Wat nu ?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by MvanG, Jul 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MvanG

MvanG Lid

Nov 21, 2011
    41
    0
    0
    Thuis mama
    Beste,

Momenteel bijna 33 weken zwanger van tweede kindje. Eerste kindje is 17 maanden.
    Onlangs op ctrl geweest bij de verloskundige. Ik heb sinds enkele weken flink last van mn bekken, begint bij mn onderrug en trekt geheel door via mn heupen, naar mn schaambot. Nu blijkt dus dat het kindje al is ingedaald, bij 32 weken zwangerschap. Schijnbaar zijn mn bekken al erg week, en moet ik naar de fysio. Ook heb ik regelmatig op een dag al harde buiken.

Mn vragen ?

- kan het zijn omdat het kindje al is ingedaald, mn bekken week zijn, en de harde buiken dat het kindje veel eerder komt ?
    - Wat is slechter, of wat is beter voor me. Lopen of Fietsen. Mag namelijk niet meer ver lopen van de verloskundige. Maar is fietsen dan net zo erg of beter/ slechter.
    - hoe zit het met de harde buiken ? Hoe slecht is dit. Soms pak ik een pak melk en krijg ik het al.

mvg

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

goed om naar de fysio te gaan.
    Door het indalen kun je meer last hebben van je bekken, maar de verweking komt echt door de hormonen.
    Lopen mag wel maar je moet wel goed letten op je houding. Fietsen is prima, dat is minder belastend. De fysio zal je tips en oefeningen geven.
    Harde buiken horen erbij. Ik zou me er niet te druk om maken. neem zoveel mogelijk rustmomenten, maar je hoeft zeker niet stil te zitten. Als er regelmaat in zit moet je je verloskundige bellen.
    Dat je kindje nu is ingedaald betekent niet dat ie sneller wordt geboren. Sterkte gewenst!

Mirjam

Share This Page