Hoi Hoi, Sinds gisteren weet ik dat ik zwanger ben, nog heel pril ( 4 weken) als we uit gaan van de laatste menstruatie. Nu ben ik nogal een stresskip. daarnaast vinden we het heel moeilijk om het nog voor ons te houden, maar dit willen we eigenlijk wel doen tot de 1e echo. Nu zou ik graag voor carnaval een echo willen, dat is dus al over dik 3 weken. Is dit uberhaupt mogelijk of mag je niet zo vroeg komen? En kan je dan het hartje al wel horen? anders schiet ik gelijk weer in de stress.
Hallo Sannie, Zodra mijn zwangerschaptest positief was, heb ik een afspraak gemaakt bij mijn huisarts voor een bloedtest. Volgens haar was ik toen net 5 weken ver. Zij raadde me aan om meteen een afspraak te maken voor een echo. De dag erna heb ik dat dus ook netjes gedaan . Toen ik belde voor een afspraak raadde de dame aan de lijn me aan om rond 8 weken te komen voor een eerste controle. Ik moest dus ook slechts 3 weekjes wachten voor een echo. Toen het eindelijk zover was, bleek ik slechts 7 weken ver te zijn. Het hartje was prima te horen hoor! Dat kan dus zeker. maak dus maar snel een afspraak, is altijd spannend en hopelijk geruststellend die eerste echo!! Liefs
'Normaal' krijg je een termijn echo rond de 10 á 11 weken. Sommige praktijken al rond de 8 weken en sommige dames moeten zelfs wachten tot de 12 weken.