aankomen

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by mamvanjessie, Jan 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamvanjessie

mamvanjessie Bekend lid

Aug 1, 2012
    605
    0
    0
    Noord-brabant
    Hallo,

Ik vraag mij het volgende af.
    Mijn zoontje zijn geboortegewicht was 3570. Hij is afgevallen tot 3340 dit was op dag 5. Toen ging hij aankomen en op dag 8 woog hij 3460.

Nu wil ik graag weten hoeveel hij normaal zou moeten aankomen. Ik hoef pas 4-02 naar het consultatiebureau maar ga morgen even langs daar om alleen hem even te wegen.

Ik heb ook een account op borstvoeding.com daar kan ik ook een curve aanmaken zag ik maar welk gewicht moet ik al eerste gewicht invullen, zijn geboorte gewicht of zijn laagste gewicht?

De reden dat ik dit wil weten is omdat ik bij mijn dochtertje op het consultatiebureau constant te horen kreeg dat ze niet genoeg aankwam dus ben hierdoor erg onzeker..

Alvast bedankt voor het antwoord.

Groetjes
    Sabrina

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

gefeliciteerd nog!

Als je kindje in de kraamweek in een paar dagen meer dan 100 gram aankomt zie ik geen problemen in ieder geval!

Goed dat je de curve bij borstvoeding.com hebt gevonden. Ik heb het even nagevraagd voor je en je vult inderdaad geboortegewicht in. Bij vroeggeboorte ga je uit van uitgerekende datum en vul je gewicht van die dag in.

Goed dat je even inloopt voor extra wegen. Houd aan dat je kindje 90-110 gram per week mag groeien nu. Meer ook. Na een maand of wat zwakt dat mogelijk wat af. Maar houd vooral de curve aan!

Succes!

3. mamvanjessie

mamvanjessie Bekend lid

Aug 1, 2012
    605
    0
    0
    Noord-brabant
    Hoi Heidi,

Bedankt voor je reactie!

Ik wou even laten weten ben langs geweest op het consultatiebureau en hij weegt nu 4140 gram. Was goed volgens de mevrouw van het consultatiebureau. Dus ben gerustgesteld :D

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Fijn! Je kunt nu lekker verder weer!

Share This Page