aankomende of gewenste halfbloed kindjes?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door parel86, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Whehehe, we focussen dat ze een Duits I.D. krijgen, op zich wel grappig. Onze anchestors komen uit Duitsland xD

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ben half nl/half indonesisch. Mijn man is Turks.

3. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Je kan hele teksten e.d gaan plaatsen maar ik spreek toch zeer zeker wel uit ervaring. Mijn zus is al 10 jaar met een hindoestaan en omdat ik daar bijna dagelijks kom (nu wat minder omdat ik zelf een kindje heb) maak ik genoeg mee. Ik vind het wel een mooi geloof daar niet van maar er zijn genoeg dingen waar ik het niet mee eens ben! Dan doel ik meer op de zogenaamde gelijkwaardigheid e.d. Er wordt daar in de familie namelijk genoeg met losse handjes gewerkt( gelukkig niet bij mijn zus) en heb zelf ook al vaak genoeg ruzie gehad met broers/neefjes van mijn zwager omdat ik me volgens hun niet gedroeg. Omdat ik een vrouw ben heb ik geen recht van spreken en was het aan mijn vriend om mij te leren van hoe en wat..:(:$. Maargoed ik zal de discussie verder niet oplaaien ieder heeft zijn recht van inzien en ieder is anders.

4. Delta

Delta Niet meer actief

oke! tja weet je, het komt overal wel voor, in elk gezin. hier is dat niet zo. wat jij benoemd van losse handjes.. misschien omdat mijn vriend zijn vader niet goed was voor zn moeder. en hij heeft veel respect voor zijn moeder, die heeft 4 kids alleen opgevoed. en ik heb zeker wel recht van spreken. mijn vriend en ik zijn al 5 jaar samen en hij is zeer gelovig

5. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Kzeg ook niet dat je geen recht van spreken hebt hoor! We hebben gewoon een andere belevenis erin;). Gaan jullie ook moeran doen ?? Wil je dat dan zelf ook, of liever niet?

6. Delta

Delta Niet meer actief

haha ik bedoel recht van spreken in onze relatie..
    ik heb geen idee of we moeran gaan doen.. hebben we nog niet echt over gehad.. maar van mijzelf hoeft dat niet.. zien we wel als we zwanger zijn! :)

7. Anice

Anice Niet meer actief

Niet speciaal alleen de Japanse cultuur. De oudste weet er wel een beetje vanaf maar hij heeft ook kennis van de afrikaanse en Arabische cultuur aangezien we daar ook hebben gewoond, de andere 2 zijn nog te klein maar ik zal ze later zeker wat proberen bij te brengen. Vooral beleefdheid vind ik erg belangrijk.

8. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Mijn man is half Nederlands/half indisch, portugees, duits en nog wat.. vrij ingewikkeld.

Onze kinderen zijn dus 3kwart nederlands en dan nog iets hahaha..

9. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Oke haha, ik vatte hem ff verkeerd op (a). Zo te horen gaat het er bij jullie wel anders aa toe :) Mn zus was namelijk VERPLICHT mee te werken aan de moeran en daarna volgende diensten.Ook toen ze dachten dat mijn oudste nichtje syndroom van down had werd dat niet geaccepteerd, als hindoe mag je namelijk geen gehandicapte kinderen aankijken omdat je er zelf anders ook 1 krijgt, bij hun is het een straf als je zelf zo'n kindje krijgt, een straf voor een zonde die je in je leven hebt begaan. Zo is het vanuit hun hindoeistische geloof vandaar dat ik er geen fijne ervaringen mee heb. Rondom de geboorte van mijn oudste nichtje is er heel veel gebeurt en na de geboorte van mijn dochter hebben ze ook veel bij mij proberen op te drinken van hun geloof, onder andere de moeran, terwijl mijn vriend dus geen eens hindoe is. Begrijp me niet verkeerd, ik heb dus niet zo beste ervaring:) het was dus absoluut ook niet aanvallend bedoelt tegenover jou of jou partner:).

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn man is Turks, ik ben Nederlandse. Onze kinderen zijn dus half Turks half Nederlands en worden tweetalig opgevoed. Qua geloof zal mijn man ze over de islam vertellen, ik hang zelf geen geloof aan dus heb daar ook niets over te zeggen, maar vanzelfsprekend maken ze later zelf de keuze over hun geloof.

Ik ben benieuwd of degenen met kinderen nu tegen cultuurverschillen aanlopen? Ik merk dat wij best veel dingen (groot en klein) tegenkomen waar ik van tevoren niet bij had stilgestaan maar waar we toch over van mening verschillen en dat is soms best lastig.

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    #71 Lola1982, 26 nov 2011
    Laatst bewerkt: 26 nov 2011
    Mijn dochter is half Nederlands, kwart Antilliaans en kwart Colombiaans.

Mijn dochter ziet haar vader niet! ;)

Ze heeft blond haar en groene ogen en in de winter een gezond kleurtje! ;)
    Ik krijg veel ´commentaar´ dat ze zo wit is! :$

Bekijk bijlage 201773

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Moet zeggen dat we dat niet veel hebben. Mijn man is hier gewoon geboren en is qua karakter redelijk Nederlands (directheid wat je in turkse kringen niet altijd ziet), daarbij zitten we qua geloof redelijk op 1 lijn en moet zeggen dat ik qua doen en laten ook niet heel nl's ben vanwege mijn moeder.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Denk dat het inderdaad al veel uitmaakt of je partner hier of in land van herkomst is opgegroeid....je jeugd vormt je gewoon voor de rest van je leven :)

14. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Bekijk bijlage 201775

Even een wat mooiere foto (waar ze veel witter is dan in het echt), maar die andere geeft wel goed weer dat ze mooie volle lippen heeft van d´r vader en d´r neus van haar vaders kant! ;);)

15. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Hier wel wat onedigheden gehad wat betreft cultuur verschil. Maar dan meer met betrekking op schoonmoeder. Mijn vriend laat me wel redelijk vrij in de opvoeding en hoe ik met onze dochter omga, het enige wat er was dat de naam met een D moest beginnen (meer familietraditie). De eerste badje thuis is in blous gebeurt (blauw poeder door het water) en ze heeft een paar dagen blous op dr hoofdje gehad (tegen kwade ogen) mijn schoonmoeder blijft alleen zeuren dat ik het MOET blijven zetten op dr rug of onder dr voeten, mijn vriend heeft het liever ook maar ik vind het een beetje onnodig. Ook blijft mijn schoonmoeder doorhameren over dopen, mijn vriend wou het in de eerste instantie ook. Ik heb tegen hem gezegt dat ik dat niet nodig vind, ik ben zelf niet gelovig en hij gaat zelf nooit naar de kerk! Hij is het nu wel met me eens alleen schoonmoeder niet zo;).

16. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Mijn zoon is half Nederlands en half Navajo. Zijn vader komt uit Arizona, Amerika en is volbloed Navajo.

17. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Jee wat een verhalen... ik heb ook een hindoestaanse schoonfamilie, maar ik herken dit echt totaal niet (gelukkig). Maar het is ook een hele moderne familie, misschien is dat het. Ik voel me heel erg thuis bij hun, en andersom ook. Ik merk niet echt iets van een cultuurverschil, al zijn er natuurlijk dingen die zij anders doen (feestvieren, familiegevoel etc., maar dat zijn kleine dingen).

Ik ken ook veel andere hindoestaanse families, waar de dingen die jij beschrijft echt niet voorkomen. Dat wilde ik maar even gezegd hebben (even voor ze opkomen hoor ;)).

Mijn zoontje is half Hollands, een kwart creools en een kwart hindoestaans.

18. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Denk dat het komt omdat ze nog echt van de oude garde zijn, er zijn 10 kinderen waarvan alleen mijn zwager in Ned is geboren, hij is dus zelf ook anders. Er zit ook een behoorlijk leeftijdsverschil tussen hem en die boven hem. De wat jongere zussen zijn ook heel anders het zijn vooral zijn ouders en oudste broers die zo zijn. Ik vind bepaalde diensten dan wel weer heel mooi en interessant en dan ook inderdaad wel het familiegevoel (al heb ik dat niet met iedereen).

19. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    hier eigenlijk geen problemen met cultuur/geloof, alleen onze cultuur verschilt maar het geloof is hetzelfde. We zijn het verder soms eens en soms oneens met elkaar in dezelfde mate als elk standaard gezin denk ik

20. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hier ook 2 halfbloedjes.
    Vader is een geadopteerde donkere braziliaan.
    Kinderen zijn vrij licht uitgevallen, eerste maanden waren ze allebei erg donker maar ze bleken uit ;)
    Oudste heeft wat aziatisch lijkt het. Jongste heeft dit minder.
    Maar we weten niet hoe de voorouders van mijn vriend zijn geweest, want wie weet zat er wel wat japans door ofzo, mijn vriend heeft ook een beetje 'schuine' ogen.

Oh kan wel foto van de kinderen erbij zetten, dit is wel alweer half jaartje terug;

Deel Deze Pagina