Vloeien na/tijdens miskraam. Mogen tampons?

Discussion in 'Miskraam' started by Minyaweth, Jan 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Hallo iedereen,

Sinds 1 januari ben ik bezig met een miskraam.
    De eerste twee dagen heb ik verschrikkelijk veel gevloeid, en zoals ik het vandaag kan inschatten is het vanaf nu aanzienlijk minder.
    Kan en mag ik nu tampons gebruiken? Ik vind maandverband echt de goorste uitvinding ooit en ik voel me constant vies :oops:

Liefs Minya

2. patty4life

patty4life Actief lid

Dec 25, 2008
    145
    0
    0
    Hallo,

Volgens mij mag je absoluut geen tampons gebruiken hoor ivm infectiegevaar!

Ik ben gecurreteerd en mag 2 weken geen tampons gebruiken, niet zwemmen en ook niet sexen ivm infectiegevaar!

3. Trees

Trees Niet meer actief

sorry maar ik heb ook alltijd het advies gekregen geen tampons te gebruiken vanwege het infectiegevaar. Niet alleen na curretages maar ook na natuurlijk verlopende miskramen wordt het afgeraden. En ik ben het geheel met je eens, wat zijn die vieze stinklappen goor :( Het plakt aan je billen en het ziet er echt smerig uit. Word er spontaan onpasselijk van als ik eraan denk :sick:

Hopelijk mag je ze snel opbergen!

4. idioootje

idioootje Lid

Dec 29, 2008
    34
    0
    0
    Assistent Accountant
    Achterhoek
    Wat dan als een vroege miskraam wordt gezien als een late menstruatie? Als je dus nog geen test gedaan zou hebben, bij bijvoorbeeld een onregelmatige cyclus?
    Ik zelf had 2 dagen na mijn NOD een test gedaan en die gaf positief. Een week later ben ik volgens mij alles verloren. Dit had een ander (en ik ook, als ik nog geen test had gedaan) wellicht ook kunnen zien als een verlate menstruatie, bij dus een langere cyclus.

Is dit werkelijk zo gevaarlijk?

5. natjes

natjes Niet meer actief

liever voorkomen dan dat je straks wel met een infectie loopt...

Hier na ma ook afgeraden om tampons te gebruiken. Ook niet zwemmen sexen of ik bad zolang het nog vloeit...!

6. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik heb toen ik een opgewekte miskraam kreeg (d.m.v. pillen) wel tampons mogen gebruiken van het ziekenhuis. Ze adviseerden het de eerste dagen (bij het ergste bloedverlies) met maandverband op te vangen. Daarna mocht ik wel tampons gebruiken. Ik was allang blij, want ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt.

Heel veel sterkte meid!

Liefs,
    Josien

7. Mariek84

Mariek84 Lid

Dec 6, 2008
    43
    0
    0
    Tja, weet ook niet zeker of je tampons mag gebruiken, maar kan me heel goed voorstellen dat je dat maandverband meer dan beu bent..
    Heb zelf afgelopen dinsdag 30 december curretage gehad i.v.m. ma. Heb er verder weinig informatie over gekregen, dus zelf 1 en ander opgezocht. Nou begreep ik ook dat je weer wel gewoon mag zwemmen/sexen e.d. als je niet meer vloeit zoals natjes ook zegt. Klopt dit of mag dat echt pas 2 weken na de curretage zoals patty4life ook geadviseerd gekregen heeft? Lastig..
    Sterkte in elk geval Minyaweth...

8. natjes

natjes Niet meer actief

Bij mij was het puur zolang je vloeit niet, als dat over was mocht het wel... Heb een week na curretage hubbie weer besprongen en er niets aan overgehouden ;)

9. patty4life

patty4life Actief lid

Dec 25, 2008
    145
    0
    0
    Hallo,

Ik heb zelf gebeld bijna 1 week na de curretage omdat ik niet meer bloedde en toen zei de assistente in het zkh dat ik toch nog zeker 1 week moest wachten met alles. Het is toch een wond had ze het over en ivm infectiegevaar.

Ik ga vanavond mijn hubbie bespringen dus eigenlijk nog een paar dagen te vroeg....mocht ik niet meer terugkeren op dit forum dan weten jullie genoeg ;)

10. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    :) hahaha, we zullen je in de gaten houden :p

11. Mariek84

Mariek84 Lid

Dec 6, 2008
    43
    0
    0
    Hahahaha patty4life! Lang genoeg gewacht begrijp ik ;) Ik vind het wel een beetje vaag verhaal wat die assistente had over die wond hoor, zou toch zelf ook denken als het niet meer bloed dat het dan geen open wond meer is en de kans op infectie niet groter is dan anders maar ja.. Op zich beter voorkomen dan genezen natuurlijk, maar toch.. Weer met zo'n rubbertje aan de slag moeten lijkt me ook maar niks! En totaal onthouding... mwah... :rolleyes:
    En gelukkig maar natjes dat je er niks aan over gehouden hebt!
    Bovendien vind ik het sowieso wel beetje vaag dat er zulke wisselende adviezen over gegeven worden (of helemaal geen advies zoals bij mij..). Als het echt kwaad kan, dan zou je toch verwachten dat ze daar in het zkh duidelijke voorlichting over zouden geven..
    Maar goed, meiden sterkte / succes met alles en tot op 't forum!

Share This Page