Bij mijn eerste echo met 7 weken was een mooi kloppend hartje te zien, maar ook een cyste (corpus luteum) op mijn rechter eierstok. De gyn zei dat dit geen kwaad kan. Gisteren nog een echo gehad omdat ik longontsteking heb gehad en wat geruststelling wilde of het goed ging met de baby. Dat gaat gelukkig prima. De cyste was nu 5 cm doorsnee en ik ben bijna 9 weken zwanger. Ik heb er (nog) geen last van overigens. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe ging het verder?
Ik had deze zwangerschap bij de eerste echo ook een cyste op m'n eierstok, schijnt heel vaak voor te komen. Bij de termijnecho was er niets meer van te zien. Als ze niet te groot zijn lossen ze meestal vanzelf op.
Hier ook bij beide zwangerschappen cystes op op de eierstokken gehad. Eerste x zelfs 3 stuks. Had toen 3 springende follikels die poging. Alles is mooi geslonken in de weken erna.
Ik had er ook 1 (en nog een kleinere), waardoor ik de eerste weken erge buikpijn heb gehad en op 4, 6 en 8 weken extra controle. De cyste heeft zich daarna zelf opgelost en zo ook de buikpijn
Ik had bij m’n laatste zwangerschap een cyste bij m’n eierstokken en een hematoom in m’n baarmoeder. Ik heb een paar extra echo’s gehad ter controle, naar bij de termijnecho waren beide verdwenen.
Hallo, het kan soms even duren maar tegen mij zeggen ze ook dat het vanzelf weg zou moeten gaan.. ik heb een flinke cyste in mijn rechter eierstok die bij 12 weken nog goed te zien was.. heb hem zelfs op foto ben nu 15 weken en met de 20 weken echo gaan ze het nog een keer bekijken en vanaf daar beslissen wat ze er mee gaan doen als die nog zo groot is. Maar ik heb er tot nu toe nog geen last van
Ook gehad! Beide zwangerschappen en komt inderdaad heel vaak voor. Bij de eerste wel flinke last van gehad en bij de 2 de helemaal niet. Verdwijnt vanzelf