wat een scheetje zeg!! Echt superschattig! @ andere dames die foto's hebben geplaatst: superleuk, ik ben gek op halfbloedjes! Lekker mixen hoor!
Ik ben Nederlandse met Marokkaanse man. Ik ben ook zeer benieuwd hoe ons kindje eruit zal zien! Ik ben donkerblond (steeds meer bruin laatste jaren), maar als kind lichtblond en ben erg wit. Man zwart haar en licht getint. Voor wat betreft cultuurverschillen, wij zijn bijna 10 jaar samen en hebben al het nodige meegemaakt. Ik moet zeggen dat een paar jaar geleden een kind niet zo handig zou zijn geweest vanwege de conflicten die er toen nog waren. Nu zitten we echt voor het overgrote deel op 1 lijn en denk dat er geen grote conflicten zullen komen wat betreft opvoeden. We geven de islam mee, maar op onze eigen manier (man is niet echt praktiserend) en willen absoluut niet de toch wel typisch Marokkaanse manier van opvoeden (vrij hard en streng, schelden/uitlachen/tikken uitdelen of zelfs slaan is vrij normaal, althans in het grootste deel van mijn schoonfamilie).
Ik ben Nederlandse en mijn man is Ugandees. Ons kindje wordt een halfbloedje. Ben erg benieuwd hoe hij/zij eruit gaat zien! @Elies: de Navajo zijn een Indianenstam in Noord-Amerika.
moet zeggen dat ik die "typische" marokkaande opvoeding zoals jij hem omschrijft niet helemaal herken. Ze zijn wel streng, maar het valt me juist ook altijd op dat ze niet consequent zijn. Ze worden erg los gelaten, er mag heeeeel veel. Maar ineens is dan ook de grens bereikt wat dan inderdaad verbaal duidelijk wordt gemaakt. Niet met schelden hier, maar wel een hoop geschreeuw. Hier is het alleen oma die tikken uitdeelt. Ze slaat niet echt, maar meer van die petsen op de been of arm. Er zit gelukkig niet echt kracht achter. Buiten die uitbarstingen die zo nu en dan voorkomen zijn ze hier ontzettend lief en leuk met de kinderen. Je ziet vind ik heel veel liefde en genegenheid. Vind het ook altijd wel mooi om te zien dat als we een neefje van 16 in de stad met zijn vrienden tegenkomen, komt die altijd even de meiden een kusje geven. Geen schaamte niks... Het val me ook altijd op dat als de hele familie bijelkaar is iedereen zich met je kind bemoeit. Zeg ik bijv. nog 1 koekje en dan is het klaar, hoor ik 3 schoonzusjes in mijn oor tetteren ahhhhhh het is feest, pak er nog maar 1 hoor..... Mijn man is ook islamitisch en ook wij geven de beginselen mee. Voor nu is het nog met name geen varkensvlees. Omdat ik de hele dag met ze ben, komt het geloof hier weinig naar voren. Mijn man is er zelf ook niet echt druk mee. Zo lezen wij `s avonds gewoon dikkie dik voor ipv van een verhaal over het geloof.
ik heb een half bloed zoontje. ik nl vriend marokkaans. het is wel zo idd dat ze in zijn familie ook heel gek zijn met kids. bij mijn zwager herken ik die harde mannier van opvoeden echt. hij shreeuwt en scheld zn zoontje uit. laat hem ook heel los en dan op een gegeven moment is t voor hem klaar en krijgt dat jochie een klap of wordt uitgescholden. ik zeg er dan altijd wat van., wordt me niet in dank afgenomen maar ja boeit me niet. wat ik alleen erg jammer vond dat mijn familie(van mn vaders kant) van die vooroordelen hadden, van ooh pas maar op straks neemt ie m mee naar marokko. maar toen kleine geboren was geboorte feestje gedaan en iedereen uitgenodigd en gewoon gedaan of we t niet wisten wat ze allemaal voor dingen hadden gezegd. iedereen toen zo van oh wat doet hij t leuk met zn zoontje.
Wij krijgen ook een gemengd kindje... Ik ben Surinaams/Portugees en mijn man is helemaal Hollands. Cultuurverschil is er bij ons niet echt, ik ben in NL geboren en opgegroeid, gewoon een westers kreng dus. Waar ik me soms druk om maak is hoe m'n schoonfamilie op de kleine zal reageren. Ze schrokken zich een ongeluk toen ze mij voor het eerst zagen, en dat was niet omdat m'n haar niet zat...Ze wisten namelijk niet dat er een buitenlands meisje langskwam. Het heeft best lang geduurd voordat ze volledig aan mij en mijn tintje gewend waren. Ik hoop echt vanuit de grond van mijn hart dat ze dat bij ons kleintje achterwege laten!!
ja jammer is dat he die vooroordelen. Ik hoor mijn vader nog geregeld zeggen, oh het zijn ook altijd die Marokkanen!!! Als ik dan zeg nou die van mij werkt gewoon hoor, plus je kleinkdr vallen ook onder "die marokkanen", nee zegt die dan dat is anders.... Zo kwetsend, maar dat heeft hij niet eens in de gaten:x
Dat hoor ik ook vaak! Dat het in sommige gevallen opeens anders is. What the heck? Een oude klasgenoot van mij vertelde ooit dat ze iets heeft tegen getinte mensen. Omdat een gekleurde man haar zus ooit probeerde te vermoorden. Dat is uiteraard absoluut verschrikkelijk, dat zal niemand tegenspreken! Maar ik kon het niet laten haar te wijzen op het feit dat ik ook een tint heb. En jawel hoor, dat was "anders", want ik ben "anders"...... Dat maakt het toch niet minder erg om zo een hele beschaving af te schrijven of zeg ik nu iets raars??
Begrijpelijk dat ze dat gevoel heeft, is ook absurd wat er met haar zus is gebeurd. Maar dan nog. Niet iedereen is zo. Stigmatiseren is erg makkelijk denk ik altijd maar. Ontopic: Ik ben heb voornamelijk indonesisch, portugees en antilliaans bloed. Maar ik heb ook nederlands, duits en indiaans (weet de stam niet) bloed. Hubby heeft voornamelijk sudanees en egyptisch bloed, maar ook bij hem zit er nog wat doorheen gemixt haha.
Zou niet anders willen. Ons kindje wordt 50% Grieks, 25% Turks en 25% Nederlands Mijn eigen turkse achtergrond ken ik jammergenoeg niet. Dat vind ik toch wel een gemis want ik heb veel turkse vrienden en ik hou van de gastvrijheid, vriendelijkheid en het voor elkaar zorgen gevoel. Mijn vriend is Griek. Met hem kreeg ik een megafamilie erbij en oh wat vind ik dat heerlijk. NIet zo verschillend van het Turkse hoor. Gastvrij, voor elkaar zorgen en gek met kinderen. Ik hoop wel dat het mijn haar, ogen en gezicht krijgt. Mijn vriend is weliswaar Grieks maar hij is blond met blauwe ogen . Ik had vroeger van die geweldige pijpekrulletjes en hoop zo dat mijn kids ook dat lekkere dikke haar en die donkere ogen krijgen . Maar we zullen het gaan zien .
Met streng bedoel ik ook niet dat ze ook altijd consequent zijn, want dat zou ik dan goed vinden. Het is inderdaad die onduidelijkheid en dubbele boodschappen en dan ineens een hoop geschreeuw en in sommige families dus scheldwoorden of klappen. Heb er meerdere malen bij gezeten (verschillende gezinnen), ook bij de jonge moeders (bijv een kind van 1,5 dat niet snel genoeg door eet en een keihard tik op haar hand en in gezicht krijgt, ik schrok er gewoon van, laat staan dat kind!). Streng vind ik niet erg, als je maar rechtvaardig, duidelijk en eerlijk bent. Die liefde en genegenheid zie je nu gelukkig steeds meer, bij de jongere generaties, maar als ik kijk naar hoe de volwassenen van nu hun opvoeding hebben gehad, dan was dat een stuk minder liefde en genegenheid en op een gegeven moment een soort schaamte-relatie (vooral dochter met vader). En dat vind ik jammer om te zien, maar bij de jongere generaties gaat dat een stuk beter heb ik het idee. vroeger zag je geen marokkaanse mannen met kleine kinderen in een kinderwagen of er uberhaupt iets mee doen, dat is nu veel meer aan het opkomen (gelukkig!). haha ja dat bemoeien zie ik ook vaak, of juist niet, dan is het een groot kabaal en niemand die er wat van zegt. Achja, dat zien we wel weer, mijn schoonouders/broers/zussen in Marokko zijn super, daar heb ik niks over te klagen, maar andere familie heb ik wat minder mee, maar gelukkig ook minder contact.
Ja die vooroordelen heb ik ook al meerdere keren aan moeten horen, erg vervelend. Meestal ga ik er hard tegenin, en inmiddels zegt bijna niemand er nog wat over, behalve als je een nieuw iemand spreekt en die hoort dat je met een Marokkaanse man bent.
Mijn dochter is een hele mengelmoes! Ikzelf ben van vaders kant iraans/turks en van moeders kant duits/frans Mijn man is afghaans/iraans. Ik ben zelf in nederland geboren en opgevoed door mijn vader dus ik heb meer van de iraanse cultuur meegekregen. Mijn man is in Iran geboren en voelt zich ook echt iraans ook al zijn zijn ouders afkomstig uit afghanistan.. Mijn dochter word 2talig opgevoed. Ik geef haar de nederlandse taal mee en mijn man en schoonfamilie praten alleen maar Farsi tegen haar Hier een foto van onze prinsesje!
Hallo girls, Hier ook zelf een halfbloedje, Duits/Nederlands en mn man is Turks. Nu 17 weekjes in verwachting van een halfbloed Prinsesje Ben zeer benieuwd hoe ze eruit gaat zien. gr xxx
Ik ben zelf ook een mix. En daarom heb ik een geboortekaartjes lijn ontwikkeld speciaal voor de multiculturele baby's onder ons support de halfbloedjes!!!