Maagzuur

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marley, 9 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Ik word sinds deze week gek van maagzuur. Iedere nacht word ik er wakker van. Weet niet wat ik er tegen moet doen. Nu heb ik het vandaag ook overdag.. :S
    Iemand tips? Kan het kwaad om er iedere dag een rennie tegen te nemen?

2. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Yoghurt, vla, melk! En denk dat rennie geen kwaad kan hoor....met slapen kan je je hoofd wat hoger leggen. Dus niet helemaal plat gaan liggen!!

3. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik had het deze week ook! Naar he... Verloskundige zei vandaag dat ik gewoon Rennies mag nemen (al zijn die wel slecht voor je maagwand, dus die zou ik niet te veel nemen). Er zijn ook andere dingen daarvoor; gewoon even bij de apotheek vragen. Succes!

4. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Rennies helpen bij mij al niet meer, Maalox helpt beter. Vla ect helpt hier niks. Ik zou dus zeggen op basis van mijn eigen ervaring >> Maalox

5. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hier bij vorige zwangerschap Antagel gebruikt, hielp super.
    Nu helpt me dit ook niet en heb ik pilletjes...weet ff niet hoe ze heten, zou ik moeten kijken en die helpen redelijk maar helemaal gaat t helaas niet weg :(

6. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Rennies mogen gewoon tijdens de zwangerschap, ik at er wel een doosje van per week leeg. Als het niet voldoende helpt kan je ook nog Antagel halen bij de apotheek, dat schijnt nog beter te werken.

7. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Heb ook maalox op advies van vlos. Ook bij apotheek adviseren ze dit of antagel. Rennies vinden ze niet zo. Ik.heb de antagel geprobeerd maar daar kon ik maar 1 week mee, met 40 maalox langer dan 2 weken.. dus daar gaat mijn mijn voorkeur naar uit. Kun je alleen bij de apotheek.halen

8. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Maalox krijg je ook bij kv en etos :)

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik vind zelf gaviscon beter werken als antagel en maalox, maar denk dat dat even uitproberen is. Verder kun je ranitidine of omeprazol voorgeschreven krijgen. Verder helpen vla en melk en eventueel droge beschuit.

10. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Ik heb er ook al een tijdje last van. Wat mij helpt is (warme) melk, vla, roomijs. In het begin vd zwangerschap zelfs een beetje cola. Verder niet pittig eten.

11. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik probeer zoveel mogelijk cola, thee en chocolade te vermijden. Met name in de avond. Anders wordt ik (net als nu...ben eigenwijs geweest) wakker doordat het maagzuur me neus uitkomt (niet leuk wakker worden dus).

Als ik er last van heb neem ik een half glaasje melk, wat vanille vla, droog kaakje of Rennies. Ik heb er vaak alleen 's nachts last van dus neem meestal al een glaasje melk of bakje vanille vla voor ik naar bed ga. En dan leg ik een extra kussen onder mijn hoofd. Dan gaat het meestal wel.

12. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm maagproblemen, breek me nek er niet over, loop al sinds mijn 13e met maagproblemen. Heb wel paar tips!

Pas op met melk, deze neutraliseert het zuur in de maag maar kan het ook juist versterken!!
    Cola is bekent dat beetje helpt tegen misselijkheid.
    Verder hap suiker of suikerklontje, hierop sabbelen of een paar glazen water.Probeer op de dag koolzuur,gekruid en vet eten te mijden, zo lok je het wat minder uit.
    Met beetje geluk heb je het nu alleen en is het straks weer over.
    Wat met slapen inderdaad helpt is hoofd iets hoger maar bij mij helpt kussen onder je knieën ook goed omdat je benen voor je gevoel wat minder aan je buik trekt.
    Klinkt stom maar bij mij werkte het echt.

13. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    Hier ook antagel voor overdag en rennies op het nachtkastje.
    Antagel mag je 60 ml per dag hebben, gyn heeft 4x15 ml voorgeschreven, maar neem wat vaker over de dag (6x) 10 ml.
    Bij de apotheek zeiden ze ook, dat hun eerste voorkeur uitgaat naar antagel en dan pas rennies en dan maagzuur remmende middelen.
    En ook hier 's nachts het hoofdeinde stukje omhoog... en het voeteneinde.. tegen kramp ;)

14. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Regla ph helpt ook. En als je kindje is ingedaald wordt het een stuk minder!!

15. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Bij mij helpt juist geen enkel medisch middel, alleen warme melk. En bij elke slok voel ik de pijn verzachten, een zaligheid.

Alleen lust ik geen melk, dus doe er een klein beetje nesquik doorheen. Dat helpt echt wel.

Snachts heb ik op 2 kussen een voedingskussen wat ik onder me vouw. Zodat ik en mijn rug ondersteun en ik niet plat lig. Op mijn zij liggen gaat niet, dan heb ik meteen weer last.

T is bij mij poosje weggeweest maar nu weer vollop terug.

Deel Deze Pagina