Wij willen de zwangerschap met sinterklaas bekendmaken aan mijn ouders. Nu had ik het idee om een sinterklaasgedicht te maken, alleen heb ik 0 inspiratie iemand nog goede ideeën?
Gezien ik daar ook heel slecht in ben, maar altijd veel inspiratie put uit pinterest, misschien daar eens op kijken?
pinterest heeft weinig over sinterklaas met rijmwoordenboek ben ik tot dit gekomen: Lieve opa en oma, Sinterklaas die wijze oude man, Die weet overal wat van. Zelfs de dingen die jullie zelf nog niet hebben vernomen Is hij allang aan de weet gekomen. Rijk zijn jullie al met 2 mooie kleinzoons Dat is zeker niet iets gewoons. Nu komt er uitbreiding op dit geluk bovendien, Een broertje/zusje van Max wordt verwacht juli 2017. Niet zo bijzonder, maar er staat nu wat op papier. Laat ik mn vriend er nog verder op broeden Jullie nog tips?
Sint wil jullie iets geven Niet alleen voor nu, maar voor het hele leven. Het is heel mooi en nog heel klein, straks zal max niet meer in zijn eentje zijn. Er komt straks nog een kleinkind storen Want ik juli wordt max broertje/zusje geboren Zoiets hadden wij, net een beetje anders. En er stonden nog een paar zinnen voor maar die ben ik vergeten.
ik had dit gedicht geschreven voor mijn ouders die bezig zijn met een verhuizing. allicht kan je er delen uit gebruiken Sint komt jaar in jaar uit bij jullie op de ......laan maar wat hoorde ik tot mijn schrik? dat is volgend jaar gedaan! een prachtig huis, nooit eerder bewoond daar hebben jullie al jaren van gedroomd sint is voor jullie, heel erg blij maar wat kan hij nu nog geven? ik raadpleegde een oude vriend van mij en hij komt in augustus overzweven hij brengt jullie een geschenk met huid en haar mijn goede vriend, de ooievaar Veel geluk gewenst Sint
Oh, ik doe mee! Sint zat eens te denken wat hij [naam] en [naam] in zou schenken. Hij is supermarkten afgelopen en slijterijen in geslopen en kwam tenslotte tot het besluit: die fles champagne kan de kast wel uit. Er is reden om het glas te heffen en elkaar feestelijk te treffen. Dat werd aan Sint verteld door Piet, ook al weten [naam] en [naam] dit nog niet. Hoewel we nu nog kruidnoten gooien zullen jullie snel met muisjes strooien. Zo, nu weten jullie hoe het zit, jullie krijgen een derde klein-kid. Geloof het maar, het is echt waar, het is zo, het bewijs is daar. Opa en oma, van harte met dit geluk. Jullie sinterklaas kan vast niet meer stuk.
Voel me ineens heel saai met mijn kadootje... Ik heb een fotolijstje met daarin de tekst; Je kan me nog niet horen Je kan me nog niet zien Maar als ik in juni wordt geboren, Mag ik dan in dit lijstje misschien? Twijfel nu of een gedicht leuker is hihi
'De Sint zat te bladeren in zijn grote boek en ging naar de naam 'max' uit.... op zoek Wat hij daar toch zag, verrukte hem werkelijk waar Want weet jij wat er stond geschreven, op die pagina aldaar? 'Grote broer zul je worden in het jaar 2017 nog wel even lang wachten, voor je hem/ haar kunt zien' Je begrijpt, de Sint riep zijn Pieten bijeen en zei Hee, er komt er in de familie ... een lief kindje bij! Zorg voor een klein presentje voor de liefste grootvader en groot moe En geef ze dit snel, met een warme felicitatie van Sint toe!' oooh leuk, rijmen! Nouja, zomaar wat gekrabbeld, dat komt vast helemaal goed als ik alle suggestie zo lees . Veel plezier met Sint zijn verjaardag!
Helemaal niet saai! Want het nieuws is, hoe het ook gebracht wordt, super mooi en bijzonder! Je zou nog altijd een fotolijstje kunnen inpakken met een gedichtje er bij. Het fotolijstje kunnen opa en oma dan gebruiken om het aan visite te vertellen (tegen de tijd dat het officieel bekend is).
Wij hadden bedacht om het boekje van nijntje "baby pluis" in de zak met cadeaus te doen en erop een klein gedichtje dat het boekje met zoontje mee gaat maar dat het eigenlijk een cadeautje is voor iedereen. Helaas een miskraam dus gaat niet door maar vind het idee nog steeds leuk!!