Dusseldorf - Mallorca, meerdere vragen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mammaaa, 7 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    #1 Mammaaa, 7 jul 2022
    Laatst bewerkt: 7 jul 2022
    Goedemorgen allemaal,
    Over iets meer dan 3 weken vliegen wij vanaf dusseldorf naar Mallorca! Zo veel zin in de vakantie. Echter nog wel wat vraagstukken...

- Is het gebruik van een mondkapje verplicht. Zo ja, vanaf welke leeftijd dan? Op de site staat wear a mask. Maar of het verplicht is en de leeftijd?

- We hebben een parkeerplaats geboekt 5 min vanaf het vliegveld. Op de ene site staat dat we een milieusticker moeten, op de ander weer niet... wat is het nu?

- Moeten we voor dusseldoff of mallorca nog iets van corona test doen/ qr code hebben of is het allemaal al weer open... ik denk gevonden te hebben dat Spanje niks meer hoeft te hebben..

Ik Google best veel maar ik zoek het verkeerde of ik vindt het gewoon niet...

Bedankt alvast!

2. Nova1986

Nova1986 Actief lid

25 mei 2020
    253
    101
    43
    Vrouw
    Heb via de ANWB de Duitse website gevonden waar voor elke stad staat aangegeven welke steden een milieu sticker verplichten:
    Voor Düsseldorf heb je een groene sticker nodig: https://gis.uba.de/website/umweltzonen/data/uwz/UWZ_Duesseldorf.pdf (te bestellen bij de ANWB).Een boete is zo'n €80,-

Overige vragen heb ik geen antwoord op kunnen vinden, maar ik zou qua mondkapjes gewoon voor iedereen (vanaf 6 jr) eentje in de handbagage stoppen (neemt niet veel ruimte in gelukkig).

Fijne vakantie alvast!

3. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Een milieusticker is voor bijna alle grote steden in Duitsland verplicht. Er zijn daar regelmatig omleidingen en je gaat door het Rugrgebied (veel industrie). Dus die heb je wel nodig. Voor weinig te koop bij de ANWB.

Mondkapjes zijn op de luchthaven nog niet verplicht (wel verstandig gezien de drukte). Maar in het vliegtuig is het intussen bijna overal wel verplicht. Dat staat niet altijd aangekondigd. Maar ze halen mensen uit de rij die geen medisch mondkapje hebben vanaf 6 jaar.

Bekijk de website van buitenlandse zaken en de anwb voor Spanje en Duitsland. Op dit moment geen maatregelen. Maar zorg dat je app het doet en neem je gele boekjes mee.

Mammaaa vindt dit leuk.
  4. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Dankjewel! Mondkapje vinden we sowieso wel slim ivm drukte idd.. maar dochter van 8 heeft het nog nooit gebruikt dus dan kan ik haar vast voorbereiden dat ze er wel aan moet.

Mocht het vaccineren/testen weer verplicht worden, is die grens dan ook 6 jaar? Weet je dat toevallig :thumup::$

Dochter is namelijk niet gevaccineerd. Testen is geen moeite maar dan weet ik het. :thumup:

5. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Duitsland had eerder beleid waarbij kinderen vanaf 6 ook moesten testen. Niet verplicht vaccineren volgens mij. Maar regels verschillen daar per deelstaat. Ik dacht dat ze de regels tot begin september hebben losgelaten. De website van het Duitslandinstituut is het meest recent.

Mammaaa vindt dit leuk.
  6. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    965
    443
    63
    Vrouw
    Heeft iemand nog een tip welke medische mondmaskers fijn/goed zijn en waar te kopen? Ik heb ze nog niet eerder nodig gehad, maar wij vliegen ook vanaf Düsseldorf.

Mammaaa vindt dit leuk.
  7. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw

Dat staat beschreven welke je nodig hebt
    Een ffp2 mondmasker heb je nodig in het vliegtuig
    Overal wel te koop of te bestellen

8. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Ik ben meerdere keren in Dusseldorf geweest, zowel centrum als vliegveld en heb nooit een sticker gekocht. Ik zou me daar niet druk om maken eerlijk gezegd.

9. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    965
    443
    63
    Vrouw
    Dat was niet mijn vraag, dat ik de FFP2 maskers nodig had, zover was ik al, maar op Bol.com las ik bij heel veel maskers heel slechte recensies, dus mijn vraag was of iemand tips had waar een fijn masker kan krijgen

10. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Het is gewoon verplicht in (intussen) alle grote steden en bepaalde gebieden met veel industrie. Het staat ook nog eens aangegeven op de borden. Als je naar een ander land gaat heb je je daar aan de regels te houden.

11. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    #12 wishfulthinking, 9 jul 2022
    Laatst bewerkt: 9 jul 2022
    Nou bij sommige vluchten mag het chirurgisch masker ook type II of IIr vandaar dat ik het ffp2 masker door gaf..
    Daar zijn verschillende klasses in 2 of 3 is het beste en moet voorzien zijn van ce kwalificatie

Ik denk dat je ze ook wel kunt kopen op de luchthaven

Ik zelf heb de ffp2 kn95 kapjes

12. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Mijn auto voldeed volledig aan de eisen, dus ik heb niemand geschaad :)

Deel Deze Pagina