Misselijk en duizelig van ijzertabletten

Discussion in 'Gezondheid' started by Soit, Feb 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Soit

Soit Niet meer actief

Mijn ijzer is te laag, dus ik heb gisteren op voorschrift ijzer bruistabletten gehaald. Had er meteen 1 genomen, maar onder het fietsen werd ik ineens ontzettend misselijk en duizelig en kreeg het bloedheet. Was net de kinderen aan het halen, dus niet echt fijn/ veilig. Heel langzaam teruggefietst met de kids. Thuis nog flink misselijk en duizelig.

Kijk ik in de bijsluiter, blijkt het ws daar van te komen :(. In het begin vaak voorkomend: duizeligheid, misselijkheid, braakneigingen en warmte-aanvallen.
    Lekker dan :(.
    Moet ze 1 uur voor of 3 uur na het eten nemen, dus ik denk dat ik ze nu maar 3 uur na het avondeten ga nemen, dan ben ik iig thuis en hoef ik niets te doen.
    Ik doe alles met kinderen op de fiets, dus als ik me overdag zo voel kan ik de boel toch niet draaiende houden met 3 kleine kinderen...

Is dit bekend? Zijn er meer die ijzer moesten nemen en er zo beroerd van werden? En zoja; was het alleen in het begin en ging het snel over?

2. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    ja je kunt er erg misselijk van worden. Vooral de bruistabletten, daar heb ik gewoon de tabletten gevraagd toen.
    Dat ging beter en dan idd na het eten gepakt. Maar geen 3uur erna, dat is met de bruistablet wel van belang.

Als je de gewone tabletten hebt kun je ze met een bodempje pakken, dus met cracker ofzo

3. Sientjes

Sientjes Bekend lid

Jun 27, 2013
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou als ik jou was ook de gewone tabletten vragen. Dat zijn ook krengen hoor want daar word je ook wel wat misselijk van en kun je problemen krijgen met je darmen. Maar zoals ik lees die duizeligheid en die hitte krijg je volgens mij niet van de gewone tabletjes. En inderdaad, die kun je net na het eten nemen al staat er vaak in de bijsluiter van niet maar mijn arts adviseerde het toch ivm de misselijkheid en maagpijn.

4. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

Sep 28, 2011
    1,490
    0
    0
    Ik heb vorig jaar ook de bruis gehad nou werd al misselijk bij die lucht,en dan dat heleglas leeg drinken.
    ik heb toen de gewone pilletjes gekregen en dat ging veel beter.
    ps zorg wel dat je heel veel vezelrijke voeding heet wantje kunt behoorlijk verstopt raken dor de ijzer tabeleten

5. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Ik slik ze nu 5 weken (met een weekje pauze vanwege antibiotica) na mijn bevalling.. brrr... ik moet ze een half uur voor het eten en ik word er ook wat gammel van. Maar het went wel zeg maar :p ik heb nu vooral moeite met de smaak.. echt een soort vergaande rivella ofzo.. YUK! Helaas gaat mijn hb niet zo snel omhoog, dus moet er nog maar even aan geloven. Als je verstopt raakt kun je het beste even Movicolon vragen bij je huisarts. Ik neem nog 1x in de paar dagen een zakje, voor de zekerheid.

6. miesemies

miesemies Actief lid

Mar 25, 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    De arts adviseerde hier bij misselijkheid om de tabletten met het eten in te nemen. Dat hielp hier wel.

7. Soit

Soit Niet meer actief

Ik hoorde hem nog zeggen dat hij deze zou bestellen omdat die over het algemeen het best verdragen werden.... Gek...
    Ik vind het drankje niet vies trouwens gelukkig, tis niet mierzoet ofzo.

Gister 's avonds ingenomen ipv overdag, dat is een stuk beter. Werd misselijk, maar 's avonds als de kids in bed liggen moet ik niets meer en zit ik toch rustig.

Zal de volgende keer iig eens navragen over die tabletjes of dat niet minder heftig is, bedankt!

Share This Page