sneller een dikke buik bij een tweede

Discussion in 'Zwangerschap' started by Zeilboot, Jun 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hallo,

bij onze eerste dochter kon ik met 6 weken al geen gewone broek meer aan.
    nu ben ik bijna 5 weken zwanger en het begint nu al te knellen.

ik ook last van de darmen, zit vaak verstopt(heb ik al jaren)
    zou dit mee kunnen spelen, of zie ik het verkeerd.
    en wie heeft er ervaring mee?

anita

2. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Bij Pete moest ik rond 10 weken al zwangerschapsbroeken aan, een gewone (spijker-)broek pastte niet meer.

Nu moest ik al voor mijn positieve zwangerschapstest 's avonds de broeksknoop open doen en de laatste dagen ook al overdag. Ik heb ook wel het idee dat het sneller gaat.

3. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    ik ben nu zwanger van de 2e, en ik paste tot zo'n 15 weken met grote moeite nog in mijn gewone stretch spijkerbroek, ik had zelfs nog eventjes de illusie dat ik de 20 weken wel ging halen, maar ineens (echt in 2 weken tijd ofzo) kreeg ik een enorme zwangere buik! vanaf een week of 25 had ik al een aanzienlijk grotere buik dan bij mn 1e kindje met 36 weken! en nu met 34wk al helemaal, dus ja ik kan wel zeggen dat mijn buik bij de 2e veel groter is.

4. schumi

schumi Actief lid

Oct 16, 2006
    105
    0
    0
    Bij mij groeit het zelfs zo hard dat ik het tot de 12 weken niet stil heb kunnen houden. Mensen zagen het met 8 weken gewoon al! Ik weet niet of er nog verschil is in de tijd die tussen de zwangerschappen zit. Mijn zoontje was 4 maanden toen ik weer zwanger raakte.
    Maar dus direct zichtbaar!

5. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

Jul 22, 2005
    3,329
    0
    0
    Tja, het is natuurlijk toch allemaal al een beetje 'voorgebaand' door de eerste. En mijn buikspieren zijn nog steeds blubber na bijna 16 maanden, dus ik denk dat ik mijn buik ook niet lang in het gareel zal houden deze zwangerschap.

Groetjes, Wendy

6. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Het buikje wat ik nu met 9 weken heb, had ik met 4 maanden bij de eerste!
    Er zit 6 jaar tussen...
    Ik ben vrij slank gebouwd maar dit had ik nooit verwacht :confused:
    (Misschien wel een tweeling denk ik soms ;))
    Vandaag vroeg iemand al of ik zwanger ben, kan het echt niet meer geheim houden.

Trouwens ook mijn borsten rijzen de bh uit, wat ook minder was bij nummer 1.
    Bleven ze maar zo :) :) :)

7. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hallo,

bij mij wordt het ook steeds zichtbaarder, had ik ook niet verwacht. lijk ook wel 4 maanden zwanger.

nu ben ik niet de slangste en heb ik wat vet over van mijn vorige zwangerschap, maar op 1 of andere maniet wordt dat vet nu hard, en komt er een buikje te voorschijn.

verder heb ik overdag neit zoveel last van mijn borsten, merk al wel dat ze groeien, maar zodra mijn goede bh af gaat dan doen ze verschrikkelijk veel pijn, kan er ook niet aankomen.

de borstvoeding bij de eerste wilde neit vlotten, ja rechts wel en links niet.

heb in 2002 een knobbeltje van 3x3 laten verwijderen via de tepelhof, en waarschijnlijk hebben ze verschillende melkklieren geraakt waardoor er neit genoeg kwam uit mijn linker borst.

is nooit onderzocht, maar had er zelf na 2 weken genoeg van.
    weet ook niet of ik het nu weer probeer (borstvoeding), zien we tegen die tijd wel weer.

hoe voelt iedereen die nu zwanger is zich een beetje?

anita

8. danili

danili Bekend lid

May 22, 2006
    808
    0
    0
    ik kreeg pas na 20 weken een zichtbaar buikje bij de eerste, en nu ben ik 16 weken en het is bijna nog zichtbaarder dan bij de eerste na de 20 weken!
    Mijn buik zal nooit mega worden, heb een baarmoeder afwijking, en rumte is niet zo groot.....je kunt ook duidelijk voelen dat de baarmoeder rechts zit, heel maf.....

9. conny75

conny75 Fanatiek lid

Jan 18, 2007
    1,881
    0
    0
    tilburg
    Bij mij is het andersom, bij ons zoontje kon ik bij 8 weken al positiekleding aan doen omdat mijn gewone broeken niet meer paste.
    Nu heb ik tot 16 weken nog mijn gewone broeken aangehad, maar mijn buik is wel heel snel gegroeit de laatste 3 weken.

Share This Page