Harde buiken, wanneer zorgelijk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Username, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Username

Username Niet meer actief

Ik heb in toenemende mate last van harde buiken. Als ik naar m'n werk gereisd ben (een uur) dan heb ik er al last van en moet de dag nog beginnen. Tegen de tijd dat ik naar huis ga wil ik alleen nog maar liggen. Dan knapt t gelukkig wel weer op.
    Wandelen naar de supermarkt (tien min verderop) levert ook al harde buiken op. M'n buik is ook pijnlijk vandaag. Venijnige steken af en toe.
    Vandaag heb ik er meer last van dan de afgelopen weken. M'n buik is zolang ik in beweging ben hartstikke hard. Als ik dan ga liggen zakt t ook wel weer af, maar zodra ik weer wat ga doen wordt m'n buik ook weer harder en pijnlijker :(

Ik heb niet het idee dat ik op dit moment weeën heb. Ze komen niet om de zoveel minuten ofzo. Zit me alleen wel af te vragen wanneer ik me dan wel zorgen met maken. Want het maakt me wel onrustig.

Mijn moeder had vroegtijdige weeën en dat zit wel in m'n achterhoofd. Het hoeft niets te zeggen over mijn zwangerschap dat weet ik maar toch.

2. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend dat je er zo'n last van hebt!

Ik heb het ook, continue als ik ook maar een kleine activiteit doe, heb ik last van mijn buik.

Ik ben bij de eerste 10 weken te vroeg bevallen en ik wist toen dat het foute boel was toen ik met 26 weken regelmatige pijnlijke krampen kreeg. Ik heb toen pas na een paar uur gebeld en toen was het redelijk foute boel.

Zolang je dus geen krampen hebt die regelmatig komen en pijn doen, is het net erg. Maar ik zou wel goed naar je lichaam luisteren en rust gaan houden.

3. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ik zou na het weekend even je verloskundige bellen! Harde buiken af en toe zijn niet erg maar je hebt ze wel erg vroeg en vaak...

4. Username

Bedankt voor je reactie (we zijn even ver, wat leuk :)) Krampen heb ik niet en echt pijnlijk is t ook niet. Af en toe een pijnlijk steekje.

Zojuist toch maar even gebeld met de verloskamers (ben onder controle bij de gynaecoloog), de verloskundige belt zo terug. Het zit me niet helemaal lekker. Normaal gesproken heb ik hier nauwelijks last van en zakt t snel weer af. Maar de laatste dagen is t wel heftig ineens...

5. Username

Josie ook bedankt voor je reactie. Wacht nu op telefoontje van de verloskundige.

6. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Hier ook contact gehad met de verloskundige ivm vele harde buiken.

Conclusie, ik moet rust nemen en ben te veel in beweging.
    Nu een week vrij gehad en de harde buiken zijn flink afgenomen. Op advies van de verloskundige ga ik nu halve dagen werken.

30 weken ben ik morgen.

7. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed dat je gebeld hebt username.. als je twijfelt altijd bellen! Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.

Ik moet zeggen, ik weet niet beter dan dat ik een ubergevoelige buik heb. Dus kan niet zeggen wat daar normaal in is en wat niet..

idd leuk dat we even ver zijn!

8. Username

Zojuist met VK gesproken. Zij geeft aan dat het niet gek is dat ik harde buiken krijg gezien het aantal weken zwangerschap. Erg druk heb ik t niet gehad maar dit is toch echt een teken om echt rustiger aan te gaan doen aldus VK.
    Wel moet ik opnieuw bellen als t niet snel af begint te zakken (dat zou wel moeten nl) of als de harde buiken komen en gaan en/of als ik krampen krijg. Want dan moet ik onmiddelijk naar t ziekenhuis komen.

9. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed dat je gebeld hebt!! Rustiger aan doen dus :) werk je nog veel?

10. Username

Ik werk normaal gesproken 24 uur in drie dagen. Ben twee maanden geleden voor 25% ziekgemeld vanwege lage bloeddruk en veel bloedverlies.
    Heb nu een week vakantie en vrees dat ik daarna wellicht meer gas terug moet nemen... Dus 3x4 of 2x6? Of nog minder? Maar even kijken wat een weekje rust gaat doen.
    Ben echt verbaasd door de heftigheid van de harde buiken en dat ze er ineens zijn. Had er tot voor kort nog geen een gehad...

11. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Luister goed naar je lichaam!!
    Ik heb dit ook te weinig gedaan als ik er over nadenk
    En als je niet vertrouwd gwn weer bellen!

12. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja idd echt even goed bekijken wat voor jou goed is.. Het is wel belangrijk dat je goed luistert naar je lichaam. Ik heb dit niet gedaan, en ik ben dus veel te vroeg bevallen. Nu fulltime in bed dus hopelijk kan ik onze spruit zo nog ff binnen houden!

13. Username

Ik zal t serieus nemen. Wil absoluut niet te vroeg bevallen of met volledige bedrust thuis te komen liggen. Als t nodig is dan is t niet anders, maar als ik t kan voorkomen door veel rustiger aan te gaan doen...

Bedankt voor jullie reacties dames, fijn :)

14. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Heb je al je urine laten checken??
    Die harde buiken kunnen ook door een blaasontsteking komen. Ik ben nu weer met een kuur bezig (2e keer al) Op advies van de vk mijn urine laten nakijken omdat ik zoveel harde buiken had en ja hoor! Fikse blaasontsteking.

15. Username

Vorige maand urine laten checken want toen had ik veel kramp (geen harde buiken toen). Maar geen blaasontsteking.
    Heb nu ook niet het idee dat ik een blaasontsteking heb, hoef niet vaak te plassen ofzo.

16. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Hier ook te lang doorgegaan en uiteindelijk is mijn baarmoedermond gaan verstrijken en daar kwam ik pas laat achter. Dat resulteerde helaas ook in een vroeggeboorte.
    Ik had dus geen weeën! En toch is de boel in gang gezet.
    Ik kwam erachter dat er iets niet klopte toen ik mijn slijmprop begon te verliezen en de dag erna heel veel (hompen) afscheiding.
    Luister dus inderdaad goed naar je lichaam! En laat het checken als je het niet vertrouwt!
    Mijn tip is ook om je baarmoedermond middels een inwendige echo te laten controleren. Zo weet je zeker of die harde buiken van jou niets in gang hebben gezet.
    Dan zou platte bedrust namelijk de boel nog dicht kunnen houden.

17. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Dit is niet bedoeld om mensen bang te maken maar je hoeft niet altijd weeën te hebben om de boel in gang te zetten.
    Harde buiken geven hier duidelijk aan dat jouw lichaam je wil waarschuwen.

18. Username

Thanks Lady K. Ik zal t echt serieus nemen. Breng m'n dag in joggingbroek en op de bank door. Ben om 7u wakker geworden en buik is gelukkig een stuk minder hard dan gister. Dus ik ga me heel erg rustig houden de komende dagen. En als ik ook maar ongerust word dan bel ik meteen met t ziekenhuis. Dat hebben ze me daar ook op het hart gedrukt. Dan willen ze dat ik meteen langs kom.

Edit: baarmoedermond is in december nog gecheckt vanwege krampen en die was hartstikke mooi. Aantal cm's weet ik niet meer, maar ruim boven wat t minimaal moet zijn.

19. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens!

Zeker als je veel harde buiken hebt, kan het echt wel wat doen. Dit is mijn 2e zwangerschap maar ik voel dat verschil niet, of het wel of niet wat doet... Als je dit zo blijft houden, zou ik even idd gaan babbelen met het ziekenhuis, of je een meting kan krijgen.

Miss anders toch even ook plasje inleveren. Blaasontsteking geeft vaak tijdens zwangerschap geen/minder klachten. Dus zou het miss voor de zekerheid toch even doen :)

Is het nu rustig?

20. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook regelmatig last van harde buiken.. Maak me ook best een beetje zorgen..voral omdat ik werkenloos thuis zit helaas..maar dus niet erg druk ben.. Ik heb het vnl savonds.. Als ik op sta of beweeg ofzo.. Niet pijnlijk verder ofzo maar vervelend..vooral voor mijn gemoedsrust.. Ik ga morgen ook even bellen denk ik.

Deel Deze Pagina