Werk... Stoppen? Of nog even doorgaan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door w03z3l, 22 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Hallo dames. Ik heb een vraag en ben even benieuwd naar de meningen.
    Ik ben nu dus bijna 33 weken zwanger en zou deze week en volgende week nog werken. Ik zou dan 6 weken van tevoren met verlof.
    Overigens werk ik op 0-uren basis, en ben ik in principe niks verplicht, andersom net zo. Ik zoú dus al kunnen stoppen.
    Maar ik vind het extra centje nog wel even lekker en ook gewoon het gevoel dat ik nog wat doe...

Maar.. Ik doe fysiek pittig werk, nl kamers schoonmaken in een klein hotel. Ik word al ontzien, krijg constant wel hulp zodat ik bv de badkamer niet meer hoef te doen ivm het hurken en bukken. Maar ik ben dus wel 3/4 uur bezig met bedden opmaken, stofzuigen, afstoffen etc. Zo'n 4/5 dagen per week.
    Nu gaat het het eerste uur, anderhalf uur nog prima. Maar daarna krijg ik last van m'n buik. Een zwaar gevoel erin. Constant de drang om te gaan zitten, of m'n handen te gebruiken om m'n buik te ondersteunen.
    Ook 's avonds heb ik meer last van een gespannen gevoel in m'n buik op de dagen dat ik gewerkt heb, en kan ik die dagen de rest van de dag niet zoveel meer...

Wat zouden jullie doen? In principe is het nog maar 1,5 week wat ik moet.... En tegelijk, wat maakt die 1,5 eerder stoppen dan ook uit. Ik twijfel zo... Moet sws vandaag en morgen nog, en zaterdag is het heel rustig dus dan zou ik thuis kunnen blijven denk ik. Ik overweeg om aan te geven dat ik deze week nog afmaak en er dan mee ophou...

2. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    Ik geef je groot gelijk. Lekker stoppen. Zo te lezen heb je al heel wat meer gedaan dan je lichaam eigenlijk 'leuk' vindt.
    Veel plezier alvast met je verlof! :)

3. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Ik zou stoppen. Persoonlijk dan. Weet hoe zwaar kamermeisjes zijn is.
    werk zelf via een schoonmaakbedrijf bij een hotel en ben met 16 weken al gestopt daar. Wel werk ik nog op 2/3 kantoorpanden. Maar daar ka ik mijn eigen tijd indelen en rustig aan doen. In het hotel kon ik dat niet. Werken daar wel met zijn 2 op een kamer (een doet badkamer ander doet slaapkamer) maar dat moest binnen 10 minuten helemaal klaar zijn.

4. Twirler

Twirler Bekend lid

19 jan 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik werk naast mijn eigen bedrijf nog parttime in de horeca.
    Alleen maar lopen, staan, zware borden dragen, nog meer lopen en vooral nu in de zon op het terras verre afstanden.
    Ik zit nu op 25 weken en na 3 uur werken begint echt alles pijn te doen. Ik heb besloten geen sluitdiensten meer te draaien, een dag minder te werken en met 32 weken met verlof te gaan. Mijn eigen bedrijf hou ik vol tot 34 weken.
    Lekker luisteren naar je lichaam en minderen of stoppen hoor!! Je moet wel kunnen blijven genieten.

5. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Je zegt het eigenlijk zelf al ;)

Lekker stoppen dus, je lichaam geeft het ook aan!

Geniet van je verlof!

6. Vrouw050

Vrouw050 Lid

8 jul 2015
    84
    0
    0
    Werkzaam in zorg.
    Groningen
    Ik denk dat je het eigenlijk wel weet ;).
    Je lichaam geeft het aan en geld is leuk, maar niet het allerbelangrijkste.

7. MwMariska

MwMariska Actief lid

8 jun 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    Stoppen! Ik werk zelf in de zorg en ben al vanaf week 20 gaan minderen met werken en werk momenteel nog maximaal 6 uur per werk over 2 a 3 dagen en vul dit aan met kantoorwerk

8. lemontree

lemontree Niet meer actief

Stoppen! Ik heb spijt dat ik bij mijn oudste dochter niet ben gestopt toen ik ging twijfelen. Die zwangerschap was zo veel zwaarder als deze (meerling) zwangerschap, en ik denk echt dat dat komt omdat ik mezelf te veel en te lang liet doorgaan. Nu niet, en het gaat een stuk beter met me. Dus bij twijfel stoppen!

Deel Deze Pagina