaan. Misschien moet je nog eens bij andere klinieken informeren. Ook kan Freya daar misschien bij helpen.

In ieder geval veel succes,

Damar

4. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

Mar 17, 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastig zeg!
    Ik denk dat aankomen voor jou net zo moeilijk is als afvallen voor de wat zwaardere vrouwen!

Is het een idee om voedingsflesjes te nemen?
    Volgens mij van nutricia, te koop bij de apotheek.

Ik weet dat mijn oma ze ook neemt en die is in 3 maanden 5 kg aangekomen! 3 keer per dag en daarbij gewoon regelmatig eten...

Succes meid!
    Liefs, LB

5. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

Dec 29, 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden,

Ik heb zelf absoluut geen last van ondergewicht, zelfs een heel klein beetje overgewicht maar! ik heb misschien wel de oplossing voor jullie!

Een hele goede jeugd vriendin van mij had hele erge anorexia zo erg dat ze altijd opgenomen moest worden etc, en daar vind ik dus de oplossing voor jullie, bij de apotheek kun je volgens mij zelfs zonder recept van die drankjes halen, lijkt gewoon op die kleine drinkpakjes van kinderen in allerlei smaken maar die zitten stampensvol met voedingsstoffen! Die kreeg zij altijd om aan te komen en dat hielp toch echt en dan hoef je dus niet de hele dag jezelf vol te proppen en ongemakkelijk te voelen maar neem je gewoon een paar extra van die drankjes op een dag!

Ik hoop dat dat helpt dames!

Liefs,

Hopefulness

6. pippeke

pippeke Niet meer actief

Tja, was het maar zo makkelijk...;)

7. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    1,038
    0
    36
    NULL
    Wel vreemd dat je bmi 20 moet zijn. Ik heb 4 IUI's gehad en nu IVF, maar mijn bmi is net 19 (was eerder nog iets lager). Nooit iets over gehoord gelukkig...

8. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

Feb 17, 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoii,
    Fijn eindelijk zo'n topic! Ik voel me ook altijd uitgemaakt voor 'zo'n type dat zo wegwaait', 'zo dun is', 'of een eetprobleem heeft'...(moet je eens zeggen tegen iemand die wat dikker is, nou...) Nou ik heb echt geen eetprobleem ik kom gewoon niet aan! Fijn zou je denken, maar ik wil wel wat kilo's erbij om me wat steviger te voelen. Heb een bmi van 18 en gelukkig hebben ze daar niet moeilijk over gedaan bij m'n fertiliteitsbehandelingen, had ook een mooie natuurlijke cyclus.
    @ikbenhet, vind het echt vervelend voor je dat ze er moeilijk over doen maar misschien moet je wel op je strepen gaan staan! Dit is toch geen doen zo. Echt, aankomen is echt moeilijk hoor, het is mij nooit gelukt in ieder geval. En met hormonen spuiten wordt het allemaal sowieso anders.
    Heel veel succes hoor!

9. Pearll

Pearll Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,302
    1
    0
    noord-holland
    wilde ik ook zeggen! bij de apotheek van die drankjes halen, bevatten veel calorieën, mijn broer moest deze ook een tijd nemen hij was heel erg afgevallen door ziekte, en idd bij anorexia patiënten geven ze het ook. ik heb ook een laag gewicht maar bij mij zeiden ze er niets van, ik eet ook van alles maar alsnog wil het niet vlotten. vervelend he als mensen zeggen dat je dun bent of dat je weinig eet terwijl je al 2x hebt opgeschept bijv, pff succes ermee!

10. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

Aug 5, 2011
    271
    1
    18
    Dank jullie wel allemaal!
    Doet me goed om te horen dat er nog meer meiden met het zelfde zitten. Alleen het ZH waar ik loop wil niet mee werken ;-(
    Ik heb deze week weinig tijd gehad, dus bel van de week even
    Om te bespreken waar ik tegenaan loop. Hopelijk tonen ze wat begri en mogen we toch een volgende stap nemen.
    Fijn weekend iedereen!!

11. Veerlev

Veerlev Actief lid

Aug 2, 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Wat een hoop herkenning. Ik kreeg van mijn gynacoloog te horen dat ik 3 kilo nog moest aankomen, terwijl we drie weken later zouden starten met IVF. Ik stond buiten en vroeg me af hoe hij dacht dat ik dit voor elkaar moest krijgen.
    Ik ben altijd slank geweest en heb een jaar geleden ook een tijdje bij een dietiste gezeten omdat ik wat reserves wilde hebben.
    Zij gaf aan dat het belangrijk is niet de verkeerde vetten te pakken maar vooral veel goede vetten, zuivel, vlees en tussendoortjes.

Zo is het goed om 's avonds na het eten ipv chips, blokjes kaas te pakken met mosterd, veel wisselen in drinken, goed drinken, op je brood pindakaas, kaas, worst etc doen.
    Pinda's zijn erg goed om te eten, altijd drie maaltijden nemen, toasti's zijn erg goed en verschillende tussendoortjes nemen etc.

Bij mij heeft het toen ook heel erg geholpen om al mijn eten te noteren bij voedingscentrum.nl. Hierdoor werd ik mij heel bewust van het aantal calorieen dat ik binnen kreeg e.d. Mijn streven was steeds iets boven het normale aantal calorieen te zitten. Als ik dan 's avonds zag daar nog niet te zitten pakte ik toch sneller nog iets te eten.
    Op dat moment ben ik 3 kilo aangekomen. Helaas de laatste drie van de gynacoloog mis ik nog steeds ;). Gelukkig behandelen ze wel gewoon met mijn gewicht. Heb een BMI van 18,2. Ideaal zou 5 kilo erbij zijn.

Share This Page