Sorry maar ik ben dit dus ECHT niet met je eens! Maargoed ik weet niet hoever ze in het hindoeisme zitten.
Dit is hem van dichterbij...hij heet Quinten niet echt portugees, maar we vonden het allebei een mooie naam.
OOk hier zijn we hopende op een kindje en dat wordt dan een half bloedje Mn vriend is 50%hindoestaans 50%arubaans en ik 100% NL Dus een kindje met een tintje En mn vriend heeft de hoop dat het mijn (blauwe) ogen zal krijgen
Het Hindoeïsme kent geen strakke geboden en verboden. Het is belangrijker dat men in het denken en doen oprecht is. Een juiste levenswijze is belangrijker dan een juist geloof. Belangrijk voor een juist leven is het streven naar innerlijke harmonie en harmonie met het natuurlijke, sociaal-maatschappelijke en culturele milieu. Hindoes hebben zich daarom ook zonder grote problemen aangepast aan de Nederlandse samenleving. De RigVeda zegt "de gehele aarde is één familie". Alle onderdelen van de aarde hebben gelijke status. Ze hebben wel een eigen functie maar zijn niet ondergeschikt aan elkaar. Binnen het Hindoeïsme vullen de man en de vrouw elkaar aan en is er geen sprake van ongelijkheid. In de praktijk komt het er op neer dat de man meer de maatschappelijke verantwoordelijkheden draagt om het gezin te onderhouden. De vrouw is binnen het gezin verantwoordelijk voor de opvoeding van de kinderen.
dat hoop ik zo dat onze kindjes mijn groene ogen krijgen! en mn vriend helemaal, al heeft hij hele lieve grote bruine ogen
je weet dat de weduwe van een hindoe levend op de brandstapel moet *sorry k moest t kwijt, niet bepaald evenveel recht* Mijn kindjes zijn ook half trouwens
De hindoegeschriften gaan uit van paren die elkaar aanvullen. Zoals de nacht en dag twee helften zijn van een etmaal, zo ook verschijnt het Goddelijke in Purusha (mannelijke) en Devi (vrouwelijke) gedaantes. Man en vrouw zijn twee gedaantes van de mens die elkaar moeten aanvullen. Man en vrouw zijn vanuit het Hindoeïsme gezien niet gelijk aan elkaar. Ze verschillen zowel op het lichamelijke als op het geestelijke niveau. Waar mannen goed in zijn daar kunnen vrouwen niet altijd goed in zijn, waar vrouwen goed kunnen gaat mannen slecht af. Dat betekent overigens niet dat ze niet gelijkwaardig zijn aan elkaar. zo en dat is eruit!
Het Hindoeïsme leert ons dat op zielsniveau alle mensen gelijk zijn, dus ook man en vrouw. Wel wordt aangegeven dat in dit aardse bestaan man en vrouw andere taken en rollen kunnen hebben. De man en de vrouw hebben ieder hun eigen kwaliteiten. De vrouw kan kinderen baren en zogen, maar ze heeft ook andere eigenschappen, waardoor ze een goede manager of een goede lerares kan zijn. Vroeger werden deze kwaliteiten in de kast gezet, zodra er kinderen kwamen. Tegenwoordig hebben vrouwen hierin een keuze. Man en vrouw hebben tijdens het huwelijk en gezinsperiode (ghrast) de zorg voor elkaar, voor het gezin, voor eventuele ouders en zieken. Vanuit zuiverheid/liefde gezien geef je de ander wat deze nodig heeft, je zorgt voor elkaars behoeften, dat wil zeggen je hebt lief, geeft en vergeeft, verdraagt en respecteert. In deze ben je volkomen gelijkwaardig. In deze tijd liggen rollenpatronen anders dan vroeger, waardoor het kan zijn dat de man de afwas doet, terwijl de vrouw naar haar werk gaat. Als beiden dit in harmonie met elkaar zo doen dan is dit volledig in overeenstemming met waar het Hindoeïsme voor staat.
sorry delta, was niet de bedoeling om jou hele teksten te laten plaatsen, ik kan gewoon soms even mijn woorden niet binnen houden *Schaam* Er mag hier niet over geloof gepraat worden dus ik houd het even hierbij. Maar mijn kinderen zijn half turks, maar beide blond en eentje met blauwe ogen haha.
haha van wie mag dat niet? erover praten? en het was niet voor jou hoor.. maar voor de gene die mij quote!
zijn jullie ook benieuwd hoe het zal zijn als ze groot zijn? nu worden er aardig wat halfbloedjes geboren, maar ik woon zelf in een dorp en hoor hier en daar wel negatieve meningen over buitenlanders, die overigens vaak nl zij maar kleurtje hebben. vooral ik met marokaanse,,, die zullen t niet makkelijk hebben maar ja miss tegen die tijd is t normaal
@delta, dat zijn de forumregels @Parel, of dat ooit normaal gaat worden dat weet ik niet, ik heb er een hard hoofd in eerlijk gezegd. Ik denk dat de kans groter is dat het erger wordt