ik ga het vanavond aan me ouders vertellen ik kan niet langer wachten! Ik heb een speentje gekocht met; oma's schatje en voor me vader een jeep {jeepgek!} ben zooo beniewd! Ik heb er een gedichtj bijgedaan Wij willen jullie iets liefs en kleins schenken Wat zal dat zijn, zien we jullie nu al denken Nou, het is met veel liefde gemaakt We denken niet dat er iets mooiers bestaat Worden jullie al een beetje nieuwsgierig? Jullie zullen nog even moeten wachten Over 7 en een halve maand mogen Jullie je eerste kleinkind verwachten! zo dat moest er ff uit! Leuk he!
Oww wat leuk heel veel plezier Ik heb het mijn moeder ook na een paar dagen verteld. Ik zou zaterdag naar haar toe gaan en op maandag wist ik het dus moest een paar daagjes wachten want wou het niet over de telefoon doen. Je hebt ook een heel mooi gedichtje geschreven.
dankje maar het gedichtje is gewoon ergens van het net geplukt! hahaha maar ik ben echt heel heel benieuwd naar wat ze ervan vinden! Ik vind het echt spannend en af en toe slaan me emoties op hol!
jippie anniek, dat word vast een heel bijzonder moment voor jullie. Ook wij hebben het al heel snel vertelt...succ6 gegarandeerd hoor! spannend. laat ons gauw weten hoe het bericht ontvangen is meid. knuffels...
nou wij hebben het dus gisteren verteld... hoe de reactie was?? me moeder sprong op bij het zien van het tutje en het lezen van het gedichtje... was blij maar vroeg wel ff tussen door of het een ongelukje was ... nee duszzz maar goed daar kan ik niet zo mee zitten. me vader is een nuchterder persoon en vroeg-> ben je zwanger?? ik knikte en zei jah! O leuk was zijn antwoord. deze reactie had ik wel verwacht, hij is niet zo uitbundig nooit, nergens mee. Duszzz over het algemeen een positieve reacti.. me moeder vroeg meteen wanneer we gingen winkelen. en toen we het over werken hadden vond ze dat ik meer moest werken want dan kon ze tenminste veel oppassen!!!! maar toen ik thuis kwam had ik toch een soort negatief/schuld gevoel! Ik had het gevoel iets verkeerd gedaan te hebben.. net of ik vroeger kwam vertellen dat ik gerookt had.... na het met me vriend besproken te hebben en na met me beste vriendin gebeld te hebben {die ook 22 is en mama} voelde ik me stukke beter... deze reactie was normaal! En dat gek gevoel kunnen de hormonen zijn... Vanmorgen nog mar een smsje gestuurd naar me moeder met als tekst; ik hoop dat jullie niet té erg geschrokken zijn! en het smsje wat ik terug kreeg; {letterlijk} nee we zijn net als jullie heeeeel blij ook opa lief he??? duszz laat die roze wolk maar komen zuo ik zeggen! Ik heb het geoel dat die nog te klein is en ik er steeds even vanaf donder
leuk dat ze zo reactie gaven!! Mijn moeder wist in het begin ook niet echt hoe ze moest reageren, maar nu trekt ze die kleine het liefst uit me buik en voed ze het zelf op
dat gedichtje hebben wij ook gebruikt om aan te kondigen dat ze opa en oma werden met een foto van het test resultaat en het tijdschrift ook! en een boekje grootouders daar staan allerlei foto's met groot ouders over de hele wereld in. En zo hadden we hun geboorte pakket. (we hadden eerst er nog een paar ingelijste foto's van onze bruiloft bij gedaan zodat ze niet verwachten dat het om een kleintje ging maar dat het nog over onze bruiloft ging die net geweest was.)
Anniek, Ik herkende het helemaal. Ook mijn moeder vroeg of het een ongelukje was (ik ben 33, over een paar maandjes 34.. ). Wij hadden een grote bos bloemen gekocht met daaraan een kaartje Van harte gefeliciteerd OPA & OMA! Het kwartje viel niet gelijk ...en m'n ma zat een beetje suf te kijken , maar later toen ze de schrok te boven was zei ze: dan wordt ik toch nog oma! Ik ben namelijk enige kind en dit zal hun eerste kleinkind worden (m'n ouders zijn al op leeftijd ...62 & 60) M'n vader zat een klein beetje te gniffelen. Maar ook ik had een beetje een 'betrapt' gevoel toen ik het vertelde, maar ja kleine meisjes worden (ehhh zijn ) groot.
Hoi Anniek, Ook ik had dat gevoel van "betrapt te zijn". Heel vervelend. Voelde me zo raar erna, was helemaal niet zo leuk eigenlijk. Terwijl mijn ouders eigenlijk alleen maar super blij waren (janken!!!). Begin nu zelf ook wat meer te wennen. Groetjes Daphne