Zwanger willen worden met Leveraandoening ( Adenomen) of gevaarlijke zwangerschap

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door RSL, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Hallo Dames!
    Ik ben Ramona, 25 jaar, en ik woon in een klein dorpje in de omgeving van Zwolle. Ik en mn man zijn sinds 2005 samen, en sinds 01-08-2012 getrouwd.

We hebben allebei een kinderwens.. Maar wegens mijn lichamelijke gesteldheid is ons voor 3 jaar geleden verteld dat we wss nooit zwanger mochten worden (2010)... tot na de eerste scan(2011),toen bleek dat de tumoren slonken, na het stoppen met de pil (jep das de boosdoener)

Na allerlei onderzoeken ben ik er achter gekomen dat ik door mijn hele lever Adenomen heb zitten ( goedaardige tumoren)

Ik moet woensdag (morgen) weer door de scan om te kijken of ze weer geslonken zijn... Deze scan hangt veel van af.. 4 september krijgen we de uitslag van mijn scan, en dan krijgen we ook te horen of we mogen gaan proberen zwanger te worden...

Ik vind het zo mega spannend!!! Want het is en blijft gevaarlijk.. niemand kan voorspellen hoe snel de tumoren zullen gaan groeien.. het is een feit dat ze door hormonen gaan groeien, maar hoe of wat verder weet niemand....

Als we mogen gaan proberen zullen we eerst een gesprek hebben met de leverarts en de gyneacoloog, over waar we rekening mee moeten houden.. enzo.. moet dan in ieder geval iedere week op controle, mag niet normaal bevallen, een trap in mn lever en dr is een kans dat er weer een tumor knapt met inwendige bloedingen tot gevolg.. pfff spanning allom dus...

Zijn er hier meer dames, die graag zwanger willen/wilden worden ? En is het gelukt, en hoe is het gegaan?

Liefs Ramona

2. mmmarijemmm

mmmarijemmm Nieuw lid

30 aug 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Ramona,

Tijdens mijn 'research' op het internet, kwam ik jouw berichtje tegen. Het is namelijk zo dat ik deze week te horen heb gekregen dat ik meerder adenomen heb. Tijdens het gesprek met de arts heb ik nadrukkelijk gevraagd of zwangerschap een probleem ging worden, maar dat was volgens de arts absoluut geen probleem. Gewoon doen! Maar na het lezen van de informatie op de site van de maag lever darm stichting werd het opeens een heel ander verhaal. Best vreemd hoe dat allemaal kan gaan.. Gelukkig hebben we het internet ;)

Ik hoop dat je ondertussen goed nieuws hebt gehad of nog gaat krijgen en misschien dat mijn verhaal je iets helpt.

Ik ben namelijk begin dit jaar bevallen van een gezond kindje en ik ben helemaal bont en blauw getrapt van binnen. Bij mij is het allemaal helemaal prima gegaan! Natuurlijk wisten we toen nog niet dat er iets mis is met m'n lever en hebben we minder zorgen gehad, maar toch. Het kan ook allemaal vlekkenloos verlopen!

Groetjes,
    Marije

Deel Deze Pagina