Aankomen

Discussion in 'De lounge' started by ShampooL, Jan 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tommo

Tommo Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,741
    1
    36
    NULL
    NULL
    mwah ik leef nog steeds en mijn bmi is nooit veel hoger geweest, dus levensgevaarlijk zal wel meevallen.

2. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
    Misschien is jaloers ook niet het juiste woord. Maar ik heb overgewicht en voel me niet erg gelukkig in dit lichaam, maar heb moeite met afvallen, hoe graag ik ook zou willen.

Maar waar jullie het over hebben is precies het tegenovergestelde.

Vandaar mijn reactie. Dat lijkt me ook niet fijn, als je steeds flauw valt en kindermaatjes aan moet.

Succes met het aankomen ts!

3. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
    Ik begrijp je, dat is ook echt niet fijn.

4. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Je kunt evt je BMR berekenen om te kijken of je genoeg eet om je metabolisme op peil te houden

Basaal metabolisme bereken BMR calorieen in rust | Rubriek.nl

Stofwisseling (BMR) berekenen | DieetVandaag

Meeste mensen die eten veel te weinig... (als ze willen afvallen)

5. E1982

E1982 Bekend lid

Feb 17, 2009
    971
    0
    0
    Ja geljkmatig aankomen lijkt me hier het toverwoord. Ivm mijn hoogzwangere staat doet hij op dit moment de boodschappen en volkoren lijkt nog niet zo in z'n systeem te zitten :). Hij eet niet ongezond, maar het mogen wel wat meer volle producten zijn: volkorenbrood, - pasta en zilvervliesrijst bijv. En dan wat meer dan hij nu neemt. Ga ook eens wat noten inslaan als tussendoortje. Grappige is at dit soort producten mij helpen om minder suiker te eten (want daar word ik niet zo vrolijk an, maar op dit moment wel erg verleidelijk) en hem mogelijk helpt wat aan te komen. Avocado is ook al zo'n goede en misschien wat vaker vette vis en wat meer eiwitten.

Heeft iemand nog meer suggesties voor de boodschappenlijst?

6. Tommo

Tommo Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Dat snap ik best, maar dat is nou juist het hele punt, overgewicht wordt als probleem gezien, afvallen is lastig blablabla, mensen met ondergewicht krijgen of te horen dat mensen jaloers op ze zijn of de vraag of ze anorexia hebben. Dat aankomen heel moeilijk kan zijn begrijpt 90% van de bevolking niet, ah joh, gewoon wat meer eten, neem nog een zak chips of een stuk taart dan komt het vanzelf. NEE het komt niet vanzelf, anders had ik ook wel een normaal figuur gehad, een paar borsten (en niet die bolletjes die nog te klein zijn voor een 65AA BH)

Helemaal leuk als je zoals ik een of andere breuk hebt in je buikwand waardoor je wel een uitpuilende (vetvrije, dat dan weer wel) buik hebt, maar verder je ribben kan tellen. Krijg je ook nog de vraag of je zwanger bent en of dat wel verstandig is als je zo weinig weegt..

7. E1982

E1982 Bekend lid

Feb 17, 2009
    971
    0
    0
  8. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    Ik zou zeggen dat het bij jou hormoon gebonden is, aangezien je dan in de zwaangerschap wel aankomt? Net zoals sommige mensen dagelijks hoofdpijn hebben en als ze zwanger zijn plots niet meer.....

9. Tommo

Tommo Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik reageer heel slecht op hormonen, heb 3 keer zware HG gehad voor 20 weken van mijn zwangerschap, en daarna is het voorbij. Het aankomen begint ook dan pas.
    Ik kan ook geen pil gebruiken want dan ben ik dus ook misselijk (kom dan niet aan trouwens)
    T meeste aankomen was trouwens wel vocht en geen vet.

10. Shendari

Shendari Fanatiek lid

Jul 28, 2012
    1,628
    29
    48
    Aankomen, als iemand de gouden tip heeft hoor ik die graag! :D
    Nee serieus, herken me heel erg in jullie verhalen.

Het grappige van alles is dat mijn schildklier te traag werkt. Dus, dan kom je aan. Maar zelfs bij mij heeft dat 0,0 effect. Bleek het al jaren te hebben maar sinds 3 jaar pas aan de medicatie ervoor.

Ik was 20 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap. Een maandje later zat ik weer op mijn oude gewicht. 53 kilo. Zo frustrerend!

Ik voel me er heel erg onzeker door. Vind mezelf veel te dun en totaal niet aantrekkelijk op deze manier. Ook dankzij de zwangerschap is het vetgehalte verdwenen in mijn borsten. En tot op heden is dat ook nog niet terug gekomen :(

Wat schrijft een diëtiste jullie allemaal voor? Overweeg om zelf ook naar een diëtiste te gaan.

11. EnKay

EnKay Actief lid

Oct 3, 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier net zo en helemaal mee eens ;)

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier hetzelfde. Ik wil mijn gewicht nog niet eens weten maar dat zal wel beneden de 48kg zijn
    Ik hou van de zomer maar ik durf geen bikini meer aan te trekken in het openbaar.
    Ik schaam me voor mijn lijf.

Ik kan eten wat ik wil, ik kom niet bij

13. EnKay

EnKay Actief lid

Oct 3, 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind mezelf ook heel botterig en krijg ook vaak opmerkingen, terwijl ik me prima voel verder maar die opmerkingen maken me onzeker. Daardoor voel ik me echt een skelet.

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja je voelt je een skelet door opmerkingen he.
    Hier zegt mn vriend soms dat ik meer moet eten maar ik eet genoeg. Ik eet zelfs vaak vettig. Kan 10 keer per week frieten eten als ik wil pff

15. EnKay

EnKay Actief lid

Oct 3, 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad, en niemand gelooft je als je zegt dat je genoeg eet (ook al zien ze het gewoon). Ik heb altijd het gevoel dat ik het moet bewijzen of zo.
    Heel vervelend!

16. Tommo

Tommo Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ja precies, dat moeten bewijzen dat je wel genoeg eet, zorgt er bij mij echt voor dat ik een hekel krijg aan eten :(

17. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik kreeg eens de opmerking van een collega;
    "Je bent wel dun geworden, een beetje anorexia lijkt wel"
    En bedankt :( Dat deed wel pijn.

18. EnKay

EnKay Actief lid

Oct 3, 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tommo en ShampooL, heel herkenbaar en pijnlijk inderdaad.

Ik hoor het het vaakst als ik griep heb of zo "ja je hebt ook niets om bij te zetten he? Als je meer eet wordt je ook niet ziek" ;)

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ooit al eens de vraag gekregen of je annorexia hebt terwijl je frieten aan het eten bent? Haha hier wel dus

20. sydneys

sydneys Niet meer actief

Of "jaa jij hebt het koud omdat je zo mager bent, je moet wat vet aanmaken" jaaaaaaaaaaaaaaa dat probeer ik al 5 jaar!

Share This Page