vandaag bij de gynaecoloog geweest voor uitslag bloed + zaadonderzoek. Helaas waren er maar 3 miljoen zaadcellen bij mijn man wat minstends 20 miljoen moest zijn volgens gyn. Ik had zelf verwacht dat ik volgende ronde al kon gaan starten met clomid ivm onregelmatige cyclus en korte lf. Nu moet manlief in januari weer een semenanlyse doen en aan de hand daarvan wordt het behandelplan opgesteld. Als het zaad dan wel goed is krijg ik clomid. Waar ik echter benieuwd naar ben wat het behandelplan is als blijkt dat mijn man weer zo weinig zaad heeft. Iemand enig idee? Ben natuurlijk veel te nieuwschierig om tot januari te wachten op antwoorden
Als jouw man weer weinig zaad heeft in januari, zal het een eindje op weg geholpen moeten worden. Afhankelijk van de hoeveelheid zal er waarschijnlijk voor IUI, IVF of ICSI worden gekozen. Jij zult dus sowieso aan de hormonen gaan, maar het blijft dus nog even spannend voor welke techniek er vervolgens gekozen wordt en welke hormonen jij dus zult gaan gebruiken. Ik weet niet precies waar de grenzen liggen. Mijn man had steeds 0.5 miljoen cellen per ml. Wij gingen meteen voor icsi.
Bedankt voor de duidelijke uitleg. Wordt er toch erg onzeker van. Ik hoop dat het een eenmalig slecht onderzoek was en in januari een beter resultaat Ik zie dat jij zwanger bent, gefeliciteerd
Als er uiteindelijk 1 miljoen goede cellen overblijven zullen ze misschien eerst IUI proberen. Mocht dat geen resultaat geven dan ga je naar IVF of ICSI. Was de 3 miljoen zonder bewerking? Heel veel succes voor jullie!
Gynaecoloog gaf aan dat er 3 miljoen bewegelijke zaadjes waren. Weet dus verder niet of dit voor bewerking was. Was een beetje in shock haha dus heb ook niet echt doorgevraagd. Deze uitslag kwam wat onverwacht omdat we redelijk snel zwanger waren van onze zoon. Ging er daarom vanuit dat het zaadonderzoek wel goed zou zijn. Moet maar rustig januari afwachten. Niks aan die onzekerheid
Bij ons was 3 miljoen zaadjes meteen ICSI. De kans dat IUI dan slaagt is nihil en wij mochten daar toen ook niet mee doorgaan.
Dear86 IUI wordt over het algemeen wel gedaan als je rond de 3 miljoen zaadcellen zit. Dat valt nog ruim binnen de normen. Zit je onder de 3 miljoen dan wordt de kans van slagen kleiner. Zit je onder of rond de 1 miljoen, dan kom je in aanmerking voor IVF. Of als je IUI hebt geprobeerd en dat is niet gelukt. Ik snap dus niet zo goed waarom je ook nog eens meteen door moest met ICSI. Voor ICSI krijg je pas een indicatie als je beneden de 1 miljoen zit of als je met IVF geen bevruchting hebt. ICSI is niet de standaard keuze met jullie uitslagen.