Met hoeveel weken hadden jullie een kloppend hartje op de echo? Ik heb een grote kans dat ik door eerdere miskramen in het verleden eerder mag komen voor een echo. vanaf welke week heb je kans dat het hartje klopt en zouden jullie deze echo gebruiken of toch wachten tot 8 a 9 weken? Zo ja, ook als er kans is op geen kloppend hartje, waarom zouden jullie deze kans dan toch grijpen?
5+6 2x. Met 7 weken moet het hartje kloppen en te zien zijn met 6 weken kan het zijn dat de apparatuur het nog niet oppikt en je nog langer in onzekerheid zit. Met 7 weken moet het wel te zien zijn. Te vroeg zou ik niet doen. Als ik geen bbz had gehad, had ik tot 7 weken gewacht. Met 6 weken had ik een onmeetbare stip.
ja ik ben ook bang dat als ik eerder ga dat ik me nog meer druk ga maken en ik maak me nu al zo druk haha. Maar dan ga ik aangeven dat ik niet eerder als 7 weken wil want dan moet ik dalijk weer zoveel weken wachten voor zekerheid.
6+2 en ik geloof 6+1. Was bij beide de eerste echo die gemaakt werd. Bij de eerste was het direct duidelijk, bij de tweede was er wat voorzichtigheid wat me heel veel stress heeft gegeven vanwege eerdere miskramen en missed abortion. Ik zou persoonlijk wachten tot minimaal 7 weken, beter iets langer. Dan is het meteen duidelijk
Met 6+0 bij zwangerschap die later missed abortion werd en nu bij 6+6. Ik zou zelf wachten tot die 7 weken. De 6+0 was hier een wat traag hartje .. is dat dan omdat ie net start of omdat het niet goed is. Ook zie je verder echt niks. Bij 7 weken zie je iets van een rijstekorrel en het hartje moet het dan gewoon goed doen.
Ik zou ook wachten tot 7 weken! Dan moet er echt iets te zien zijn, zelfs al zou je eventueel iets minder ver zwanger zijn dan gedacht. En als er dan geen hartactiviteit is, dan kun je daar met die termijn ook conclusies aan verbinden, terwijl met vroegere echo's het nog onduidelijk kan zijn of het mis is of dat de echo toch net wat te vroeg is gedaan. Hopelijk heb je nu een vitale zwangerschap!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe ver ben je nu? Ik heb ook herhaalde miskramen gehad en mocht daarom eerder komen. Ze raadden in het ziekenhuis idd af om voor 7 weken te komen, omdat je dan misschien nog geen hartje ziet en nog niet weet of je zwangerschap 'vitaal' is. Ik mocht met 6+6 komen want anders werd het na het weekend (en iedere dag wachten vond ik lang haha), zag een mooi hartje.
Ik mocht bij mijn laatste zwangerschap eerder komen bij de verloskundige i.v.m. een miskraam die ik daarvoor had, zij raadde me toen met 7 weken aan en niet eerder om te voorkomen dat je in de stress zit mocht er nog niets te zien zijn.
Dit vindt ik echt een heel zinnig advies. Al die vroege echo's bieden geen zekerheid Enige is dat je weet dat het geen bbz is. Vaak meer stress als ik hier al vaak lees. .
Bij mijn zoon 6+6 geloof ik. Dochter 6 weken maar daarvan wist ik wel dat ik langer zwanger was dan gemeten. Bij mijn missed abortion 6+5 Ik zou 7 weken doen
Bij mijn eerste kind zag ik met 5.3 het hartje kloppen. Wel inwendige echo. Bij mijn 2de kind met 6.2 uitwendig echo. En nu zwanger en ivm eerder miskraam mag ik nu kkmen met 6.3. Dus ben erg benieiwd
Ik had zo rond 6 weken, soms net wat eerder, een kloppend hartje. Het is dan echt zo'n knipperend puntje. Toch zeiden ze er bij dat t ook kan zijn dat je nog niets ziet wat dan niets wil zeggen. Wanneer je iets meer zekerheid zou willen zou ik even wachten. Aan de andere kant, als je je erop in stelt dat t ook kan zijn dat je dat nog niet ziet zou je t wel kunnen overwegen. Ze meten natuurlijk wel een evt vruchtje wat dan qua zwangerschapsduur wel gewoon kan kloppen, je weet dan dus wel weer meer dan als je t niet doet.
Bij mijn 5e zwangerschap zagen we een mooi kloppend hartje met 6+6. Alles zag er goed uit, 2 weken later klopte dag hartje niet meer. Toen ik weer zwanger was, was ik zo bang en had ik mijn eerste echo met 6+0 en ook nu was er weer een mooi kloppend hartje te zien. Maar het heeft wel tot de 13 weken echo geduurd voordat ik eindelijk een beetje vertrouwen kreeg in deze zwangerschap.
Bij missed abortion 8 weken. Week later was het hartje gestopt. Deze zwangerschap had ik zoveel angst en 0 vertrouwen dat het een vitale zwangerschap was. Daarom met 6+3 echo met een kloppend hartje, uitwendig. Heeft niet veel aan de onzekerheid gedaan. Die verdween pas in het tweede trimester..