Aankomen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sweetdushi, 19 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Ik heb gelezen ergens dat als je meer als 8 kilo aankomt, dat het dan vet is. En dat je het na je zwangerschap er allemaal weer af moet trainen. Nou leek acht kilo me erg weinig dat je mag aankomen, want ben nu na 16 weken al 2 kilo bijgekomen.Is dit dan teveel ofzo. Want heb ook gelezen dat je vanaf week 20 een halve kilo per week aankomt.

2. pollywol

pollywol Actief lid

14 aug 2007
    264
    0
    0
    Ik lees juist overal dat 12,5 kilo gemiddeld is. Ben nu met 30 weken 9 kilo aangekomen, dus zal daar wel bovenuit komen. Maar heb maar weinig vet: had een broek aan van voor mijn zwangerschap, die past nog gewoon (op buik na dan :) ). Het meeste is baby/placenta en heel veel vocht. Maak je niet druk, je bent heel goed bezig volgens mij.

3. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Gemiddeld staat er volgens mij 12 kilo voor.
    Ik had die 2 kilo er al heel vlug aan (nog voor de 16 wk) ;)
    In totaal ben ik 14 kilo aangekomen en ik zit nu nog 2 kilo boven mijn oude gewicht.
    De laatste paar weken kwam ik een halve kilo per week aan.
    Het ligt ook een beetje aan jezelf en wat je eet. Natuurlijk heb je het niet helemaal in de hand, maar je kan het zelf een beetje in de hand houden.

4. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    vet vind ik een beetje onzin moet je zien hoeveel mensen vocht vasthouden tijdens de zwangerschap dat weegt ook wat.

5. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    nou dan heb ik nog een boel te doen na mijn bevalling...ik weeg nu 23 kilo mee dan aan het begin van mijn zwangerschap..

Ach ik maak er niet zo druk om..niemand kan zeggen waar en hoe de kiloos verdeelt zijn...

6. laika10

laika10 Actief lid

28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    een vriendinnetje van mij is 32 kilo aangekomen. Voor de zwnagerschap had ze maat 36 en nu twee kinderen later weer maat 36. Dus zegt helemaal niets. Er zijn er die 12 kilo aankomen en het er niet meer helemaal vanaf krijgen en dus die 30 kilo aankomen. En wat is nog 2 kilo, ik ben nu 11 weken en al 4 kilo aangekomen. Maar je ziet niets, en pas (bijna) al mijn kleren nog.

7. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Uhm...dan ga ik ook wel hard denk ik...ben al 3 kilo aangekomen...

8. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Ik ben nu 4,5 kilo aangekomen maar zelfs in het begin nog afgevallen en toen weer snel aangekomen. Joh zegt allemaal niks. Eet gewoon voor 1 persoon en zo gezond mogelijk. Dan komt het allemaal goed!

9. Loess

Loess Actief lid

14 feb 2007
    267
    0
    0
    ik was 1 kilo aangekomen en een maand later was die der weer af.. dus nog 2,5 wk en dan maar kijken wat er bij gekomen is..

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

daarbij is die 12 kg een gemiddelde

en een gemiddelde betekend grofweg dat de helft van de mensen er boven zit.. en de andere helft er onder

oftewel het zegt eigenlijk gewoon (bijna) niets :)

11. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Och, je weet toch dat je gaat groeien als je zwanger bent. Je kan nog zo gezond eten e.d maar sommige komen gewoon 30 kg aan.
    Tja kun je niks aan doen, je lichaam regeld zelf wat ie nodig vind te hebben, kun je niks aan doen.

De eeste keer ben ik 17kg aangekomen. Ik denk dat ik hier nu wel overheen ga..
    Tja en ben echt wel een gezonde eter, en echt geen snoeper..

Je moet niet dagelijks bij het vreettentje hangen, tja dan heb je het aan jezelf te danken..
    Maar gewoon lekker gezond eten, en eten wanneer je trek hebt (erg belangrijk)
    Dan kan het niet mis gaan en kom je dan nog 40 kg ( :) ) aan.. tja dan heeft jou lichaam bepaald dat dat de reserve voorraad moet zijn voor je kleine..

12. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    ik eet ook erg gezond, eet ook niet meer dan normaal en ben nu ook al 12 kilo aangekomen.

13. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Het gemiddelde is inderdaad 12 kilo. Er bestaat ook een soort optelsom vanwaar die extra kilo's vandaan komen:

baby
    3,5 kilo
    baarmoeder
    1,0 kilo
    placenta
    0,5 kilo
    extra bloed
    1,5 kilo
    borsten
    0,5 kilo
    extra vetvoorraad
    3,0 kilo
    extra vocht
    2,0 kilo

Totaal
    12 kilo

Maar ja, een gemiddelde blijft een gemiddelde omdat er mensen zijn die er ver onder zitten en mensen zijn die er ver boven zitten. Het bovenstaande is een richtlijn van het voedingscentrum.

Deel Deze Pagina