gek van onzekerheid over eten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Avastar, 7 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Avastar

Avastar Actief lid

25 sep 2012
    245
    9
    18
    Hoi Meiden,

Toch nog weer even een berichtje van mij, ik ben nl zo onzeker over eten en nu ben ik naar Mallorca geweest en heb de hele vakantie volgens mij goed doorlopen qua eten tot we op het vliegveld waren... Daar heb ik bij een Delimarché een yoghurtje genomen omdat ik dacht dat ik daarmee veilig zou zitten. Het was zo'n yoghurtje die dagvers was ( houdbaar van 6/4 tot 7/4) met vers zomerfruit erop, zat in zo'n doorzichtig bekertje zonder etiket erop omdat hij vers was. Hij was erg zuur.

Toen ik hem op had bedacht ik ineens met schrik of dit yoghurtje niet van rauwe melk gemaakt kon zijn.
    Ik kan hier echt te onzeker in zijn en extreem mee blijven zitten malen ( is bekend, krijg misschien extra begeleiding)

Mijn vraag; Hoe groot is de kans dat deze yoghurt met rauwe melk gemaakt is??

Ik hoor graag van jullie want ik blijf er maar over stressen. Heel erg bedankt

2. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Hey avastar

Ik geen antwoord voor je maar even een hart onder de riem.
    Je bent niet de enige. Ook ik stress over alles wat ik onder mijn neus krijg
    Wil niet meer uit eten en geen eten bestellen.
    Ik heb hulp gevraagd aan de gynaecoloog hiervoor.

Liefs

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Weet niet hoelang het geleden is maar als de yoghurt niet goed was geweest had je daar al heel snel last van moeten hebben.

Het is niet dat het slecht is voor jou of de kleine.
    Het gaat om de kans dat je er ziek van kan worden omdat je weerstand anders is dan normaal.

Als het dus al zeker een paar uur geleden is dan hoef je je nergens druk over te maken.

De extra begeleiding lijkt me wel verstandig.
    Zoveel stress om eten is niet goed voor je en automatisch dus ook niet voor de kleine.

4. Avastar

Avastar Actief lid

25 sep 2012
    245
    9
    18
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik ben er niet ziek van geworden, gelukkig maar, maar het gaat mij om het feit hoe groot de kans is dat de yoghurt die als dagvers op een vliegveld in Spanje wordt verkocht, gemaakt is van rauwe melk. En daarbij dus risico met Listeria besmetting, daar hoef je zelf niet altijd ziek van te worden. Miss dat iemand dit weet?

5. LianneE

LianneE Niet meer actief

Alle yoghurt is ooit begonnen als rauwe melk ;) maar volgens mij is yoghurt per definitie gepasteuriseerd, dagvers of niet. Kijk maar eens hoe het gemaakt wordt:
    Yoghurt - Wikipedia
    "De melk wordt meestal eerst op 80 - 90°C gepasteuriseerd om eventuele ziekteverwekkers te doden en de melk beter fermenteerbaar te doen zijn door een gedeeltelijke melkeiwit-denaturatie. "

Bovendien gaat het om zulke bulk hoeveelheden op plekken als vliegtuigvelden (massa-voedsel) dat ze ook geen risico zullen lopen met dat soort producten :)

Ik zou inderdaad hulp vragen hiervoor, lijkt mij ook vervelend. Ik hou de lijst van het voedingscentrum aan en maak me verder niet te druk. Hopelijk lukt het jou het los te laten en te genieten.

6. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

#6 Beeb87, 7 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 apr 2015
    De kans is echt heel klein.

Als je je zoveel zorgen maakt, bel dan je vk op.
    Misschien dat zij je wel gerust kan stellen.

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    De kans is nihil. Het is bijna onmogelijk om yoghurt te maken en het dan nog rauw te laten zijn. Bij het proces om yoghurt te maken wordt de melk verhit. Ik zou me hier niet druk om maken :)

8. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik denk eerder dat ie dagvers was ivm het fruit dat er bij zat.

Deel Deze Pagina